Pagina 1 van 1

Modelspoorbaan Sankt Pankras

Geplaatst: 01 aug 2021, 22:16
door Marksintpancras
:D hierbij gaan we verder met de bouwverslag van Sankt Pankras

Even foto van een hoekje:
Afbeelding

Re: Modelspoorbaan Sankt Pankras

Geplaatst: 01 aug 2021, 22:31
door DTS
He kerel,

Leuk man!

Geplaatst: 01 aug 2021, 23:03
door debvd
Je gaat weer lekker hard :D

Geplaatst: 23 aug 2021, 15:41
door Marksintpancras
Zo even een update:

Schaduwstation oost schiet al aardig op. Nog 4 sporen leggen en dan kan ik aan de helix.
Verder qua materiaal is er een Liliput Flirt van Eurobahn RRX et6.04 binnengekomen. Van de 250 uitgegeven rijdt er dus straks eentje rond op Sankt Pankras.

Verder met hout constructie voor de scenery.

En ff tussendoor nog deze van zijn plastic looks aan het afhelpen:
Afbeelding

Mij gewoon een zooitje van die kliederboel erop en zie het wel hoe het wordt.
Ohw ja, klopt dat deze maar 1 poot heeft, de andere wordt netjes weggewerkt in de scenery.

Geplaatst: 24 aug 2021, 22:32
door Marksintpancras
:D zo, even een foto het opstelterreintje van de hauptbahnhof.
Afbeelding

Verder ff wat spul van Lars op t Hof op de baan gekliedert :lol: met dit als tussentijds resultaat
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 29 aug 2021, 14:41
door Marksintpancras
Op zo'n regenachtige bewolkte dag als vandaag, met straks Maxie Verstappen op Ziggo ff een update van wat ik de afgelopen dagen op de zolder heb uitgespookt.

Ben begonnen met de wisselstraat west van de Bahnhof Sankt Pankras. Tja, had wel een kladje met hoe het zal worden, echter maak het op gevoel toch weer anders dan ik in 1ste instantie had bedacht.
Afbeelding

De foto geeft even een overzicht van hoe de bahnhof er nu bijstaat (foto genomen vanaf de westkant). Rechtsboven komt het enkelsporige traject naar het plaatste Damburg.

Straks ook nog even kijken of ik nog tijd heb om die engelse peco 55 Scissor (heb ze echt letterlijk die wissel een schaar genoemd :lol:) nog kan plaatsen. Maar nu ff de sporen erin knallen. Draadje eraan en lijmen en leggen, nietje erin en klaar. Die draden doe ik altijd trekken als een bundel bij elkaar heb.

Hierbij een overzicht van de westkant van mijn baan:
Afbeelding

Het idee is om een rivier te maken (Rijn, Moezel, Donau) op het laagste punt en dan zo omhoog naar weg niveau, trein hoofdbaan, en dan wijnboertjes (moet ook gedronken worden), en dan nog dat lijntje naar Damburg.
Zo nu ik dit getypt te hebben knal ik er nog ff wat rails op de baan want over 20 minuten gaaat in Spa los. Over knallen gesproken, die Perez knalt net ook van het baantje af in Spa. :lol:

Geplaatst: 30 aug 2021, 09:58
door Kees Gorter
Leuke baan, maar de foto's zijn wel erg klein!
Ik ga het volgen
Kees

Geplaatst: 30 aug 2021, 11:52
door Marksintpancras
Goed dat je het zegt Kees, ik werk met Postimages en dan zo'n link kopier ik, zal nu ff kijken voor een andere link.

Ivm een operatie aan het einde van de week, ff een snipper weekje :lol:
Dus dochter na school, en weer verder:

Afbeelding

De schaar :lol: (scissor) ligt er, meteen ook zo'n oude rangeersein op zijn plek gezet voor het oude parkeerspoortje.
Afbeelding

Hier een foto van onder de baan, tja wat een draden. Maar die moffel ik wel weer netjes weg als de hardware aanwezig is. Mis nog wat relais dingen enzo.

Geplaatst: 30 aug 2021, 17:46
door Marksintpancras
Nadat ik in de ochtend lekker aan rails knallen ben geweest, was lunch tijd. Daarna begonnen met de draden trekken, aansluiten en inregelen.
Kwam er nog een oproep van Hartslag.nu dat er op 500 meter van mijn huis op zwembad terrein reanimatie vereist was. Was er binnen 3 minuten en tja verstand op 0, het geleerde deuntje afspelen en handelen.
Maar ook dat weer aan de praat gekregen, was blij dat het op zwembad terrein was ivm geen mensen met telefoons die wel filmen maar niks doen.
Nadat het ambulancepersoneel het verder had afgehandeld, ff blijven plakken om de mensen hun hart te laten luchten.
Daarna weer verder gegaan met de baan en de scenery is ook begonnen. De elektra draden trekker en de ballastboer hebben haast.
Afbeelding

Geplaatst: 30 aug 2021, 18:05
door patrick67
knap dat je zo de knop om kan zetten na zoiets of is dit dan je uitlaatklep er voor

Geplaatst: 30 aug 2021, 18:12
door DTS
Netjes HELD

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Geplaatst: 31 aug 2021, 18:02
door Marksintpancras
patrick67 schreef: 30 aug 2021, 18:05 knap dat je zo de knop om kan zetten na zoiets of is dit dan je uitlaatklep er voor
Nee, joh ik heb geen uitlaatklep nodig. Ik heb een vorm van autisme dat ik geen reet snap andermans emotie zal maar zeggen. Vaak een nadeel maar met dit soort dingen dus een voordeel. Dus dat er iemand ligt die hulp nodig heb, doe ik alleen de hulp en de qua emoties doet het me weinig.

Maar nu weer verder met het baantje, ff een foto vanaf de perrons.

Afbeelding

Geplaatst: 31 aug 2021, 20:17
door Kees Gorter
Nu zie ik de foto's beter, mijn dank.
Buiten je treinbaan ben je ook goed bezig!
Staat de linker bovenleiding paal op de ( 30 augustus ) foto nog los ?

Kees

Geplaatst: 01 sep 2021, 14:26
door Marksintpancras
Kees Gorter schreef: 31 aug 2021, 20:17 Nu zie ik de foto's beter, mijn dank.
Buiten je treinbaan ben je ook goed bezig!
Staat de linker bovenleiding paal op de ( 30 augustus ) foto nog los ?

Kees
Klopt Kees, deze stond toentertijd nog los.

Tussen de bedrijven door, draadjes trekken ook nog gereden op het baanvak schaduwstation midden, bahnhof Sankt Pankras

Afbeelding

Verder, tussen ook soms nog even aan de scenery begonnen. Want dat installatie gebeuren is geen ruk aan, zeker niet als Martin D. weer mooie foto's plaats. Ik blaf het maar onder me baan, zorg zo goed mogelijk dat ik erbij kan, en via boekbinders , leg ik netjes de draden erheen. Moet zeggen, qua infrastructuur is het al vele malen beter dan mijn vorige baan.

Afbeelding

Hierbij heb ik ook onkruid en verdort gras van Lars op 't hof in verwerkt.

Geplaatst: 05 sep 2021, 17:58
door Marksintpancras
Na vrijdag de kijkoperatie gehad te hebben, en weer bij gekomen te zijn. Vandaag weer gas gegeven met bouwen en max verstappen gekeken.

Eerst ff 2 HPP4 dingen zelf in elkaar gesoldeerd te hebben, jeetje zeg ff respect voor @arnaud. Dat solderen is toch een kunst, de 1ste HPP4 zit in elkaar echter zou het een 4 qua netheid opleveren op school :( . Maar de 2de ziet er goed uit :D. Beide werken wel na tevredenheid. :idea:

Afbeelding
Afbeelding

Verder ook begonnen met afwerken van de scenery
Afbeelding

En nog een foto van de Lint 27 bij de Hoeve

Afbeelding

Geplaatst: 05 sep 2021, 19:49
door DTS
Ik denk dat je HPP4 bedoeld , die dingen die Ellen ook wel eens soldeert

Geplaatst: 05 sep 2021, 19:53
door Marksintpancras
DTS schreef: 05 sep 2021, 19:49 Ik denk dat je HPP4 bedoeld Afbeelding, die dingen die Ellen ook wel eens soldeert
Dan doet Ellen dat een stuk netter dan mij :lol: , de eerste van vandaag was echt om te gieren. 8-) Eentje waar ik mijn leergeld in heb gestopt zal ik maar zeggen :lol:

PS: in mijn vorige bericht aangepast

Geplaatst: 10 sep 2021, 17:29
door Marksintpancras
:D vandaag eens mijn laatste 2 tm-h en een pm32 aan het netwerk gehangen.
En je raad het al, werk niet. De pm32 wordt niet gezien, de tm-h blijkt 1tje TTL versie en eentje wordt wel gezien alleen is nog niet te flashbacken naar het goede versie.
Dus zal weer eens de truckendoos open gooien.

En anders wordt toch een paar extra TM44 aanschaffen.

Geplaatst: 11 sep 2021, 10:59
door Marksintpancras
:D zo de truckendoos, open gegooid. :lol:

Op de TM-H zitten jumpers, en als je dan jumper voor het netwerk niet geplaatst heb dat de module een slaaf moet zijn van een TM44 gaat het FOUT :cry:
2 kapiteinen op mijn Dinamo schip gaat niet werken. Nu ik deze geplaatst heb zie ik de juiste weergave in het Dinamo systeem controle programma.

Ohw, ja dat upgrade van de hardware, heb gewoon mijn netwerk met een lange snoer ingekort, Dus van mijn RM-U + 1ste TM44 naar mijn laatste TM44 + de bewuste TM-H, en dan was het een fluitje van een cent :D .
Alles weer plug en play terug gezet en toen ff wat de blokken controleren van mijn laatste 3 aangesloten TM-H's :shock: :o de bezetmelders klopten niet. Ik gebruik altijd het lijstje van de TM-44 nummering, echter de TM-H icm CD16 heeft toch weer een afwijkende nummering :roll: en ik kon het weten, maar heb je deze afwijking doo,r dan timmer je ze zo in iTrain. En kunnen we straks weer verder met de scenery en foto's maken.

Geplaatst: 15 sep 2021, 09:09
door Marksintpancras
Afbeelding

Weer een zak sculptamold op de baan gekwaakt :D , ff met baureihe 426 proef gereden. Geluid aan, dat wel.

Afbeelding

Verder ook eindelijk proef gereden met IC2 tussen schaduwstation oost en bahnhof Sankt Pankras. Dus de helft van de baan is open.
Afbeelding

Modelspoorbaan Sankt Pankras

Geplaatst: 15 sep 2021, 09:13
door Sibbesuisje
Die bergwand begint al echt wat te worden! Goed bezig!
En de IC2 ziet er strak uit

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst: 20 sep 2021, 18:42
door Marksintpancras
:D even verder gegaan met de westkant van het station Sankt Pankras
Afbeelding

Geplaatst: 23 sep 2021, 10:32
door Christ
Mooi hoor!

Geplaatst: 23 sep 2021, 17:47
door Roel
Is dat die sculpa molt rechts op de foto die jij mij voorgesteld hebt Mark?

Geplaatst: 23 sep 2021, 18:36
door Marksintpancras
Roel schreef: 23 sep 2021, 17:47 Is dat die sculpa molt rechts op de foto die jij mij voorgesteld hebt Mark?
Klopt Roel, dat is dat sculptamold.

Vandaag weer verder met de scenery en .....
De baan heeft 3 uur lang probleemloos gereden op 2 trajecten. Schaduwstation Oost naar Sankt Pankras met IC2 van Brawa getrokken door Baureihe 146 en Baureihe 147.5 met 5 Halbstader wagons van Brawa. Schaduwstation Midden naar Sankt Pankras met 4 piko treinstellen baureihe 440 en 442.

Afbeelding

Geplaatst: 23 sep 2021, 22:10
door Roel
Mooi hoor. Altijd goed als het draait zoals het bedacht is. Die scenery is wel vet hoor. Complimenten.

Geplaatst: 29 sep 2021, 23:56
door Marksintpancras
:D niet stil gezeten de laatste tijd.

Er is elke dag 2 uur gereden, we zijn nog niet rond, maar gependeld wordt er zeker.
Afbeelding

Vooral met scenery bezig geweest, gewoon lekker groenen.

Afbeelding

Tevens een minitrix br189 van SBB Cargo voorzien van een decoder. Heb nog 3 dezelfde lok varianten. Alle voorzien van een DH decoder, echter deze reed niet goed met de DH decoder.
Vandaag ff een Trainomatic decoder erin gezet en ff met de instellingen gespeeld. En rijdt nu voortreffelijk.

Geplaatst: 05 okt 2021, 18:32
door Marksintpancras
Even stof afblazen :D

Met toeval de modus stuurstandwagon bemachtigd. Deze al voorzien van Zimo mx685 functiedecoder en een Tom ledstrip.
Maar nu een wagon van de modus bemachtigen, zag ze laatst veel op Catawiki en marktplaats. Helaas nu al 2 weken niet. Echter heb ik er eentje in Italië bemachtigd bij Modelplanet. Wij hebben DTS al topwinkel, moet zeggen de service van Modelplanet is verdomd goed. En er komt per post een Fleischmann 8654 uit Italië deze kant op.
Er staan genoeg Baureihe 111 te wachten als trekkracht.

Ook lekker aan de scenery, proef met natuurbomen van Noch.
Afbeelding

Tevens een mooie lasercut gebouw binnen gekregen, minitrix T66324, deze komt aan de westkant van bahnhof Sankt Pankras, hier al begonnen scenery. Foto's volgen

Geplaatst: 23 okt 2021, 11:40
door Marksintpancras
:D na een weekje rond Koblenz te hebben vertoefd. Gisterenmiddag nadat ik de grens bij Emmerich met de auto was gepasseerd en ik in de eerste NL file terecht was gekomen, ging er een lampje branden om binnen door naar Ermelo te rijden, en dan ff een pitstop (jaja, tankstationnetje en lekker eettentje) en meteen een de 1616 met sound meegenomen bij die BNér van de nationale televisie :lol: Alles is in NL toch 100 kom per uur, jeetje in Duitsland reed ik stukken 200 km/uur (zonder E10 in de benzine) ging dat karretje gewoon nog 220 :cry: .

Afbeelding

Links de Minitrix 1615 en rechts de nieuwe fleischmann, je zit dat de hoogte van de nieuwe Fleischmann goed in schaal is, de minitrix is 3 mm te hoog.
Verder ff de sound doorgelopen, daar is niks mis mee. Wat wel geinig is F25 en F26 in het Nederlands.

Afbeelding

Verder de decals op de lok maken de lok wel af.

Trouwens, deze lok gaat op mijn baan lekker wat dubbeldekkers rijden :lol: wel de rode dubbeldekkers 8-)

Geplaatst: 24 okt 2021, 11:33
door DTS
Ohhhh boefje, een goederenloc voor een reizigerstrein. Wat moet de order van de klinknagels hier wel niet van denken

Geplaatst: 24 okt 2021, 14:51
door Marksintpancras
DTS schreef: 24 okt 2021, 11:33 Ohhhh boefje, een goederenloc voor een reizigerstrein. Wat moet de order van de klinknagels hier wel niet van denken AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

:twisted: niks goederen, door heb ik mijn oost-duitse elektrische loks voor en de baureihe 151, en 189 en de rest wel voor :lol:

Rijd gewoon de dubbeldeksrijtuigen van de derde generatie :lol: , zoals we in NL ook gewend zijn toch. Ik ben er mee opgegroeid alleen dan in het geel :o
Afbeelding

Afbeelding

Alleen deze rijdt niet op NL spoor, maar is geschikt voor 1,5kV met 16,7Hz en dan lekker DB regio.

Geplaatst: 27 okt 2021, 11:32
door Miller's Dale
Blijft mooi zo die bovenleiding!

Geplaatst: 02 jan 2022, 22:51
door Marksintpancras
Zo ff stof afblazen. Al een tijdje niet gereden op de baan. Wel wat geknutseld zoals de nieuwe piko n wagons die binnen zijn gekomen voorzien van binnenverlichting.

De westkant krijgt vorm, zie foto:
Afbeelding

Weegbrugje al gemonteerd in het wegdek, verder nog geen idee hoe ik rond dit gebouw ga afwerken.

Tevens begonnen met de westkant, die achtergrond gemonteerd van PeArd. Verder de helix aan monteren, nog anderhalve ronde en we zijn boven. En dan kan de hoofdbaan volledig gereden worden.

Geplaatst: 26 jan 2022, 20:05
door Marksintpancras
:D we zouden in theorie rond kunnen rijden, echter 2 stok oude TM-H's geven geen rijspanning door. Detectie allemaal in orde, echter geen prik erop op te rijden, zeg maar gewoon een stroomstoring in zo'n verdomd grote printplaat.

Nu heb ik plan A = TM-H's eruit schroeven (de CD16 blijft zitten), die verdomde IC L298N eruit solderen, en nieuwe terug en kijken of de boel draait. Bij geen geluk, gooi ik die kaart weg, en dan komt plan B.

Plan B = CD16, TM-H er alles wat eraan hangt, de kliko in deponeren. TM44 (gloed nieuw, vers geleverd via hele snelle service bedrijfje). Nee, Martin, jij bent het dit keer niet, :lol: je vrouw Ellen heeft het netjes verzorgd :) kan ik nu weer de handel rijdend maken als het nodig is.

Tevens, om de frustratie van het niet rond rijden, zijn er 2 Roco N spoor BAUREIHE 101 op de baan gekomen, de kappen zijn gloednieuw geleverd door SPUR-N-TEILE. Het chassis en de motor komen van 2 Roco's 101 standaard rood (PIKO komt dit jaar ook met zo'n rode) van Marktplaats. Dus de rode kappen eraf, decodertje ververst, nieuw kap erop en we hebben weer 2 werbeloks 101 in de verzameling.

Afbeelding

Zo de soldeer bout is warm, we gaan even uurtje reparatie werk verrichten.

Geplaatst: 26 jan 2022, 21:42
door Roel
Ik hoop dat plan A werkt maar belangrijker is de oorzaak. Ik ben korter van stof van mijzelf. Plan B was bij mij al plan A :D

Geplaatst: 04 feb 2022, 14:33
door Marksintpancras
Roel schreef: 26 jan 2022, 21:42 Ik hoop dat plan A werkt maar belangrijker is de oorzaak. Ik ben korter van stof van mijzelf. Plan B was bij mij al plan A :D
@Roel het is toch Plan B geworden :lol:, die potjes van die dingen zat mij te vast, en had toch al die nieuwe TM44 binnen, dus nieuwe meuk erin en gas erop. En dat ging, na wat foutjes in iTrain. Dacht ik rond te rijden.

Toen kwam de trein op deze scissor:
Afbeelding
Ik heb het volgens de beschrijving van @DTS aangesloten, jaja ik dacht dat ik het zo had aangesloten :lol: , zit ook een 2 relaisblokken aan vast (echt iets Dinamo achtig dingentje :lol: ), die trein reed erg echt niet op. Relais wel schakelen en gekke meldingen kwamen in iTrain naar voren :lol: :idea: dus even multimeter erbij, piepstand aan en draadje meten. Jeetje ik had er een bord Spaghetti van gemaakt qua relais en verkeerde draden op de verkeerde punten aangesloten. Dus even avondje draadjes puzzelen en klaar is deze Kees :lol: , diesellok weer aan geslingerd en gaan met de banaan. We kunnen rond crossen.

Maar nu de scenery, perron van Markenburg al in begin fase gezet en daarna het ballast aangebracht met flesje van Noch, vochtige houtlijm af zo iets ;)
Dus nu zien de perrons er zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Dat heb je met karton, ff te enthousiast die ballastlijm aangebracht en is het in de perrontjes gegaan, echter deze perrontjes zijn toch wat te hoog. Dus dit weekend slopen we even de perrontjes weg. Nieuwe perronranden van Auhagen bestelt, Ammo meuk tbv betonlook van die perronranden aangevraagd bij Ellen van @DTS, en dan als ze binnen zijn gaan we die randen even bewerken, zodat de plastic look weg is. Gaan we Bahnhof Sankt Pankras weer van perronranden voorzien. En dan gaat het gebeuren, dn wil ik die perrons opvullen met Viva (= het merk) giet beton. Dit gietbaton word ook tbv sieraden gebruikt en dan meuk afwerken.

Voor de goed oplettende lezer, de perrons worden dus lager dan dat ze nu zijn en dat is voor mijn regionale treinen veel beter, de Markenburg zijn iets te hoog gemonteerd (beginners foutje) :D

Geplaatst: 05 apr 2022, 20:48
door Marksintpancras
Zo de perrons zijn gesloopt, het stort beton (Beton für kreative) is toevallig gekocht in een hobbywinkel in het centrum van Ermelo, aan de het mooie Stationstraat ;)

Nu nog wachten op de stations randen van Auhagen.

Maar laatst nog wat T2000 wagons opgekocht met een BLS vectron, nu 2 van de langen linten rond rijden, eentje wordt uitgevoerd door de BLS (vectron, Re485 en een baureihe 185 in het bestand) en de andere door een vervoerder naar keuze. :lol:

Maar vandaag eens na lange tijd even 4 uurtjes gereden, en alles wat niet goed reed meteen de vitrine in gepleurd. Nu staan staan er al 8 goed rijdende treinen op de baan. Dus nu 36 stammen te gaan.

Afbeelding

Hier de BLS vectron met een zooitje T2000 aan de haak, door het dal op weg naar de helix.

Afbeelding

Die berg is gewoon gemaakt van Scultamold, gemixt met Knauf modelgips. Laten drogen een hele week, en dan even lopen spelen met een staalborstel. Vervolgens ingesmeerd met verdunde verf (zwart of donkergrijs) en dan met een airbrush ding wat grijs opgesmeerd, en dan wat lopen drybrushen.
En toen kwam de aankleding, omdat het toch een bosrijk gebied is bomen geplant, deze worden gemaakt van Noch 23100 dan spuiten met spuitlijm en dan wat flockage van Noch erop. Laten drogen, en dan planten.

Afbeelding

Hierbij komt Baureihe 111 werbelok voorbij met setje Piko N-wagens, deze bocht krijgt steeds meer details, en zal ook als een van de eerste bovenleiding gemonteerd krijgen.

Geplaatst: 06 apr 2022, 08:35
door DTS
Lekker bezig pik !!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Geplaatst: 13 apr 2022, 18:11
door Marksintpancras
Zo de postbode is weer langs geweest :lol: , perron randen Auhagen binnen, dus een potje Mig en een kwasten en de plastic look eraf geborsteld :D
De eerste eiland perron van de 2 bijna klaar.
Afbeelding

Verder is de Circus Knie trein (Fleischmann 825753 staat nog in bestelling) rijdt ook zijn rondjes met de oude Gs210 t/m 214 wagons (mix van SBB, DR en DB) aan de trekhaak :D

Afbeelding

Deze Re4/4 zal ook wel eens worden afgewisseld voor een Baureihe 212 en de Baureihe 194 158 van Barbara-Birgit Pirch :D

Maar dan heb je zo'n Gs210 dingentje met zo'n sluitverlichting ding erin, lekker knipperen en analoog. :( Dus open gemaakt, oude analoge troep eruit, in dit geval alleen een gloeilampje. En dan even een VVP ding erin geplakt, 1 enkele led die ik nog bij oud elektra troep vond erin gedaan; soldeerbout warm gestookt, verbindingen gemaakt en met als resultaat een wagon met rem lichten :lol: die constant branden.
Afbeelding
Afbeelding

Zo dat was het weer voor vandaag, gaan nog even door met rijden. :D

Geplaatst: 18 apr 2022, 20:31
door Marksintpancras
Even terug naar afgelopen vrijdag, het eerste eilandperron beton gestort :lol:

Afbeelding

Met een plamuurmes proberen te vlinderen is geen succes, echt vlak krijgen lukt niet. :( Op zich ook geen probleem. Maken we er wel een oud vervallen perrontje van. Wel leuk om de decals op te brengen. Heb al eens plastic faller / kibri / vollmer perrons gehad, dat is ook qua uitdaging niet mooi, smoelt toch even te plastic. Het kartonnen perron van Markenburg en Noch smoelen wel goed, echter had ik het probleem dat ik die van Markenburg in een natte periode had geplaatst en de ballastlijm trok erin met alle gevolgen van dien.
Dus nee eens Viva betoon kreabea poeder met water en gieten maar :lol:

Afbeelding

Qau kleur komt het niet overeen met dat in het echt:

Afbeelding

Gaat dit maar namaken in spoor N :lol:

Dus nu ook met een beetje decals, basalt grey en een potje asfalt van MIG hbezig met het volgende:

Afbeelding

Dat gaat dus al de goede kant op :lol:

Toch ook even proef stukje met Mig Splashes Ground, maar dat gaat glimmen :( , dus toch ff het spul van ene Lars erbij gepakt en begonnen met onkruid:
Afbeelding

Nog lang niet tevreden maar we gaan wel de goede kant op :D

Geplaatst: 18 apr 2022, 20:47
door DTS
Lekker bezig pik!!!

Geplaatst: 05 jun 2022, 21:09
door Marksintpancras
Afgelopen week 2 keer bij dat mannentje in Ermelo geweest, was toevallig 2 keer in de buurt. :D

De eerste keer een zooitje spullen gehaald en bestelt tbv de aankleding. Nog wat bovenleidingmasten erbij en we hebben alle masten geplaatst :D Dan kan ik de spul eens verzien van draad :o ;)

Nu is de zoolder nog 1 ontplofde boel, moet maar eens even opruimen, niet dus. Gewoon alle mik op de baan gooien en rijden. Maar als dat gedaan is, is het hopelijk wel netjes.

Maar de 2 keer dat ik bij dat drukke mannentje in Ermelo was, heb ik toevallig de minitrix 16087 opgehaald. Ik heb al 2 van die Baureihe 101 met Marklin hersenpannentjes hier uit elkaar liggen omdat ze niet willen willen rijden met een Minitrix, Doehler & Haasse of Rautenhaus breintje. Alle 3 hebben wel een dingen waarbij de sound ding van Marklin loopt te klooien.
Maar met de nieuwe 101 rijdt al 4 uur lang zonder problemen de IC zug. Rijdt wel, echter de ijk snelheid komt niet overeen met als die 5 wagons trekt op de baan, dus de snelheden aangepast zodat ze enigzins overeenkomen met de andere rijdende treinen.
Afbeelding

Maar ook eens een Zimo Mx622 breintje in de Baureihe 115 auto zug uitvoering gedaan, de nachtzug wagons van Lemke erachter en gaan

Afbeelding

Geplaatst: 15 jun 2022, 12:06
door Marksintpancras
Naast het aankleden ook, de lok verzameling rijdend krijgen :D , de volgende lok is ook week in bedrijf: Baureihe 146.0, Fleischmann 7324 uit 2007 met koersbord Aken met de dubbeldekkers Fleichmann 862809 en 862810 op sleep (ook met koersbord Aken).
Afbeelding

Eerdaags toch even het korte perron van Sankt Pancras storten, ballastbed afwerken, sporen poetsen, en dan de sporen 3 t/m 5 weer vrij geven, zodat ook de treinstellen weer gaan rijden :D

Geplaatst: 27 jun 2022, 22:14
door Marksintpancras
Al staat het hele land op zijn kop, op mijn modelbaan geen stikstof problematiek, geen hard werkende agrariërs die ergens voor gaan rijden. Een defecte lok of een op hol geslaagde besturingsoftware is het enigste wat hier op het baantje kan voorkomen.

Zo weer even een paar uurtjes gereden, van de wat oudere loks die ongeveer 20 jaar uit zijn knalt er wel eens een motortje uit elkaar :twisted: . Of er valt wel eens een onderdeeltje uit ervan af, jaja die baanschuivers :roll: en buffers zullen vast wel in die rijdende gele baanstofzuiger liggen. Dus die gaan de vitrine in om gefikst te worden, ff onderdelen lijst erbij en ticket maken (ohw ja, knal er ook geregeld dan een SB-motor in. Zijn in mijn ogen toch even wat mooier lopende motortjes dan die af-fabriek dingen). En dan weer in elkaar rommelen en weer prik op de motor en rijden maar.

Maar ook weer even een plaatje voor de Lars Scenery Fans :lol:
Afbeelding

Bij het groene met flesje pils, knal ik altijd van dat spul ertussen, mooie efffecten.

Maar nu weer wat foto's van het rijdende spul, de RE, RB, IC2 en zooit goederenloks rijden nu al weer 3 uur onafgebroken rond.
Deze 146 rijdt even RB met N-wagens rond.
Afbeelding

Nog een 146, deze is van minitrix, ook even voor een setje N-wagens
Afbeelding

Een 147 met de iC2:
Afbeelding

De Fleischmann soundlok uit 2004 (7 7236) met de nog een grote decoder in de dummy, de voorste heeft de motor. Knalt sinds afgelopen week de houttrein over de baan.

Afbeelding

Geplaatst: 10 jul 2022, 21:05
door Marksintpancras
Ach ja, nu het nog niet te warm is, en Max Verstappen rondjes rijdt, kan je het best GrandPrixradio op de box gooien, biertje erbij. Computertje starten, dat iTrainKoploperControl-programmatje starten, en op start drukken.

Vandaag even de goederentreinen aan de kant geparkeerd en flink de dubbeldekkers laten rijden. Er rijden hier 5 setjes rond. Twindexxs, IC2, SudOstBayernbahn, RE1 Aken, Dosto generatie3 setje.

Alles wat niet goed rijdt, of veel ontspoort (wat niet aan de rails ligt). Gaat de vitrine in of wordt gerepareerd. Met een verzameling van 26 jaar, en sommige modelen toch wel wat uurtjes op club banen heeft gereden zijn sommige motorisch toch versleten.

Maar nu even wat foto's van de DB 1616, vroeger veel in gezeten op de lijn Den Helder - Alkmaar, daarom nu op de baan in een moderne jasje:
Afbeelding

Binnenverlichting, is VVPtje met ledplakkertje warm wit.
Afbeelding

Geplaatst: 02 okt 2022, 18:00
door Marksintpancras
Sinds de zomer in het weekenden erg druk met de handbal van mijn dochter, tja ik ben van haar team coach en ook nog scheidsrechter bij de vereniging (bij gebrek aan beter :lol: ).

Daarnaast nog scheidsrechter bij de voetbal.

En dan heb je opeens bijna geen tijd meer voor die verdomde treintjes op zolder.

Maar gelukkig is het meeste al gereed, dus nog lekker wat scenery afmaken, en laatste stuk baanplan afmaken en dan is het kwestie van onderhouden en rijden :D . Dus komende winter kom ik wel weer door in het weekenden.

Maar onlangs kwam de baureihe 181.2 van Arnold bij de dealer via facebook voorbij. Omdat ik deze lok graag nog in de rode uitvoering wilde. Snel even op koop knop gedrukt en wat denk je, 2 dagen later staat de lok thuis op tafel. Met mijn vrouw er gillend naast van: wat heb jij nu gekocht??? dus doos open en zij snel de rekening uit de doos en ik snel de lok veilig stellen. Nadat ze was flauwgevallen na het zien van de rekening. Jaja, de lok is er wel eentje met sound. En uitgelegd dat de energierekening komend jaar nog met korting is :lol: mocht ik de lok toch houden. En dan eindelijk de lok op de baan en de lok in iTrain geschoten.

Nadat dat alles was gebeurd nu even wat foto's van de goed uitziende lok:
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 02 okt 2022, 22:12
door DTS
Leuk verslag kerel, mooie loc ook!!!

Geplaatst: 18 nov 2022, 20:27
door Marksintpancras
:D ivm de troep even geen foto's van wat er gebouwd wordt :lol: , maar boven de laatste klimspiraal is het dichtgemaakt en het plan gemaakt.

Hier eindigt het 1 sporige dieselstrecke bij het het Domburgh im Allgau. Het plan omvat dat een station, we gaan dat stationtje van Ermelo eens ombouwen naar een DB stationtje.
Verder komt er een onderhoudsloods van Faller (nr 222107) voor de GTW, pendoline, Lint, Desiro. Wordt wel 2 aan elkaar en zag al dat we wat automatiseringsspul in gaan bouwen met betrekking licht en de deurtjes die open en dicht gaan. :roll: servo's op een OC32 of zoiets.
Verder moeten die dieseltjes ook wat et drinken hebben, dus een pomp zal er ook komen en wat parkeerspoortjes en dat is het.

Verder blijft er dus een hoekje open op die keerlus en wat moet hier dus komen, de kermis die ook al op mijn oude baan stond wordt hier op een afgetrapt dorpsgrasveld getrapt. Dit gaat me dochter vorm geven.

Dus het lijstje voor Sinterklaas en de kerstman is gemaakt: Peco wisseltjes, stationtje van modelhuisjessssss, faller loodsje, wat Dinamo puzzeltjes en volgend jaar is dit hoekje klaar.

Maar om de winter door te knallen met alleen regionaal verkehr, goederentreinen en een verdwaalde ICE en IC2 treinen is ook er saai. Nadat de Piko 101 goed is bevallen en er opeens op sociale media wat gekke piko loks voorbij kwamen van W13plus, toch even op de "kopen" knop gedrukt en 4 dagen later in huis. In de tussentijd ook even de digitale breintjes bij DTS bestelt, binnen een dag in huis. Top service @DTS :!: :D

En nu even wat foto's van de loks in speciale uitvoering:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu genoeg trekkracht, fleischmann en de oude rocotjes hadden problemen om de IC trein 7 rijtuigen met binnenverlichting rond te trekken door de helixen, en minitrix geeft veel storing in de treinenloop. EN daarnaat dat er een 101 voor de Nurnbergexpress kan rijden ipv van baureihe 182.

Geplaatst: 19 nov 2022, 19:56
door DTS
Graag gedaan, mooie loks kerel!!!

Geplaatst: 21 nov 2022, 21:40
door Marksintpancras
:D Zo, dat Oranje heeft ook 2 in geschoten. Maar in die tussentijd van die saaie wedstrijd toch even kans gezien om wat te scenery te gaan maken.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de hoofdspoorbaan naar de helix, rechts op de foto (de weg die je ziet, en het spoor dat over de brug gaat) gaat naar Domburgh im Allgrau.

De groenstrook is voornamelijk spul van ene meneer Lars van 't Hof, met een struikje van MBR model uit polen, dat is ook mooi spul dat MBR model. Had even wat spulletjes in Duitsland uit een winkeltje meegenomen om die struikjes te maken en wat bomen. Maar goed spul.

Geplaatst: 05 dec 2022, 17:20
door Marksintpancras
Sankt Pankras west word nu opgebouwd qua scenery. Tussen oost en west is qua aankleding een duidelijk beeld van vooruitgang te zien qua bouw en afwerking. Dus als de baan geheel bekleed is gaat in de oost weer gedeeltes op de schop. :D

Maar in de bocht, waar de treinen de bahnhof Sankt Pankras inrollen vanuit westkant, is de bocht tussen de weg en de rails al ver gevorderd qua afwerking. Komende tijd moet hier alleen nog de baan borden en de bovenleiding gemonteerd worden. Op de achtergrond loopt het dieselspoortje naar Domburgh im Allgrau, ook een wijnakkertje op de berg.

Tussen de wijngaarden en het spoor boven komt een openvlakte voor de jagers en wat bomen / struiken.
En tussen de achtermuur en het spoor is bosgebied.

Zo en nu de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 05 dec 2022, 18:51
door joopspoort
Mooi stukje scenery! Petje af.

Geplaatst: 07 dec 2022, 22:06
door Marksintpancras
joopspoort schreef: 05 dec 2022, 18:51 Mooi stukje scenery! Petje af.
Joop bedankt voor het compliment :D

Vanavond even lekker gereden, met de bedrijfszekere 218 met een sleepje N-wagens om de Preisertjes van Bahnhof Sankt Pankras op te pikken, de baureihe 147 met de IC2 reed de sneldienst, een baureihe 120 met de meetwagons controleerde het spoor. En een baureihe 111 reed met de 2 moduswagons nog af en toe zijn rondjes via het nevenbaantje en deed Sankt Pankras aan op de sporen 4 en 5. Even het spoor goed reinigen en gas op de plank.

Ondertussen werd er bekent dat ene meneertje Domburg ook weer pakketje heeft gestuurd. Met rails en wissels, en natuurlijk dat knutsel project station Ermelo ombouwen naar DB bahnhof. Heb er nu al zin om al dat NS om te zetten naar DB. Zelfs de DB (ex-NS) 1616 rijdt hier rond met rode dubbeldekkers :lol:

Maar tijdens het wachten en detaileren, jaja, ouwe meuk even op de baan planten bij het overwegje. Ja eerst even wel een led van zo'n AHOB opgeblazen. Had er 4, nu 3 knipper AHOB's. Na alles bedraad, en aangesloten op die OC32 te hebben; begon het feest. Hoe moet je 3 lampen laten knipperen zonder dat je verstand heb van een OC32??? Daar had de bedenker van dat ding al iets op bedacht, een handleiding voor gevorderden (lees in mijn geval voor dummy's). Eerst ging dat ding niet uit nadat ik de knipperfunctie voor 2 draden had gevonden, overkant weg is 1 AHOB, maar er zat ergens nog een regeltje met Multibit 2, en toen ik dat in dat apparaatje had geschoten had ik een werkende overweg met rode panieklampen en werkende bomen.

En toch nog eventjes een relaiskast onder gekliederd.

Afbeelding

Geplaatst: 18 dec 2022, 21:00
door Marksintpancras
Dat balletje trappen in de woestijn is nu ook ten einde. Voor de rest toch genoeg onzin discussies op het kijkbuisje, dus lekker met creatief met landschap en treintjes in schaal 1/160 is naast bezigheidstherapie (lees werken in de infra / bouw / tuinbouw) en het weekend gedoe dan ook nuttige wat te doen is. Ohw ja, mijn vrouw tevreden houden ook.
Nu de gehele weekend gedoe in winterslaap komt meer tijd voor de treinbaan. Naast dat ik bij de handbalclub van mijn dochter coach ben, ben ik begonnen om scheidsrechtercursus deel 2 van handbal, maar dat is gelukkig digitaal dus de treinen kunnen gewoon rijden als ik de cursus in mijn eigen tijd volg. En af en toe nog een wedstrijdje handbal fluiten bij de lagere jeugd, dat is gelukkig in een verwarmde sporthal. Maar dat is voor je ogen zeer vermoeiend ivm de snelheid van dat spelletje. Maar daarnaast ook nog voetbalscheidsrechter bij de plaatselijk voetbalclub, en dat is met deze weersomstandigheden toch afgelast ivm nog echt gras in dit dorp.

Maar bij dat winkeltje wel al het spul bestelt voor dat dorp, ( :lol: Domburgh in Allgraü) op de helix, en het eindpunt van enkelsporige strecken voor wat diesel treinstelletjes.
Maar dat staat nog in bestelling, met de feestdagen enzo, toch geen haast.

Dus nu verder met de westkant van dat duitse gerucht Sankt Pankras, de westkant verder gegaan. Dit is het bovenaanzicht van nu:
Afbeelding

En nu even de enige spoorwegoverweg hier in Sankt Pankras, naar de agrarische coöperatie Baway, die in voormalige goederenloods zit, en naar het treinstelservice punt van de DB regio komt.
Afbeelding
De BLS komt net voorbij met een containershuttle.

Verder de hele avond met de dubbeldekkers gereden, en wat goederen.
Afbeelding
De baureihe 218 met wat N-wagens, die de Fahrradexpress rondrijdt.

Afbeelding
De baureihe 111 in Bayern Ticket zu Biergarten uitvoering, rijd de verouderde dosto's (3de generatie) rond. Dit zijn dosto's special uitgaves voor Bahnhof 1435.

Afbeelding
Verder nog een baureihe 146 van DB regio NRW met de dosto's RE Aken.

Afbeelding
Tevens had ik nog even Baureihe 128 voor een setje Dosto's, echter na 8 rondjes is de decoder opgeblazen, tja blijft toch een experimentele locomotief.
Dus zal eerdaags wel even een nieuwe decoder bij dat bedrijfje in Ermelo wegkapen, want mijn dochter vind dat deze moet rijden voor de dosto's ivm de Unicef reclame.

Geplaatst: 18 dec 2022, 21:30
door rthuinte
Ziet er geweldig uit!!

Dat je met al die sport activiteiten nog tijd hebt om te bouwen en te rijden

Verstuurd vanaf mijn INE-LX1 met Tapatalk

Geplaatst: 19 dec 2022, 21:58
door Marksintpancras
Zo vanavond ook weer even wat gas op de baan, lekker de Dosto's aan rijden.

De ET425 met een ET426 ivm trekkacht in de helixen (alleen reden ze 2% stijging niet) ook lekker aan het snoren.
Afbeelding

Niks Zimo decoders, de ET425 heeft een Kuehn N45 ingebouwd door Martin en de ET426 heeft zelfs sound van D&H ingebouwd door Martin en Arnoud. Echt topmodelletjes, echter rijd deze combinatie een vaste route om ontsporingen bij wissels te voorkomen. iTrain heeft wel eens de neiging dat Kato's door wisselstraten te sturen waar de rest geen moeite mee heeft, alleen de kleine wieltjes van de ET's van Kato willen wel een eruit wippen op de wisselstraten. Daarom is de route volledig strikt in iTrain en rijdt dan als een malle.

Afbeelding
Vanavond begon opeens de Bauraihe 245 van de SOB gek gedrag te vertonen. Stil staan en na 40 seconden weer rijden. Dus deze even aan de kant gezet, blijkt de motor beetje erg warm te worden. Maar ja, die Preisertjes op mijn baan hebben daar echt schijt aan, die dubbeldekstrein van de SOB moet hun toch echt thuis brengen. Bij gebrek nu rijdt de baureihe 218 in doppelstock (Fleischmann 77236) ja dat oude digitale lok rijdt nog best :D

Geplaatst: 21 dec 2022, 07:57
door DTS
Blijft een genot om te zien die ET's

Cheerz maat, geniet ervan

Geplaatst: 24 dec 2022, 20:30
door Marksintpancras
Zo, nu een jaar lang rond kunnen rijden op de hoofdbaan, en ben ik begonnen met de opruimwerkzaamheden onder de baan en op de rest van de zolder.

Komend jaar staat in het teken om de laatste stations gedeelte af te maken, zodat de korte dieseltreinstellen ook kunnen pendelen. Het 1 en ander is bestelt, zal nog wat Dinamo modules bij moeten komen en dan is de gehele baan qua spoor gereed.

Verder zal ik komende lente eens 500 Noch bomen maken om ook weer eens de bergen op te vullen.
Verder met de detaillering van de baan en eindelijk na 20 jaar eens de verzameling modeltreinen eens goed onder de loep te nemen en wat stuk is eens te repareren.

En als dat gedaan is, gaan we het eerste gedeelte van de baan weer eens slopen om wat op te tune, is inmiddels al weer verouderd als ik zie hoe ik het huidige gedeelte maak :lol:

Maar over detailleren, ben nu bezig met een huisje van Vollmer, nrtje 47711. Volgens mij een Gasthaus met slager, maar hier nu even een foto van het slagerij gedeelte:

Afbeelding

Heb even van de bouwbeschrijving afgeweken, dat tafeltje met kassa heb ik vervangen voor een zwart doosje met balkje van Noch :lol: dat buro uit dat doosje erin gemonteerd en de poppetjes erbij.

Geplaatst: 29 dec 2022, 20:54
door Marksintpancras
Gisteravond vond ik nog een ouwe gevulde sok :lol: die even in mijn koelbox gedaan vanmorgen en richting de baas :o , nadat ik vanmorgen op tijd klaar was toch even snel richting Ermelo gereden (de Flikken hebben ook kerstvakantie, dus dat ging vrij vlot) ivm ene Martin D. klaagde over een volle winkeltje aldaar.
Nadat de 1ste bak koffie genuttigd was, toch even gekeken vanaf de tafel in de vitrine. Of er nog wat DB materiaal in de kast stond, dat nodig op een baan moest gaan rijden :o De concessie van het openbaar vervoer en grote gedeelte van het goederenvervoer rond Sankt Pancras is toch in handen van de DB :D

Er stond nog een baureihe 216 in een hoekje van Brawa, goed gedetailleerde lok. Er werd nog wel even gekeken naar milieulabel van de lok, ivm de mogelijk kritische Preisertjes op de perron die weer en of andere stikstof discussie wil aan gaan, bij moeders de vrouw omdat de natuurgebieden rond Sankt Pankras te weinig biodiversiteit hebben. Is na het zien va mooie hoge stikstof waardes gekozen voor de lok met een treinbeveilingssysteem van Kuehn next18.
Tevens is ook gekozen om 3 wagons in de "Rollende Rästatte" uitvoering van het merk Arnold aan te schaven, om de DB fernverkehr tbv de autozug aan te vullen.

Maar na de overdracht van het materiaal, is deze op zeer snelle manier overgebracht naar Sankt Pankras en is de baureihe 216 meteen in dienst gesteld. Een treinspotter maakte deze foto:
Afbeelding

Geplaatst: 01 jan 2023, 21:56
door Marksintpancras
:D iedereen een goed 2023 :!: gewenst.

Zo na alle nieuwsjaarplechtigheden en borrels toch even de baan aan geslingerd.

Tijdens dat gebeuren even de tijd gehad om de Baureihe 111 Biergarten de motor te reviseren, dus deze kan ook weer dienst doen.
Toen even de Baureihe 245 van de DB sudostbayernbahn opengemaakt ivm warme motor. Motortje eruit gehaal en analoog laten lopen, nou de collector ging goed in branden met de 12 volt. Omdat dit een vrij nieuwe lok is en ook veel zal rijden met de SOB dosto's heb meteen even 2 motortjes nr 2083 nij SB modelbau bestelt. De andere is voor op de plank voor andere fleischmann modellen (baurehe 147 oa).

Om even over de baureihe 147 te hebben, diegene die voor mijn IC2 dosto's stond kreeg vandaag ook keuren, dus hiervoor even de baureihe 146.5 ervoor. Om nu meteen de Baureihe 101 ervoor te knallen in IC uitvoeringvond ik ook te voorbarig. :lol:
Afbeelding

Ook de baureihe 111 in Bahnland uitvoering was van de partij:
Afbeelding

En nog een oldskool degelijk lok, de baureihe 146 van Fleischmann, uitgegeven in 2007, die met de nieuwe Dosto's Re1 Aken rijdt.
Afbeelding

Verder heeft mijn leidinggevende besloten dat het volgende materiaal erbij dient te komen van de DB:
- Baureihe 101 in de uitvoering "unsere Preise"- omdat er al een gehele rode rijdt kon ik daar heel goed mee instemmen.
- Baureihe 185 voor het goederen vervoer.
- Baureihe 216, de oud rode uitvoering, deze zal als reservelok komen voor wat Nahverkehr Silberlingen bij uitval van de Talents of Concordia's
- Baureihe 440, de 5 delige Donau-Isar express, de DB-Flirt is nog steeds toe aan een motorvervanging. Waardoor er geen 5 delige treinstel beschikbaar is voor deze route.
- SBB Baureihe Re482 ter vervanging van de Baureihe 189 SBB cargo uitvoering van Minitrix.

Geplaatst: 03 jan 2023, 21:19
door Marksintpancras
Vanavond weer de baan aan geslingerd, omdat ik ook darten aan het kijken ben ja die groene kroegbaas uit Vlijmen gooit ze lekker in dat ronde bordje, maar kan vandaag anders zijn. :lol:
Even naar wat probleem gevalletjes qua loks gekeken, dat was een baureihe 139 van de DB cargo. Die had een machinist ergens op de baan met pech laten afslepen. Nou, het opmaken was dat ook wel duidelijk te zien. Weer een motor naar de 9de hemel :lol:, totaal versleten (ankerwikkeling beschadigd en koolborstels collector heel vies) maar ja dat mag ook wel met een lok uit 1999 die verdomd veel gereden heeft op mijn oude banen , dus weer even bij SB modelbau zo'n luxe aandrijflijn bestelt, gelukkig zijn ze nog niet open, pas de 9de, dus dat zal wel weer een grote doos worden.
Verder heb ik hier ook 2 hele oude baureihe 141 staan, met ooit een decoder proberen te maken :( maar nooit werkend).
Een S-bahn uitvoering die ik toch wel wil latenn rijden met Dosto's. En nog een oceaanblauwe met witteuitvoering baureihe 141 (fleischmann 7328 en 7329). Nu heeft Fleischmann ooit nr 732801 gemaakt, en wat blijkt je kan ze tune naar een Nem651 lok, even wat dingen bestelt qua printplaat en metaal binnen frame en we gaan weer knutselen. Helaas hadden ze dat ding wat tussen de wielstellen hangt, en waar altijd die verdomde lipjes van afbreken door ouderdom weer niet voorraad. Dus volgende digitale winkel overvallen, dat was dus Spur-N onderdelen winkel, en ja hoor even weer zooitje reserve spul, bakstenen, binnenverlichting en nog wat leuk spul ingeslagen.
En vandaag tussen het goed rijdende spul weer eens een minitrix lok erbij durven zetten, de baureihe 103 in de Lufthansa uitvoering.
Afbeelding

En verder stond er een BLS vectron met een containersleep voor een rood sein te wachten bij Bahnhof Sankt Pankras:
Afbeelding

Geplaatst: 04 jan 2023, 09:08
door c-rails
Ooit hoop ik ook 'lengte' te krijgen voor een baan en ook met dergelijke treinen te kunnen rijden.

Geplaatst: 06 jan 2023, 12:32
door Christ
Gaaf hoor. Wat een erg prettig beeldmateriaal!

Geplaatst: 06 jan 2023, 20:40
door Marksintpancras
:D de eerste week van 2023 ook weer tot een eind gebracht bij de baas. Als klap op de vuurpijl belde het meneertje van @DTS ook op dat webshop bestelling er aan komt, dus dat dorp Domburgh in Allgau gebeuren qua rails en Deutsch Bahn Bahnhof Domburgh im Allgau ( :D niks NS statationtje Ermelo) :lol: en een betriebswerk komt eraan, dus dat wordt weer lekker knutselen.
Dat betekent wel, dat ik dus even vaart moet maken met de nog lijstje van de aanwezige projecten, nu vordert er al eentje lekker ver. Dat is dat westkant van Bahnhof Sankt Pancras. Zoals al in eerdere foto's is daar de scenery al ver gevordert,. Overweg gebouwd en werkend, dorp ligt er, en we komen nu bij Bahnhof Sankt Pancras aan. Het eerste gebouw aan het spoor bij de westelijke wisselstraat staat. De slagerij van Vollmer.
Afbeelding

Een beetje aangepast om de plastic look eraf te halen :D
De volgende foto is van de andere kant, meteen al wat bosschage geplant.
Afbeelding

Nu gaan we ook verder met het aankleden van Bahnhof Sankt Pankras, dat wordt geen hypermodern bahnhof. Maar zo'n bahnhof waar nooit een cent aan is uitgegeven. En alleen de laatste jaren zijn er wat opwaarderingen geweest. Jaren terug zijn er nog 2 opstelsporen aangelegd voor de S-Bahn, De mensen van de DB zitten nog containerhokken (van Markenburg).
De goederenloods terrein wel al aangepast, door zit tegenwoordig "Bayern" in, de boerencoöperatie. En is er 1 spoor waar met een heftruck gelost kan worden.

Afbeelding
De perrons worden verder nog aangekleed met banken en prullenbakken, etc. Maar aan de kop van de perrons komt een loopbrug (Faller Bahnsteigbrücke Radolfzell") , deze pas ik aan mijn situatie, het middelste perron krijgt 2 trappen, zodoende kom ik uit met het middenstuk van het bouwpakket. Vandaag de delen in de gewenste kleur gespoten, wat metaal is, "steel"gespoten, en de dak antraciet.

Maar tijdens het bouwen is er ook gereden, Circus Knie is ook weer op de terugweg na de kerstvakantie voorstellingen :D
Afbeelding

Verder is CNL (DB) nachtzug ook gespot, met baureihe 120 ervoor.

Afbeelding

Geplaatst: 07 jan 2023, 09:52
door GND
Hoi Mark,

Bedankt voor de updates.
Ga zo door!

Met vriendelijke groet, Willem

Geplaatst: 08 jan 2023, 20:23
door Marksintpancras
Zo, gisteren toch even een gatje gevonden om met 140 km/uur naar Ermelo te rijden :lol:, de Flikken stonden wel in busjes achter de bosjes, de eerste stond op de A8 op de heenweg, alleen die stond de verkeerde rijrichting te flitsen, de volgende jaja, hij was er net na Hilversum, bij Baarn, achter het geluidsschermpje. Dus lachend met precies 98 km/uur netjes erlangs gerold. Ja, niet eens geremd, gewoon gas los. EN door de A28 op, daar waren ze niet aanwezig.
Precies om 13:00 uur aanwezig voor het bakje koffie, jeetje dat winkeltje was al weer lekker druk. :D dus de bestelde artikelen in de auto, heel station Ermelo meegenomen om eens goed om te bouwen naar een DB Bahnhof
Afbeelding
Maar over kwaliteit gesproken van dit bouwpakket, ik heb al meerdere dingen van Markenburg gebouwd, ook hele perrons (ook weer de vernieling in geholpen :lol:)
Die perrons zijn echt wel goed doordacht en stevig. De eerste heb ik al weer bijna in elkaar gePritt :D
En dan richting stationsgebouwtje Ermelo, de verpakking is al open, de NS bebording ligt al in de kliko :o :D is geen DB. Zeker als ik de klinknagelstellers hoor over een ene Benelux stel mat 57 die Piko gaat uitbrengen ben ik blij dat ik DB rij in tijdperk 5/6 (eigenlijk 6). Maar dat stationgebouwtje Ermelo kwam verdomd mooi uit in mijn baan.

De halve hut van de Preisertje treinenhobby club en een engelsman wissel staan nog in backorder, dus zal eerst even alleen 1 spoor kunnen leggen bij het Domburg im Allgraü, maar dat is wel het achterste spoor, dus kunnen we naar voren rijden.

Verder zijn er een zooitje H-wagens (Habblins ofzo iets) gehuurd en geleverd, aan dat Preiservolk hier op zolder. Nu rijdt de SBB cargo Re474 rondjes met die dingen, lekker een mix van SBB Cargo, AAE, DB, Transwaggon, NS Cargo en Rilns van VTG er ook nog tussen.
Afbeelding

Geplaatst: 10 jan 2023, 19:18
door Marksintpancras
:D naast Piko heeft Fleischmann ook weer mooie modellen voor komend jaar in het vooruitschiet. Dus heb ik weer met de leidinggevende gesproken.
Nadat de bestuursvergadering is geweest heeft zij haar goedkeuring gegeven voor de aankoop van de Baureihe 245 DB en een Baureihe 146.2.

Verder is DB infra begonnen met de loopbruggen van bahnhof Sankt Pankras, omdat het maatwerk is :lol: Faller denkt natuurlijk dat we dat ding op een perron van hun kwakken, nee joh, wordt zelf gemaakt :lol: creatief met plastic :idea: Voor de loopbrug over de sporen wordt naar een oplossing gezocht door de architect om te kijken hoe het met het raamwerk uitkomen :(

Afbeelding

Geplaatst: 13 jan 2023, 18:02
door Marksintpancras
:D in overleg met "de leidinggevende" is de order geplaatst voor een Piko Br101, Br185, Br216, SBB Re482, ET442, Arnold Br233, Funkmessewagen, Fleischmann Br143, Br146.2, BLS 193 (Lok425) en de laatste een Br245.
Verder is voor komende jaar geen materiaal meer nodig, bovenstaande is als aanvulling op het bestaande materiaal, ivm deze is toch zeer verouderd met de baureihe 111, 120, 140 :lol: . Onze milieu 'Greta" vind het niks dat er zoveel van de die rokende Br218 op dit zoldertje rond snorren.

Maar de plaatselijke knutselclub is ook weer bezig geweest met voetgangersbrug van Bahnhof Sankt Pankras:

Afbeelding

Dat plaatsen had natuurlijk wat voeten in de aarde. Heb wel eens een gips perron gemaakt, maar deze is van hobby beton, wel leuk om de U-balken van de brug erin te plaatsen. Dus de betonboorder is geweest en daarna heeft de plaatselijke asfalt centrale van Ammo weer asfalt geleverd om de gaten weer dicht te asfalteren toen de balken in de gaten zatten.

Afbeelding[/ur

De maatvoerder had denk iets verkeerd bestelt bij Faller, omdat er tussen ondersteuning en het loopgedeelte van het middelste perrongedeelte aan de achterkant wat ruimte zat. Is dat opgelost met een U-balk van de dichtbij zijnde ijzerboer.

Maar de Preisertje willen niet in het donker naar de perrons lopen, dus verlichting moet er ook in :cry:

[url=https://postimg.cc/9RSRcC8P]Afbeelding

Dat betekent dat er ook nog een extra U-balk aan de perron 1 wordt gemonteerd die dienst doet als kabelgoot, deze komt toch uit in een bosschage waardoor het netjes wordt weggewerkt.

Geplaatst: 17 jan 2023, 20:45
door Marksintpancras
Na een vreemde brein storing is hij weer op de baan, nu rijdt hij de Dosto's van SOB rondt.

De preisertjes kijken wel vreemd op ivm een stadswapen van Oldenzaal.

Afbeelding

Verder is de loopbrug zo goed als af, en gaan we over op de detailering:

Afbeelding

En de preisertjes moeten ook een afval netjes in de prullenbak doen:

Afbeelding

Geplaatst: 25 jan 2023, 21:22
door Marksintpancras
:( zo, de DB1616 klapte ook stil op de baan na 3 dagen lekker gebromd te hebben. :lol: reanimatie was dit keer niet meer te doen. Dus in de doos, strik er om heen naar dealer. :D en meteen mijn Duitse taal opgehaald, want je moet natuurlijk wel de storing melding in het Duits :(

Maar nu gewoon weer 146 ervoor geknald, nadat ik wel de 3 motor componenten eruit gemept had die op de printplaat zitten. Stopt hij niet meer onverklaarbaar in een blok omdat een versleten condensator of wat dan ook meuk te warm is en op beveiliging gaat.

Nou lekker met de Dostó's aan het rijden en een wat SB-motoren in een baureihe 245 en een 139 gestopt.

Afbeelding

Het leuke van die oude Br111, samen met een stuurstand Dosto op de foto.

Afbeelding

Verder kwam er ook een vreemde eend voorbij:
Afbeelding

En het begin van Domburg im Allgrau: het perron even geplaatst :D

Afbeelding

Geplaatst: 26 jan 2023, 00:05
door DTS
Netjes kerel!!!

Geplaatst: 27 jan 2023, 07:31
door rthuinte
Ziet er geweldig uit en wat een hoeveelheid aan rijdend materiaal!!

Geplaatst: 08 feb 2023, 20:15
door Marksintpancras
De eerste sporen zijn gelegd in Domburg im Allgrau :lol:

Firma Wiebe is hier bezig met vernieuwing van de opstelsporen, terreinsanering ivm bodemvervuiling en weet ik wat nog meer voor onzin:

Afbeelding

Verder is het station in aanbouw:
Afbeelding

En de decals zijn vanmiddag bezorgd:
Afbeelding

Dus dat NS stationtje Ermelo gaan we dus goed verDUITSEN, :lol: geen enkele NS bord komt erop. Maar nog nooit decals geplaatst dus moet even gaan uitvinden hoe we ze erop gaan krijgen, maar dat lukt vast wel. Zag al wel dat ik ooit 2 potjes MIG decal 1 en 2 uit dat DTS winkeltje heb opgekocht.

Geplaatst: 14 feb 2023, 20:16
door Marksintpancras
Vandaag is de eindelijk de baureihe 628 van Liliput binnen gekomen, verdomd snelle levering door mijn dealer DTS, echter dit model is 4 of 5 jaar geleden al aangekondigd.

Maar ik heb al een verdomd oude mintling baureihe 628 van Fleischmann, was analoog toentertijd een leuk treinstelletje analoog. Maar ja, de hobby heeft qua detaillering en niet stil gezeten, en nu heeft Liliput dit treinstel uitgebracht.

Het Fleischmann had als nadeel dat het model niet waarheidsgetrouw chassis had.

De Liliput oogt goed, strakke detaillering. Decoder erin zetten gaat makkelijk, motor zit op een heel goede manier weggewerkt, waardoor de binnenverlichting goed tot zijn recht komt, dit is bij de meeste treinstellen altijd wel een min puntje, als de binnenverlichting aan staat dat je de decoder of motor ziet zitten. Heeft een behoorlijk goede rijeigenschappen, waar de de andere treinstellen die op 1 wielstel zijn aangedreven niet de helixen van 2,2% op kunnen rijden, zoemt deze zonder moeite omhoog.

Maar een foto zegt nog meer:
Afbeelding

Geplaatst: 14 feb 2023, 20:33
door rthuinte
Geweldig!! Veel plezier ermee!

Geplaatst: 24 feb 2023, 23:00
door Raymond (UK)
Net effe 2 uur bij zitten te lezen Mark. Gaat verdacht lekker zo!

Was effe druk en op het oude forum zag ik al geen updates van je meer. Ik zal wat meer verschijnen hier want het is een beetje een monoloog aan het worden aan de andere kant.

Die 628 blijft mooi. Ik heb er pas 1, die FLM in mint groen.

Geplaatst: 16 apr 2023, 20:29
door Marksintpancras
@Raymond (UK) welkom op dit forum, en bedankt voor de complimenten.

Ik heb ook nog 2 mintlinge Baureihe 628 van Fleischmann, echter deze gaan met de tijd de deur uit. Deze van Lilliput is voor mijn baan (die helixen heb gewoon vele male beter dan de Fleischmann editie)

Ik blijf overigens een hele reeks mintlinge N-wagens en Dosto's houden, naast het huidige rode geweld :lol:

Maar na een dot stof weggeveegd te hebben, ivm voetbal / handbal / sociale / opdrachten van de leidinggevende (even kamertje vertimmeren, tuinhuisje voor haar en vriendin op volkstuin maken), en dan nog dat geknutsel buiten de deur om die treintjes te kunnen kopen blijft er weinig tijd over om forumpje van nieuwe tekst te kunnen voorzien.

Maar wees niet getreurd, er is behoorlijk wat gereden (foto;s volgen nog) en jaja dat stationtje Ermelo is toch op mijn baantje een echt Duits stationtje, en moet zeggen met mooie rood langs het perron, en DB op de muur oogt het toch echt wel een stuk beter dan die gele of groene NS Hondekoppen of een koploper erg naast :D Maar ieder zijn eigen mening erover :lol:
Afbeelding

Op de achtergrond wordt nog een onderhoudsloods in elkaar gezet voor wat dieselmateriaal, jaja, de spuitbus is flink over de faller onderdelen gegaan om een beetje smoel te krijgen ipv plastic look. :D

Geplaatst: 05 mei 2023, 20:37
door Marksintpancras
In de spaarzame uurtjes toch af en toe wat aan de baan gedaan. Lekker prutsen met de laatste hoekjes en dan komende winter lekker gaan rijden is het plan.
Komende maanden de laatste Dinamo moudules bestellen en ook nog de laatste Viessmann seinen en dan kijken eens flink de zolder opruimen en de baan afwerken en lekker kleine details aanbrengen is de planning.

Vandaag is er ook een Baureihe 146.2 van Fleischmann binnen gekomen, zo'n rode. En ik heb al genoeg van deze lok-serie. Echter de minitrix varianten ben ik niet zo tevreden over. Deze gaan dus voorlopig van de baan af en ga ik naar de winter eens goed na kijken, rijden wel, echter willen ze nog wel eens bokken met een wielstel als ze in de helix een zware trein moeten trekken en dan loopt deze uit de spoor. De fleischmann heeft daar geen last van.

Maar naast dat DTS weer eens een bestelling op de deurmat had geploft, had Modelbahnshop Lippe dat ook gedaan, en daar zaten 540 betonplaten in van 2 bij 2 meter :lol: Een bigbak voegzand en ook nog 9000 bakstenen van Juweela.

Eens kijken of die betonplaten goed bruikbaar zijn, want dat karton dingen is ook niet altijd alles. Maar de loonwerker is al bezig geweest om ze te leggen:

Afbeelding

Geplaatst: 06 mei 2023, 00:25
door DTS
Tof die betonplaten, welk merk is dat?

Geplaatst: 06 mei 2023, 19:57
door Marksintpancras
DTS schreef: 06 mei 2023, 00:25 Tof die betonplaten, welk merk is dat?
Juweela, qua uiterlijke is niks plastic aan, een mooi product en vergeleken de lasercut karton varianten ook mooi te verwerken. Ik heb een zakje voegzand erbij gedaan, dat is met een droge kwast in de voegen vegen en dan wat fijne water erop nevelen en dan wordt het hard.

Afbeelding

En nog even een afbeelding van de nieuwe Baureihe 146.2:

Afbeelding

Geplaatst: 07 mei 2023, 11:27
door DTS
Nice!!!

Geplaatst: 02 jul 2023, 18:14
door Marksintpancras
En nu is het al weer Juli, tijd om het stof een beetje weg te blazen van dit draadje.
Ondanks dan het in de wereld onrustig is qua landje pik, milieu en klimaat en weet ik wat nog meer problematiek is het rond Sankt Pankras rustig qua demonstraties.
Ondanks rijdt er ook een trein van BASF (speciaal voor Greta met de BASF baureihe 145 ervoor :lol: ) met een keteltrein door Sankt Pankras met etheleen, butaan en weet ik nog wat voor mooi natuurproducten in de wagontjes naar de klanten in het Ruhrgebied. (foto's komen eraan).
Maar de plaatselijk DB cargo vestiging heeft ook weer een nieuwe baureihe 185 in gebruik genomen:
Afbeelding
Afbeelding
Deze Traxx geproduceerd door Piko en geleverd door DTS bezit een Kuehn decoder en heeft vandaag zijn eerste ritten gereden.

Verder hard gewerkt rond Domburg im Allgrau:
Afbeelding

Afbeelding

Nu ook DB netz hun infra werk binnen heeft gekregen van leverancier DTS uit Ermelo :o :lol: moeten ze enkel nog wat draadjes aansluiten en de dienstregeling in elkaar breien en dan kunnen de diesels ook vanuit dit plaatsje gaan ronken. Het enigste wat een klusje gaat worden is de wisselaandrijvingen plaatsen :shock:

Zo de zomer update ook voorbij en ja, dat is wel lekker dat het zomerstop qua sport met dochters handbal en dat de leidingevende en mijn dochter even andere plannen hadden vandaag en dat ik mooi even op zolder aan de baan kon rommelen en Max Verstappen luisteren op Grand Prix Radio.

Geplaatst: 03 jul 2023, 11:41
door Bram
Prachtig!

Een leuke tip voor vannacht als ik in Dromenland ben. Dan neem ik lekker een retourtje Domburgh. Ik heb gehoord dat er ook een prachtig wandelpad is naar het kasteel dat in de bergen ligt, de Domburg. De kasteelheer daar geeft persoonlijk rondleidingen door het prachtige slot dat heerst over de Allgau.

Geplaatst: 23 jul 2023, 20:04
door Marksintpancras
Zo, nadat ik weer even verder was gegaan met de verbouwing van het stookhok hiernaast, dochter lief wil graag een knutselkamer vs "hightech" huiswerkkamer voor later :D met wifi, beledschermen, DAB radio en weet ik wat voor meer hightech spul erin moet komen :lol:

toch nog even tijd om wat aan de baan te doen, want F1 even geluisterd op Grand PRix radio, en dan dan even niets decodertjes erin solderen (dat doen we in de winter wel weer :D ),
maar nu toch echt die baan af knallen met de bomen erop en weet ik wat voor groen.

Omdat dat Domburgh im Allgrau naast een stationtje, rangeerplekje, ook uit werkplaatst bestaat dat net is geprivatiseerd in Domburgh Train Support :lol: , knetters en jahoor die hoofd lasser heet Arnaud en hoofd werkplaats Martin, alleen de koffiejuf heet Heidi.

Ook net even de kermis neergezet op het evenemententerrein, nu nog een een paardenfokbedrijf maken en dan kijken of er nog wat bij moet komen.

Maar ik had nog een oud tankstelle van Faller, ach ja even in elkaar geknutseld met dit als resultaat:
Afbeelding

Geplaatst: 29 jul 2023, 20:45
door Marksintpancras
Grootste nieuws, vandaag kwam er een onverwachte combi langs van Railadventure vanuit Bergheim, die daar was vertrokken op 18-7-2023 :D
Afbeelding

In de sleep zat de DB 1616, die eind januari "totaal los" qua binnenwerk (decoder, motor en weet-ik-wat-er-nog-meer-onder-de-kap zit) naar DTS is gegaan. Deze is toen als garantie richting de fabrikant gegaan.
En nu weer werkend straks voor de dosto's zal gaan rijden.
Afbeelding

Verder ook even verder gegaan met wat groen op de baan, wat bomen zijn er komen aanwaaien door Poly, zo boven de ingaan van de helix aan de west kant.
Afbeelding
Dit zijn wat bomen van Busch, lekker groot, maar mooi in detail.
Nu nog wat afwerken en de bovenleiding erop. Dan is dit gedeelte geheel klaar.

Geplaatst: 29 jul 2023, 20:51
door DTS
Heel mooi geworden Mark!!! Goed bezig

Geplaatst: 01 aug 2023, 19:31
door Bram
Ja mooi! Een lust voor het oog.

Geplaatst: 07 aug 2023, 20:17
door Marksintpancras
:D iedereen bedankt voor de complimenten.

Nadat we weer wat bomen hebben neer geploft, :D kermis terrein hebben ingericht, manage op de baan gekwakt, en weet ik nog meer spul neergezet. Jaja ik hoor iedereen al roepen voor foto's. Jaja, die komen eraan nadat weer wat opgeruimd hebben. Ondertussen heeft de baan ook weer eens in bedrijf geweest. Ja, roest rijden moet ook gebeuren. Maar dat moet ik van de winter eens goed op orde brengen en ook hier gaan foto's volgen.

Maar tijdens het opruimen, een oud interfrigo koel wagon gevonden, en ook nog Noch 36952 (voor de 18+ lezers, :o gewoon Noch Sexy scene :lol:)
Afbeelding
Dus tja, Proxxon gepakt en ff een deur geopend in dat koelwagontje, even achterwandje ingeblaft, beetje licht dicht gemaakt, :?: dit wordt het idee :idea: ledje erin, stoffe stoel erin, poppetjes op stoffe stoel, verlichting in de OC32 inregelen als mobiele sfeerverlichting (hebben we die al :lol: , de zaklampje van mobieltjes, zo nee dan loopt dat ding toch een beetje achter :lol: ).

En we hebben een mooie afwerkplek achter de kermis, op het rangeerterreintje van de werkplek in een verlaten wagon op een niet aangesloten spoortje :D

Geplaatst: 08 aug 2023, 21:12
door Marksintpancras
:D zo, nog even tijd gevonden om het projectje af te maken.

Afbeelding

Tja, stoeltje in de wagon, alles vervuild, lampje erin (om aan te sluiten aan de OC32 voor de special effects :lol: )
Nu nog alles neerzetten op de baan, hoog struikgewas erom heen en een olifantenpadje van de wagon naar de weg en dan is er weer een mooi hoekje klaar.

Maar voor de trouwe lezer, dit is de tweede "18+ scene" op de baan, de andere heb ik in de slagerij verstopt.

Geplaatst: 10 aug 2023, 10:42
door c-rails
Wederom een popup van het puberbrein. Deze hobby houd je jong :lol:

Geplaatst: 19 aug 2023, 21:00
door Marksintpancras
Ondanks de warmte, 's avonds wat rond de modelbaan gedaan. Begonnen met opruimen. Zeker nu de grootste gedeelte klaar is, moet de "oude" meuk maar de deur uit. Tijd voor ruimte onder de baan en dat er fatsoenlijk gelopen kan worden, lees: gewoon gesoldeerd kan worden, staan nog genoeg ombouwprojecten te wachten aan het rijdend materiaal :D

Maar stad Domburg im Allgrau is ook aardig gevorderd, het groen ligt er bijna op, rond de rangeer gedeeltes, nu aan het detaileren.
Afbeelding
De rechterspoor is het opslag spoor van groot onderhoud / revisie en die er links van is, is korte opslag / omloopspoor van de werkplaats.
En ja, recht staat nog een vergeten "interfrigo" wagon :lol: die opengebroken is door een stelletje wat de kermis (rechts) heeft bezocht.

Afbeelding
Waar dit voor dient, weet ik zelf ook niet, maar ga het in de toekomst weatheren en wat leuks omheen doen.

Afbeelding
En van dochter lief, moest er nog een manege op, zoals ik deze van Vollmer uit de verpakking had gehaald was het niet om aan te zien, dus wat potjes verf en nog wat van dat spul erbij gepakt met dit als resultaat.

Verder is heb ik weer op de baan gereden, hierbij even wat foto's:
Afbeelding
De baureihe 151 met de grind trein.

Afbeelding
En de Re482 van SBB cargo rijdt nu de containertrein.

Geplaatst: 19 aug 2023, 21:42
door joopspoort
Ziet er gelikt uit Mark! Knap werk. Hoop ook eens zover te komen met de scenery.
Groet, Joop

Geplaatst: 19 aug 2023, 22:14
door Hans3
Hallo Mark,

Prachtig.
De aangepaste koelwagen is heel fraai, maar je manege zeker ook.
Dat je dochter een manege op de baan wil betekent interesse in je modelbaan. Dat is leuk.
Mijn dochter woont al meer dan 20 jaar op zichzelf en maakt af en toe foto's van mijn baan. Dat vind ik ook leuk.

m.vr.gr.

Hans

Geplaatst: 22 aug 2023, 22:15
door Marksintpancras
:D met die warme zomeravonden, houd men zich wel lekker bezig denk in die koelwagon :lol:
Nu de zolder weer een beetje opgeruimd is, trap ik de boel eens wat vaker op de staart en gaan we gewoon weer even wat goederentreinen over de baan knallen. :lol: Geen gezeik van wisselstoringen en vertragingen op bahnhof Sant Pankras, gewoon doorrijden met die meuk.
En de details gaan aanbrengen en ja hoor, nog meer opruimen. :( :o
Ik heb nog een schaduwstation vol hamsters en de platte hamsters (baureihe 440 en 442) van Piko, alleen die hebben zolang stilgestaan dat ik die echt even goed warm moet rijden, dus winter project.
Maar genoeg getypt, foto's:
Afbeelding
De details aanbrengen, fietsenstalling geplaatst, en de fietsen ook ff vanMook Zwart geblaft, want Faller had felle blauwe en rode fietsen erbij geleverd, maar daar houden mijn preisertjes nier zo van. Dus als die droog zijn gaan die de stalling in.
Maar baureihe 181 ook even voor een rood sein laten stoppen:
Afbeelding
Op de achtergrond staan bomen van Faller, was gewoon even een probeerseltje, maar dat bevalt wel goed, dus nog maar eens wat doosjes ergens van dan halen.
Afbeelding
Nogmaals de 181 Mosel, met de eanos vol oud ijzer, bakstenen en banden. Ik heb wat van de eanos van MTR exclusief ertussen hangen, ook in de Holz-zug. Dat geeft toch even wat extra dimensie aan zo'n slee eanosen.

Geplaatst: 24 aug 2023, 11:39
door Hans3
Hallo Mark,

Fraai hoor.
Ik ben dol op foto's van mooie scenery.

m.vr.gr.

Hans

Geplaatst: 24 aug 2023, 19:43
door joopspoort
Ziet er gelikt uit Mark! Mooi werk.
Kan ik mij mooi aan spiegelen (dat wordt nog wel een dingetje voor mij )
Groet, Joop

Geplaatst: 28 aug 2023, 20:56
door Marksintpancras
:D jaja, Herr Max und Zandvoort, wat een feest. :D, mooi weekendje op de bank, biertje en chips erbij. Wel tussendoor baantje aan gehad, helaas geen tijd om te posten :o

Dus nu maar even snel 1 foto van de come back van de DB 1616 "Oldenzaal", na een motor en elektronica reparatie in het Oostenrijkse Bergheim, rijd deze nu voor de Preisertjes zo bekende Dosto generatie 3 met het Zug Cafe.

Afbeelding

Dit is echt een stammetje waar veel in zat vroeger in mijn jeugd (1992 - 2000) tussen Alkmaar en Den-Helder. Alleen ik heb het niet zo op de gele versie, dus nu lekker in mijn lievelings rood :lol:

Geplaatst: 13 okt 2023, 19:47
door Marksintpancras
:D in de tussentijd niet stil gezeten.

Afbeelding
Even 5 woningen in elkaar geblaft, geweatheerd en wel. Want ja, als je de plastic look er voor meer dan de helft eraf krijgt dan smoelt het toch een stuk beter.

Even 2 foto's van Domburg im Allgrau Bhf:
Afbeelding

Afbeelding

Nu even een paar foto's van het rijdende materiaal, als eerste de baureihe 146.1:
Afbeelding

De 1616:
Afbeelding

Baureihe 101 met een DB Nachtzug:
Afbeelding

Baureihe 628, rijdt ook weleens op de hoofdbaan:
Afbeelding

Baureihe 440, met de Donau-Isaar-express komt ook veelvuldig voorbij:
Afbeelding

Naast dit geweld rijden ook de goederenvervoer gewoon rond, jaja, de preisertjes gaan gewoon door met transporteren over het spoor :lol:

Geplaatst: 26 okt 2023, 19:43
door Hans3
Hallo Mark,

De woningen zijn mooi geworden.
Fraai materieel heb je rijden.

m.vr.gr.

Hans

Geplaatst: 09 dec 2023, 16:24
door Marksintpancras
Zo weer eens een gaatje gevonden om de baan aan te slingeren, en foto's te plaatsen.

Ben druk bezig om de Bahnhof Sankt Pankras van huizen te voorzien, perrontjes afwerken en de bovenleiding erop.

Maar ja er moet ook gereden worden, maar ja dan heb je wel loks voor nodig. Die van Fleischmann en Piko zoeven om me oren, echter sommige hebben ook wat andacht nodig.

Zoals de Kuehn Knödelpresse, de baureihe 180 van de DB cargo, zat een next 18 breintje in, echter storing in het breintje, dus tja, na een nieuwe printplaat en nog steeds problemen, gewoon even een kuhn N045 erin geknalt en geen probleem meer.
Afbeelding

Afbeelding

Tja en ik in de rijtuigen rij ik graag met binnenverlichting, echter met lange slepen kost dat wel wat trekkracht ivm de helixen, dankan je wel zwaardere loks nemen, echter ik heb het eens opgelost door wat peho stroom doorvoerende koppelingetjes tussen de rijtuigen te plaatsen. Nu zoeft de baureihe 120 werbelok ZDF met gemak de IR trein rond.

Afbeelding

Verder heeft mijn dochter van 11 ook eens haar lokomotieven park uitgebreid, naast de Re4/4 van SBB circus KNIE, de baureihe 120 Mickey Mouse, Baureihe 128 Unicef met spelende kinderen en wat baureihe 101 dingen met Sud-afrika, heeft ze ook nu een baureihe 185, die Gunni in haar lokomotieven park.
Jaja, dus mijn cargo afdeling kan soms een containertrein afstaan aan haar Gunni lok :cry:
Afbeelding

Leuke lok van minitrix, en met een decoder wat wel goed rijd icm iTrain en Dinamo.

En voor de rest heeft de treinenfabriek via mijn dealer de volgende locomotieven afgeleverd: Baureihe 143 van de DB regio en een Siemens Vectron BLS Cargo (475 425)
Afbeelding

Geplaatst: 10 dec 2023, 15:13
door Bas
Welke firmware draai je met dinamo? Zag van de week dat er nieuwe firmware uit is. Experimantal zegt de info. Plus betere rij eigenschappen voor analoog materiaal voor de kleinere schalen zoals z en ook n.

Geplaatst: 10 dec 2023, 16:08
door Marksintpancras
Bas schreef: 10 dec 2023, 15:13 Welke firmware draai je met dinamo? Zag van de week dat er nieuwe firmware uit is. Experimantal zegt de info. Plus betere rij eigenschappen voor analoog materiaal voor de kleinere schalen zoals z en ook n.

@Bas Mijn TM44's staan op firmware 1.20, ik rij eigenlijk nooit meer analoog, al mijn loks zijn digitaal. De RM-U heeft zo uit mij hoofd firmware 1.30.

Sinds deze aanpassingen heeft mijn Dinamo systeem nooit problemen met iTrain. Dus om nu alles te gaan update is voor mij ook gekkenwerk.

Geplaatst: 11 dec 2023, 11:05
door Bas
Never change a winning team is er eentje uit het boekje. Dus als het prima werkt en er geen reden is tot updaten dan mooi zo laten! Groot gelijk.

Geplaatst: 23 dec 2023, 20:11
door Marksintpancras
:D zo de kerst staat voor de deur, nog vandaag even binnengekomen: een baureihe 245 DB van Fleischmann.

Maar afgelopen week kon ik een Fleischmann setje van Alex voor €35,-- overnemen. Tja, dit setje staat hier op 600 meter vandaan voor ruim €134,- in een vitrine (nieuw). En ja wat dispoloks en een RP systems Baureihe 218 in vitrine was de keus snel gemaakt.

Bij binnenkomst even TrainOmatic binnenverlichting erin geknalt en Peho stroomdoorvoerende koppelingen geplaatst en op de baan gezet.

Tussen het DB regio en DB fernverkehr nu ook af en toe een Alex RE trein op bahnhof Sankt Pankras:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 07 jan 2024, 16:58
door Marksintpancras
:D zo en nu is het 2024 :!:

Gelukkig heeft Extinction Rebellion deze bahnstrecke nog niet in het vizier. Anders hadden de bulk trein van BASF, hout trein (lekker-boompjes-gekaapt-in-het-zwartewoud-trein) en de containertreinen die de preisertjes van oa kleding voorziet geblokkeerd. Nu rijden ze heerlijk hun ritten.

Maar we zijn begonnen met wat afwerking. Wat ouderwetse telefoontoestellen geplaatst op de baan, ja die dingen met een F op de kast ;)
Afbeelding

Afbeelding

Verder is de straat aan de oostkant van Bahnhof Sant Pankras ook bebouwd, nu gaan we bezig met het infra werk en het groen.

Afbeelding

Achter de toren van Freiburg zijn het de Faller stadse huizen, en aan de voorkant op de foto, Faller "Beethovenstrasse".

En als afslluiten, een foto van de IR met een baureihe 120 werbelok eervoor

Afbeelding

Geplaatst: 07 jan 2024, 17:20
door rthuinte
Ik kan maar 1 woord bedenken... Schitterend!

Geplaatst: 07 jan 2024, 19:16
door Hans3
Hallo Mark,

Mooi hoor.
Bijzonder, die huizen op de voorgrond. Meestal staan die (veilig) een eind naar achteren op de baan.

m.vr.gr.

Hans

Geplaatst: 08 jan 2024, 18:46
door Marksintpancras
Hans3 schreef: 07 jan 2024, 19:16 Hallo Mark,

Mooi hoor.
Bijzonder, die huizen op de voorgrond. Meestal staan die (veilig) een eind naar achteren op de baan.

m.vr.gr.

Hans
Dat heb ik speciaal zo gedaan ivm, dan hoef ik die slepen even niet te zien :lol:
Ik zie de treinen bijna de gehele rit op de baan. Dit maakt het ook even wat levendiger.

Maar treintjes rijden is leuk, echter zo nu en dan heeft er eentje wel pech. Slipbandje eraf, motortje kaduuk :D

Dus soms moet er even wat nieuw spul binnen komen. Dat houdt het dealertje ook in beweging.
Dus van de nieuwigheden komt de olifant uitvoering van Piko 101 en speciaal voor het kolenvervoer ook nog een Falns Captrain bulkwagentje.

Maar ik heb de DB 1616 rondrijden, nu is dit ding verkocht aan RailExpert, omgenummerd naar loc 9902. En nu moet dit ding net naar dat kinderboekje Tommie en Tess gestickerd zijn. Dus dochterlief wil deze lok hebben. Ook maar op het lijstje gezet.
Dat wordt straks helemaal kinderfestijn in iTrain en op de baan. Met Gunni, Tommie en Tess, Mickey Mouse. En dan zegt er nog een Fleischmann/ Roco vertegenwoordiger leuk te vinden om kinderen enthousiast te maken voor treinen.😭🤣🤔 Nou ik niet, want ik wil ze laten rijden en niet me dochter constant achter de treinbaan knoppen. Daarvoor hadden ze toch Barbies uitgevonden 🤪

Terwijl ik dit schrijf, nog even een ER20 (Rh2016) Dispolok bij Johan Voermans op de kop getikt. Voor de Alex trein, kan dit Dispolok 2 van Minitrix ook wel eens rusten. En omdat onze Greta dit de geweldigste loks vinden, zij is een voorvechtsters van de Diesels :lol:

Geplaatst: 12 jan 2024, 19:23
door Marksintpancras
Zo de lok ER20, Dispolok Siemens Eurorunner heel vlot en netjes door Johan Voermans geleverd. Even snel een Esu V4 pilotje erin gestopt. Geijkt en iTrain en gaan.

Afbeelding

De Minitrix Dispolok 2 had wel eens een tikje nodig om opgang te komen. Maar met deze geweldige diesel nergens last van.

Staat nu lekker even diesel te verstoken voor een rood sein.
Afbeelding

Geplaatst: 14 jan 2024, 23:03
door DTS
Mooie foto die laatste
Leuk sfeertje zo

Geplaatst: 17 jan 2024, 20:19
door Marksintpancras
:D Afgelopen zondag met mijn dochter (de kleine leidinggevende van de modelspoorbaan) even in Rijswijk geweest. Was gewoon gezellig druk, tja en door het internet neemt de kwaliteit en de hoeveelheid van tweedehands treinen in mijn ogen af. Echter een beurs is ook om eens van je zolder kamer af te komen en gezellig met je mede modelspoorders te praten. Nou ik heb gewoon lekker naar de baantjes gekeken, en gehaald wat ik nodig had. Asfalt, struiken, en meer niet.

Maar ja, @DTS stond er ook, dus 2 bedieninspaneeltjes, messfahrwagen van Arnold, en wat Zimo breintjes in de tas en op naar huis.

Op mijn baan heb ik de DB Systemtechnik rijden met een setje Raillab van Minitrix, en de Messwagen met een stuurstand Fahrmesswagen van Arnold.
Met Raillab geen problemen, maar nu komt de irritatie van de stuurstand van de Fahrmesswagen. In beide rijrichtingen brandje het koersbord wat doorscheen naar de cabine. Maar als dat ding rode sluitseinen toont, mag van mij het koersbord wel uit. Vanuit fabriek zat er een Nem651 stekker in voor functiedecoder.
Afbeelding

Zoals je op de foto ziet, maar dat betekent dus dat wit en geel voor sluitseinen zijn, en ja wat is dan de aansluiting voor de drie leds die je op bovenstaande foto aan de linkerkant van de printplaat ziet??? Nou dat is dus even de multimeter pakken en piepen. Ik wist gezien de front- en sluitverlichting via - verbonden was aan geel en wit, dat ook vanaf de 3 Ledjes de - moest volgen. En jaar hoor, er zat een heel klein zwart blokje (met 3 pootjes) bij de decoderstekker die verbonden was direct met de beide rails staven. Waar op onderstaande foto het groene draadje is gesoldeerd.

Afbeelding

En uit eindelijk heb je een stuurstand waar de front- / sluitverlichting en het licht van de koersbord apart geschakeld is.

Afbeelding

De gebruikte functiedecoder is een Zimo MX685

Geplaatst: 01 apr 2024, 20:08
door Marksintpancras
Zo even stof afblazen hier zo, de zomer komt er aan.

De afgelopen tijd erg druk geweest met weekend invullen qua sport (voetbal en handbal) hier in het dorp. Mijn dochters haar handbal team is zelfs ongeslagen in haar competitie. :D

Maar afgelopen zaterdag kreeg ik een pakketje met de de titel: "De groeten uit Ermelo".

Nou dat even snel uitgepakt en op de baan, met dit als gevolg:
Afbeelding

Deze mooie baureihe Tiger, lok 13 van de Bahnbau is meteen vervuild. Want deze lok was in het echt ook nooit schoon :lol:

Ivm dat me Preisertjes graag richting München of Praag reizen met de Alex trein, heeft de directie van Die Länderbahn besloten om er een Alex Treff wagon aan toe te voegen :D
Afbeelding

Deze is vandaag ook meteen voorzien van binnenverlichting, aangezien de Fleischmann Alex alle 3 stroom afname heeft icm magneetkoppelingen, was het dus mogelijk om via de magneetkoppelingen de Led strip van prik te voorzien, voordeel van de van Treff wagon is, dat er in de keuken een condensator geplaatst kan worden. :lol:

Geplaatst: 02 mei 2024, 22:40
door Marksintpancras
Omdat het stroomverbruik van de baan vrij groot is, moet de stroom dus CO2 gecompenseerd worden, dus vanavond ff in de tuin gezeten en wat bomen gemaakt.

Ik was in het verleden al bezig geweest met zelf bomen maken met Noch spullen met Microflor van Noch erop. Maar het eindresultaat was niet echt mooi, zeker niet toen ik er wat bomen van Busch gekocht had.

Nu niet meer Microflor van Noch gebruikt maar een zakje Busch strooisel.

Maar hierbij wat foto's van het eindresultaat.
Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 30 jun 2024, 17:33
door Marksintpancras
Zo, de zomerstop is er qua sport gebeuren. Net voor het mooie weer de grote Bastaard, nog ff snel gerenoveerd. Na 9 jaar buiten kwam er wat roest op., Dus deze ff alles uit elkaar, alle metaal schoongemaakt en zwart gespoten in 5 voud :D, zodat ik de komende 20 jaar geen last van roest zal hebben.
En ja, met de mooie weer van de afgelopen weken is dat ding goed gebruikt.

Maar tussen de laatste post en nu is er 2 maal een pakket binnen gekomen, eentje van dat bedrijfje uit Ermelo, die kwam even de baureihe 101 met zo'n "greta-milieu-tegeltje-wijsheid" :( maar is niet erg, want ook de de toiletkar om een potje lekker te bouten, met een nog goed zwart rokende tractor op de kar erbij van het circus KNIE zaten lekker in dat pakketje.

Verder kwam er ook een verhuisdoos vol rijtuigen vanuit Kramm Deutschland met Baureihe 704, 2 stuurstands IC, eentje met 50 jarige IC en de 5 IC rijtuigen van de DB. Met de huidige vloot 101's en 120 en nog meer van die snelheidduivels is met 1 stam niet te doen.

Verder vandaag eens WC-papier neergelegd en met verdunde houtlijm nat gemaakt, de verf besteld en dan is er straks op eens water.

Maar nu weer eens wat foto's, dan kan ik daarna weer verder klussen :D

Afbeelding
De Baurreihe 704, hier op het opstelspoor van bahnhof Sanjt Pankras met de baureihe 702

Afbeelding
De nieuwe aanwinst baureihe 101

Afbeelding
De circus Knie trein wordt ook al een mooie lengte :D

En ook nog even bezig met de natuur, bomen plaatsen, maar ook de dieren:
Afbeelding

Dit was het dan voor deze keer.

Geplaatst: 14 jul 2024, 20:06
door Marksintpancras
Zo, EK is afgelopen, geen BBQ weer, en niet te warm. Dus vandaag was ik eens op zolder aan de gang om eens de hoofdbaan aan te slingeren. De aftakking rijdt wel, alleen dient gepoetst te worden te worden, geen zin in ivm nog genoeg te doen aan de baan.

Naast de ICE2, en de Dosto IC2, rijden er sinds vandaag ook 2 baureihe 101's rond met IC garnituur erachter, de 6 delige is vor de Piko's ivm meer trekkracht. Maark vandaag de oude 5 delige set even van Peho magneetkoppelingen voorzien, en alles loopt via de functiedecoder is de stuurstand. En de oude Roco's en Fleischmann rijden er nu lachend mee weg.

De frontlichten van die Roco's Baureihe 101 zijn niet echt goed, maar zg ergens op internet een upgrade printplaat met led verlichting, van de winter maar eens gaan knutselen.

Nu het water ook al klaar is, ivm net de laatste lak laag erop gesmeerd, geen foto. Kan ik dus dat ook verder afmaken.

Maar nu ff snel een foto's van een Roco, heb 5 van serie uit 2002:

Afbeelding

Hier nog even de Alex lok, die wacht om bahnhof Sankt Pankras in te mogen rijden:
Afbeelding

Verder hier even de stand van zaken op bahnhof Sankt Pankras, ben druk bezig met de aankleding van het station.
Afbeelding

jaja, omdat de winter er aan komt heeft het bahn directie al zout bakken bestelt :lol:

Geplaatst: 14 jul 2024, 20:39
door Erik-B
whow.. Om jaloers te worden. :) ;)
ik moet na jaren nog steeds het eerste draadje aan de rails solderen. :oops:

Geplaatst: 21 jul 2024, 19:39
door Marksintpancras
Zo, de een zit gefrustreerd in een race-autootje in Hongarije; de ander zit dat eens lekker te beluisteren op zijn zoldertje met zijn radiootje op GrandPrix radio met de treinbaan aan, ik dus.

Nou, de baan weer afgeslingerd, steeds meer combinaties die ik ooit in het schaduwstation heb geduwd gaan nu echt rijden, jaja zonder problemen hoop ik.
En dat geef me de ruimte op te detailering aan te brengen op de baan, zoals ff wat zoutbakken neergezet op de perrons.
Afbeelding

jaja, de tulpenlok is ook goed verdwaald, met een sleep vanuit Tata Steel Ijmuiden richting Zwitserland
Afbeelding

Verder nog even bij een heftruckje van Artitec, die wat pallet spul uit een een wagon aan het hengelen is geweest.

Afbeelding

Geplaatst: 22 sep 2024, 19:50
door Marksintpancras
Zo, de vakanties weer voorbij, drukte qua werken en weekend hobby's ook weer begonnen . Maar vandaag weer eens na langen tijd weer eens de baan afgeslingerd :D
Er waren ook weer eens pakketjes van Treinofieltje en DTS binnen gekomen met daarin een Baureihe 152 DB lok met Siemens outfit van Minitrix en een Baureihe 185 van Fleischmann

Afbeelding

Verder even in de vakantie een minitrix schruifwandwagen gekocht (een musuem editie uit 2015), leuk om te parkeren om een scenery rond te maken.

Afbeelding

Verder heerlijk oude grasweides opgeknapt met de grassmaster, en wat kleine details aangebracht, foto's volgen van de winter :lol:

Geplaatst: 22 sep 2024, 21:36
door joopspoort
Het ziet er weer mooi uit. Als er van het winter maar geen sneeuw op ligt (ivm de foto's) :lol:
Groet, Joop

Geplaatst: 28 sep 2024, 22:22
door Marksintpancras
Deze week weer eens een baureihe 145 op de kop weten te tikken. Dit keer een de Fleischmann 7322, gezien het feit dat ik wat DB Dosto's met reclame banden hebben, die rond eeuwwisseling hebben gereden, en ook nog de Mintlingen uitvoering van de Dosto's in de verzameling heb (deze moeten nog worden voorzien van binnenverlichting voordat ze de baan op gaan). Is deze uitvoering van baureihe 145 de perfecte lok ervoor.

Afbeelding

Geplaatst: 16 okt 2024, 16:16
door Marksintpancras
:D Na tijden vandaag eens een snipperdag, whahahahaha. Dus 's morgens vroeg meteen de baan aangekacheld en de dienstregeling ingevoerd en start. Nu rijden de treinen
al 6 uur zonder problemen.

En ik ondertussen lekker verder met een industrie hoekje. Zo'n Faller machinefabriek, ooit uitgebracht door Pola en nog niks verbeterd qua details, dus dat doe ik ff lekker zelf ;)
Afbeelding

Afbeelding

Ook de baureihe 147 die voor de IC2 staat even lichtjes vervuild:
Afbeelding

En verder de hier het oude beestje, de baureihe 145 met de Dosto's

Afbeelding

Geplaatst: 17 okt 2024, 20:57
door Marksintpancras
:D Vandaag ook maar eens de Baureihe 245 van SOB rijklaar gemaakt, kan die ook meteen voor zijn setje SOB Dosto's ipv van de baureihe 146 Vernetz versie.

Meteen even de buffers bijgewerkt, net als de roosters en het dak ligt vervuild.

Afbeelding

:D smoelt toch beter dan zo'n schoon-gelikte-vers-uit-de-verpakking-versie. :lol:

Geplaatst: 25 okt 2024, 23:16
door DTS
Erg mooie foto's kerel!!!

Geplaatst: 01 nov 2024, 22:17
door Marksintpancras
Zo, vanavond de baan weer afgeslingerd :D en lekker eens aan het knutselen geweest in mijn spaarzame uurtjes.

Eens de bushaltes gemaakt bij het hoofdstation

Afbeelding

Met op de achtergrond de baureihe 101 met de DIN reclame, voor de IC trein naar Stuttgart :D
Afbeelding

De bushokjes zijn van kibri, de bankjes komen er nog aan. Ik had nog 2 stadsbussen van Wiking, maar dat smoelt echt niet met die van Rietze, en zeker die dingen van Minitrix, dus nu nog zo'n bus bij DM-toys bestelt.

Verder met de fabriek, steltonplaten gelegd, aan de achterkant, komt gewoon hoogovens-staalslakken-verdichting, wat er ook al gedeeltelijk ligt :lol: , nu nog ff XR-preisertjes scoren die aan het hek vastgeketend willen zitten :o :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Tevens ook nog wat lantaarns geplaatst aan de Bahnhofstrasse

Afbeelding

In de verte staat er ook een vrouw van lichte zeden de bouwvakkers te verleiden :shock: :lol:

Geplaatst: 03 nov 2024, 17:24
door leon1965
echt heel sfeervol!!

Geplaatst: 07 nov 2024, 20:59
door Marksintpancras
:D het dak even vol gegooid voor een het schonere en heerlijke binnenklimaat :lol:

Afbeelding

Bushalte voor het station ook even verder afgewerkt met bankjes

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 07 nov 2024, 21:41
door joopspoort
Leuke details.
Maar.....waar koop je die grote trottoirtegels? :D
Groet, Joop

Geplaatst: 08 nov 2024, 17:40
door Marksintpancras
joopspoort schreef: 07 nov 2024, 21:41 Leuke details.
Maar.....waar koop je die grote trottoirtegels? :D
Groet, Joop
Hey Joop,

Dat zijn geen trottoirtegels, maar stelcon-platen van 2 mtr bij 2 meter / 160 ;)

Ze zijn van het merk Juweela, zijn van gips gemaakt. Ik heb er al meerdere pleinen mee gelegd. Leuke dingen die je in het echt ook veel tegen komt.

Geplaatst: 30 nov 2024, 17:29
door Marksintpancras
:D zo, de preisertjes werden gek van al dat langs razende treinen, vooral die goederentreinen waren goed voor slapeloze nachten, daarom is er een geluidsscherm geplaatst bij het gedeelte waar men de grootste overlast ondervond. :lol:

Ook hier heeft de jeugdige preisertjes zich op uitgeleefd:
Afbeelding

Verder ben ik bezig geweest met de boerderij aan het aankleden, hierbij een foto van de achterkant van de stal. De balen strooi heeft deze boer in de folie gewikkeld.
Afbeelding

Verder zijn voor de DB Fernverkehr regio Sankt Pankras 2 nieuwe baureihe 101 afgeleverd, deze zijn in de reclame van Bayern en Asprine C
Afbeelding

Geplaatst: 30 nov 2024, 20:59
door Marcel
Even de n acht BayerN weghalen dan staat het er goed voor de medicijnen fabrikant.

Geplaatst: 07 dec 2024, 20:04
door Marksintpancras
Marcel schreef: 30 nov 2024, 20:59 Even de n acht BayerN weghalen dan staat het er goed voor de medicijnen fabrikant.
:lol: autocorrectie maakt wel eens een foutje :o :(

Maar nu weer eens dik aan het milieubewust zijn gegaan, onze extinction rebellion vriendjes ook weer blij met meer natuur, het groeit en bloeit.

Afbeelding

De eerste keer dat ik die natuurbomen van Noch gemaakt had vond ik het geen succes vooral de vlokken van Noch vond ik niet mooi ogen. Na wat bomen van Busch gekocht te hebben. Het strooisel van Busch gekocht en een testje mee gedaan. Nou daar was ik wel tevreden over. Deze week de eerste meter erin gemaakt.

Afbeelding

Dat smoelt een stuk beter :D