Modelspoorbaan Sankt Pankras

Marksintpancras
Site Admin

Bericht door Marksintpancras »

Ik kon het toch niet laten om die Minitrix Vectron van Railpool / DB regio Bayern te kopen. Die kwam vrijdag binnen :D
Hoe makkelijk ik het breintje van de Baureihe 248 van RP System ingeregeld kreeg :) Hoe moeilijk het was om dit breintje van die Vectron :cry: in te regeling naar een beetje normaal rijcurve :evil:
Maar hij rijdt en doet gewoon mee met de rest :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeeldingimage hosting

Ook nog even een Baireihe 185 van R4C met een gemengde goederentrein met vooral VTG wagons aan de haak

Afbeelding
Met vriendelijke groet, Mark

Erik-B
Contacteer:

Bericht door Erik-B »

nou zover dat ik in twee regeltjes kan vertellen hoe je een decoder inbouwt en regelt ben ik nog niet . :D
maar lees het wel graag .
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Tram 8x. is niks goed aan.
Baan = 165x85, Centr= Z21, Mac15.5/Raspberry-4, RailModeller, iTrain-plus V5.x, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik

Marksintpancras
Site Admin

:D Na een week in Beieren te hebben vertoefd. Toch weer twee baureihe 145 van Feischmann gevonden, beide in nieuwe staat. 8-)

Afbeelding

De 145 023-6 van de Press, met de design van 125 Jahre Fleischmann.

Afbeelding

En de 145 CL-031 van TX Logistik

Erik-B
Contacteer:

Bericht door Erik-B »

ik vermoed dat jij ondertussen al een aanzienlijke verzameling van loc's hebt.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85, Centr= Z21, Mac15.5/Raspberry-4, RailModeller, iTrain-plus V5.x, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik

Marksintpancras
Site Admin

Erik-B schreef: 07 aug 2025, 14:54 ik vermoed dat jij ondertussen al een aanzienlijke verzameling van loc's hebt.
Daar heb je aardig gelijk in, naast ruim een 20 tal treinstellen, denk ik dat ik rond de 150 tal loks bezit :o
Maar ik verzamel al een jaar 30 :)

Hier ff een foto van de vitrine van de DB Fernverkehr:
Afbeelding

Frits

Bericht door Frits »

Dat is geen modelspoorbaan, dat is een museum. :o
M.v.g. Frits.

Spoorbaan is in ontwerp, maar is nog lang niet klaar. :oops:

Marksintpancras
Site Admin

Vandaag even een Brawa Baureihe 204 van de DB cargo onder handen genomen.

In een ver en dan bedoel ik echt ver verleden is deze lok naar DTS geweest, ( :shock: die zat toen nog in een schuurtje achter een woonhuis in de Vinex wijk van Harderwijk. :lol: ) om er een digitaal breintje in te bouwen.

Na binnenkomst heb ik dat ding in de hoek geknald en vele jaren laten staan. Dus stof eraf geblazen, ff het breintje wakker gemaakt en de motor een slinger gegeven. Nu zit er ook een breintje in dat vandaag de dag niet meer gemaakt wordt, een kuehn N45, dus dat ding loopt als een soepele Oost-Duits naaimachinetje.

Maar dit ding ingeregeld om max 80km/uur , leuk voor die IC2 en andere snele meuk op mijn baan, lekker blokkie-blok rijden achter dat ding. :lol:

Maar ook even een beetje geüpgraded met wat poedertjes en washjes en matte lak en dan is dit het resultaat na een dagje kloten:
Afbeelding

Erik-B
Contacteer:

Bericht door Erik-B »

toch mooi opgeknapt.

zou die 'Kuehn 45' niet nog ergens verkrijgbaar zijn?
Grtz Erik

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”