Erik's baantje van 165 x 85

Ben Spoorman

Bericht door Ben Spoorman »

Erik-B schreef: 18 jul 2025, 18:16
En bovenaan ( groene sporen) heb ik er twee wissels tussen gezet zodat het ook een keerlus kan worden.
Hoe bedoel je die twee wissels?

Zolang het een lus is is er geen probleem maar zodra het door die wissels een keerlus wordt moet je gaan ompolen in de lus anders heb je kortsluiting.

Edit: je hebt een keerlusmodule naar ik begrijp maar je zou er nog een moeten hebben.....

Erik-B
Contacteer:

Bericht door Erik-B »

nog een tweede keerlus nodig. ?

volgens mij, is heel de baan een gewoon ovaaltje ( met enkel bovenaan één keerlus) . Anders zie ik weer iets over het hoofd ;) :D
Misschien is het baanplan van iTrain duidelijker.
Afbeelding
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Tram 8x. is niks goed aan.
Baan = 165x85, Centr= Z21, Mac15.5/Raspberry-4, RailModeller, iTrain-plus V5.x, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik

Ben Spoorman

W11 en W12 maken dat je een keerlusmodule nodig hebt (bij de klok). Maar evenzo maakt de andere kan ook kortsluiting dus daar is ook zo'n module nodig. Die kun je plaatsen in het spoor tussen W12 en W7 of in het spoor tussen W11 en W8. Dan kunnen alle treinen kortsluitvrij rijden.

Erik-B
Contacteer:

Bericht door Erik-B »

OK, zie wat je bedoelt, begrijp het nog niet,( € blijft fladderen :o ). Ga er een nachtje over slapen en ev. schemaatje tekenen.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Tram 8x. is niks goed aan.
Baan = 165x85, Centr= Z21, Mac15.5/Raspberry-4, RailModeller, iTrain-plus V5.x, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik

Ben Spoorman

Als je de spoorstaven een kleurtje geeft (rood en blauw) en dat consequent doet zie je vanzelf de plek waar rood en blauw elkaar tegen komen.

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”