Pppffffffff
Ik kwam onlangs dat draadje hier van ErikVH tegen:
viewtopic.php?t=1114
Bij het lezen kwam het heel bekent voor. Zeker nu ik na een tweetal weken toch nog eens wat spanning op de baan zette en weer die Z21 in stroomprotectie ging. Nu was het weer wissel2- die protesteerde.
Ik, kwam hier ook dit artikel tegen:
viewtopic.php?t=1050
Heb dit juist gelezen en ga dat ook zo instellen. Dank-U Martin.
Ben ook aan het zoeken op dat grote net. En kwam ergens een nog een topic tegen die ook over hetzelfde probleem ging.
Daar ging het over de voeding van de ESU-switch pilot en ook verbonden met iTrain.( maar de instellingen van iTrain bespreek hier even niet).
En de definitie van ESU zelf en/of de interpretatie.
“5.2. Power supply by the digital system
For smaller layouts with only a few electric loads turned on at the same time, the SwitchPilot 3 can be supplied directly from the command station or booster. The terminals Pw A and Pw B are connected parallel to the terminals Trk A and Trk B.
This wiring scheme must be used if you want to configure the SwitchPilot 3 Servo on the programming track of your command station.”
Die man heeft uiteindelijk ook zijn voeding volgens de linkse tekening verander naar de rechtse en op zijn baan een bijkomende voeding geplaatst. En daarmee was bij hem het probleem opgelost.
Het draai er dus ook om. “Wat is een smaller layout.?
- Mijn baantje is maar 165 op 80 cm. En ik heb er voorlopig maar 4 wissels inleggen.
- Is dat dus een smaller layout of niet ??
Misschien moet ik dat ook maar eens doen. ESU spreekt van “14V at least “ doch op blz 5 staat: “Input Voltage 12V-20V power supply.”
Mijn 12V kan ik niet verhogen naar zijn max van 13,8 V. De Raspberry hangt eraan en die verdraagt dan weer geen spanning hoger dan 12V.
anders moet ik maar een kleine geschakelde voeding plaatsen van 12V voor de 'Rasp', zoals ik ook heb in de schakelkast van de CNC freesmachine.
tjongens

wat puntstuk isolatie zoal te weeg kan brengen

Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85, Centr= Z21, Mac15.4, RailModeller, iTrain-plus V5.x, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik