Mogelijk dat dit instelbaar is, ik kan dat niet veranderen. Weer alléén een MS-Win app.Tot slot: staat de kortsluit beveiliging van de Z21 niet te gevoelig? Ik ken het ding niet maar weet wel dat het instelbaar is.

Overigens zou ik wel een scheiding in het spoor maken tussen wissel 3 en wissel 4, het is maar één railstaaf die doorgehaald moet worden
Dat was mij juist afgeraden, staat ook in Martin tutorials dat je alle wissels in een wisselstaat aan elkaar koppelt.

Dat noem ik nu een een tip.Als de sparing in de railstaaf door het doorslijpen te groot is geworden vul je dat later op met een stukje hout en houtlijm en als het uitgehard is snij je het overtollige weg met een scherp mesje.

Vandaag toch maar even die wissels W3 en W4 vergeten. !! zien we later wel weer.
Ik begin koppig te worden, die loc’s zullen rijden !!!

Toch begonnen met wat loc’s over en weer op de baan te laten rijden. Eén aansluiting, juist aan begin helix geeft aanleiding tot ontsporen als de loc’s dalende rijden.

Verder was er ook één bezetmelder op een verkeerd adres aangesloten, dat was snel hersteld. De loc rijd over de 10 blokken en de bezetmelders werken goed in iTrain. wissel W1 en W2 werken goed, ook de puntstuk isolatie.
Dus terug de helix afbreken, want zo geraak ik niet goed aan die aansluiting.
Hierover nog een vraagje. De afstand tussen de lagen van de helix heb ik op 49 mm gehouden.

Als ik nu die maat van 49 mm zou verkleinen naar 43 mm. Dan word de helling in mijn helix, zeker in de stijllijn < 3%. Kan dan wel niet met een loc met open pantograaf rijden en de ruimte voor mijn handen word ook weer wat kleiner. doen

Kan dus ook beginnen met het ijken van de loc’s. Vorige maal is dat slecht afgelopen. Ik had geen valbescherming en één loc was op de grond gevallen. Die is na een 5 tal weken in herstelling gisteren mooi door postNL terugbezorgd.
Eens gaan zoeken of ik ook info vind over “lastregeling”.