Eindelijk, nog even tijd, vandaag begonnen aan de aansluiting van de servo’s. Zowel mechanisch als electronisch.
Daarvoor heb ik de Ecu even losgemaakt van de onderkant van de tafel. Zo kan ik ineens kijken wat de servo’s en de wissels doen als ik begin met inregelen.

Bovenaan W3 = S3 en W4 = S4, onderaan links W2 = S2 en rechts W1 = S1.
Eerste vaststelling die draadjes van die servo’s zijn te kort. Daar moet nu en voor later een oplossing gezocht worden om die te kunnen verlengen. Ofwel via Kleine pcb’tjes en solderen of de draden verlengen met verlengsnoeren met connectors ? Moet je wel weer een speciale tang hebben om die pinnen vast te knijpen op de draad.
De servo’s zelf heb ik met een servo-toestel gezet op de middelstand = 1,5ms puls.
Dan de switch pilot nagekeken op de instellingen voor servo-1 tot servo-4. Staan op fabrieksinstelling.
Even de rijspanning op de switch-pilots gezet. De eerste servo aangesloten.
Ik kies voor pos-a de stand rechtdoor, dus pos-b is afslaan.
De instellingen gebeuren via de schakelaars. Ik heb geen programmer en ik geloof niet dat de ingebouwde programmer in iTrain dit kan.
Adressering van switch-pilot goed gezet. Dan naar de instelling eerste servo. Begint die ineens nogal lawaai te maken. De fabrieksinstellingen zijn veel te groot. Vooral de pos-b = 40 is veel te hoog.
Dan servo -2 instellen.
Hier de tweede vaststelling.
Wissel 1 en wissel 2 zijn beiden een rechtse wissel, de servo’s staan ook aan dezelfde zijde van de wissel.
De arm wijst beiden naar beneden.
Toch is de instelling juist tegenovergesteld.
S1 pos-a = 23, pos-b = 30
S2 pos-a = 33, pos-b = 26
Dit kan ik niet begrijpen, waarom reageert de eerste servo juist omgekeerd als de tweede?
Ergens een instelling die ik over het hoofd zie ?
Terwijl servo 3 ook aan een rechtse wissel ligt , doch hier staat de servo aan de andere kant.
S3 pos-a = 27, pos-b = 19
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85, Centr= Z21, Mac15.4, RailModeller, iTrain-plus V5.x, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik