Vandaag weer even wat tijd gehad. De middelste van de drie Tilburg Goederen modules ben ik aan het ballasten geweest. Twee wissels moeten nog aangesloten worden, dus die blijven nog even volledig vrij van ballast.
Gisteren bij Hans geweest en een handig setje pipetten en spuiten van Minitec gekocht. Voor €5,95 een groot plezier!
Met de pipet vloeit de lijm prima uit, zonder kraters en gedoe.
Als een en ander droog is, ga ik tussen de sporen de boel al wat aankleden en met de losstaat beginnen.
Ook moeten er nog stootjukken getekend (of gekocht) worden en dan begint het hopelijk al meer op een modelbaan te lijken!
Goed, foto's;

De boel in de ballast. Ik gebruik een mix van Woodland Scenics B70, B71 en B72. Alle drie een net andere tint bruin. Zeker op dit emplacement lagen oude sporen en vieze oude balast. Dus mooi grijs, nieuw komt er niet te liggen...
Linksonder zie je het genoemde setje met spuiten en pipetjes liggen trouwens.

De boel ingelijmd met de oude vertrouwde houtlijm/water/druppel Dreft methode. Nu lang wachten tot het goed droog is...

Detailopname. Je ziet de verschillende kleurtinten bruin. Wat niet goed te zien is, is het hoogteverschil in het ballastbed tussen de sporen. Dat ga ik nog accentueren met een drybrush, poeders en groen...
Dinsdag begin ik bij mijn nieuwe baan, dus helaas zijn de doelen (rijdende treinen en alles electrisch aangesloten) niet gehaald. Maar het is hobby. Rustig en gestaan kom ik er ook...
Tot zover,
Groetjes
Hoontje