Hallo,
Ik heb destijds meerdere wagons uitgerust met Digikeijs lichtstrips, o.a. de DR80010 en DR110G .
Ondanks de meegeleverde elco’s vind ik de verlichting nog vrij gevoelig voor knipperende verlichting door ‘vervuilde’ rails en/of wisselstraten.
- Ik wil de elco’s vervangen door een grotere variant en vroeg me af wat de maximale waarde van de elco mag zijn (los van het feit of dit wel past in de wagon….)
- kan ik bij benadering berekenen hoe lang de strip blijft branden bij gegeven elco capaciteit?
- Volstaat 25V of moet ik toch naar 35V wat ik op vrij veel plaatsen teruglees. Destijds leverde Digikeijs 16!? V elco’s mee namelijk.
-is het mogelijk om (met extra elektronica) een 5,5V goldcap aan te sluiten op de originele elco aansluiting van de lichtstrip, zodat ik 100% zeker geen knipperende verlichting meer heb
Zaterdag is er weer modelspoorbeurs dus daar wil ik wat onderdelen gaan kopen maar twijfel dus wat ik moet aanschaffen.
Ik ben reuze benieuwd naar ervaringen van andere modelspoorders.
Groeten, André
Grotere elco of goldcap op Digikeijs lichtstrips
Grotere elco of goldcap op Digikeijs lichtstrips
Z21, ECoS2.1, iTrain, OC32/NG, Digikeijs YaMoRC, RocoLine
In principe is 25volt 470uf ideaal.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.
Groeten Hans
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.
Groeten Hans
Ik heb getest met 100uF/25V op een digikeijs strip in een plan W wagon.
Maar ook dan blijft het best gevoelig.
Heb er een strip van spoorlaar.nl ingedaan. En dat is vele malen beter. Daar zit een fikse elco op in SMD variant.
De wagons krijgen een overhaul. Verf voor betere interieur kleuren, spoorlaar printen voor licht en Paul heeft stroomvoerende magneet koppelingen.
Maar ook dan blijft het best gevoelig.
Heb er een strip van spoorlaar.nl ingedaan. En dat is vele malen beter. Daar zit een fikse elco op in SMD variant.
De wagons krijgen een overhaul. Verf voor betere interieur kleuren, spoorlaar printen voor licht en Paul heeft stroomvoerende magneet koppelingen.
Fleischman z21 en YD7001 en DCC-EX centrales.
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088 en DCCNext.
https://hugo.vanderkooij.org/modelspoor/
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088 en DCCNext.
https://hugo.vanderkooij.org/modelspoor/