Hallo.
Dit weekend ben ik bezig geweest om een test/ijkbaan te maken. Nu wilde ik een 6016ES CS hiervoor gebruiken. Baan opgebouwd, getest zonder bezetmelder, werkt. Bezetmelder erbij gepakt en alle stukken aangesloten. Nu komt het vreemde de treinen rijden niet. alles gecontroleerd en alles zit goed aan elkaar. Alle verbindingen door gemeten en dat klopt allemaal. Een tweede 6016ES CS gepakt en aangesloten. Weer het zelfde geval.
De 6016 heb ik met en zonder s88 kabel geprobeerd.
Mijn centrale is een YD7001.
Er is maar 1 bezetmelder aangesloten.
Hoe moet deze decoder aangesloten worden? Dus moet deze via een 6016LN CS of kan ik deze ook zo gebruiken zoals ik dat voor ogen heb?
Richard
gebruik van de bezetmelder lukt niet
-
Richard van Dijk
Waarmee laat je je treinen rijden? In zowel Rocrail als iTrain zitten een terugmeld monitor. Heb je daar al eens in gekeken?
Rijd je 2rail of 3rail?
Rijd je 2rail of 3rail?
Met vriendelijke groet, Clemens
Mac OS X, iTrain Plus, Roco Z21, Uhlenbrock Power 4
H0: 3-rail met Digikeijs DR4088LN-OPTO, 2-rail met DR4088LN-CS, wissels met servo's en DR4024 via SPROG IIv4
H0e: Busch met Busch lichtsluizen
KPF-Zeller rollenbank
Mac OS X, iTrain Plus, Roco Z21, Uhlenbrock Power 4
H0: 3-rail met Digikeijs DR4088LN-OPTO, 2-rail met DR4088LN-CS, wissels met servo's en DR4024 via SPROG IIv4
H0e: Busch met Busch lichtsluizen
KPF-Zeller rollenbank
-
Richard van Dijk
Ik laat mijn treinen rijden met een multimaus rechtstreeks aangesloten op de Yamorc YD7001. En rijd met koploper. Op mijn testbaan rijd de trein niet en op mijn vaste baan wel. en dat rijden is goed. Vandaar dat ik de vraag hier stel.
Ik rij overigens 2 rail (N).
Ik zal eens gaan kijken naar de terugmeldingen.
Richard
Ik rij overigens 2 rail (N).
Ik zal eens gaan kijken naar de terugmeldingen.
Richard
Even een foto maken van al je aansluitingen. Moet je niet iets instellen in de YD 7001 en Loconet?
Groet, Anne W
Groet, Anne W
-
Ben Spoorman
Maar dat staat toch in de gebruiksaanwijzing, heb je daar al gekeken?Richard van Dijk schreef: 31 aug 2026, 10:18
Hoe moet deze decoder aangesloten worden? Dus moet deze via een 6016LN CS of kan ik deze ook zo gebruiken zoals ik dat voor ogen heb?
Als je alles hebt aangesloten en de treinen rijden niet dan lijkt het er op dat het niet goed aangesloten is. Of je de S88N kabel nu wel of niet aangesloten hebt is niet relevant.
Pak de handleiding er nog maar eens bij.
Pak de handleiding er nog maar eens bij.
-
Richard van Dijk
Hierbij een foto van hoe ik het heb aangesloten. Naar mijn mening zou het moeten werken. Heb zelfs al een andere YD6016 geprobeerd.
Wie o wie heeft eer een helder moment?
Ter verduidelijking rood en bruin zijn hetzelfde. had geen rode draad meer vandaar verder gegaan met bruin. Voor als jullie gaan denken dat het probleem in het vierkante verdeelblokje zit. Nee daar zit het niet. als ik de baan aangesloten heb op de YD7001 heb ik een rechtstreekse verbinding met de track output op de YD7001 en de C van de YD6016. en de andere rail van de track output direct op de rails.
Wie o wie heeft er een helder moment?
Richard
Wie o wie heeft eer een helder moment?
Ter verduidelijking rood en bruin zijn hetzelfde. had geen rode draad meer vandaar verder gegaan met bruin. Voor als jullie gaan denken dat het probleem in het vierkante verdeelblokje zit. Nee daar zit het niet. als ik de baan aangesloten heb op de YD7001 heb ik een rechtstreekse verbinding met de track output op de YD7001 en de C van de YD6016. en de andere rail van de track output direct op de rails.
Wie o wie heeft er een helder moment?
Richard
- Bijlagen
-
- 20260831_185839.jpg (465.3 KiB) 18 keer bekeken