Hoi,
Ik heb raar probleem met het adresseren van een paar 10787 terugmelders via het Z21- maintenance programma. Een module adres 1 geven gaat prima en dan kan ik ook zien dat de melding binnenkomt, echter wil je een andere module adres 2 of hoger geven dan accepteert de module het adres ook gewoon. Maak je een bezetmelder even actief dan gaat het ledje op de 10787- module aan (en soms ook een paar seconden....), maar binnenkomen op de maintenance-tool of op Z21- app dus niet.
Adresseer je echter een module met 11 dan werkt het weer wel, rara... Kan het te maken hebben met de RCN-213? Het gaat om een z21-start die ik al jaren in gebruik heb, ook met vorige versies software hetzelfde probleem.
Heeft iemand wijze raad?
Groetjes,
Mike
Adresseren bezetmelder Roco 10787
Inmiddels opgelost
wat was het nou?
De modules moeten in volgorde geadresseerd worden, dus beginnen bij 1 etc. wat ik in eerste instantie ook gedaan had ......maar je moet dan na elke keer als je een geadresseerde module loskoppelt het adres in de Z21-maintenance tool eerst op 0 zetten voordat je een volgende module aankoppelt. En dan het volgende nummer kiezen.