Eigenlijk heb ik er nog helemaal geen tijd voor, want er moet nog heel veel in huis gebeuren.
Maar ik heb ook even ontspanning nodig in de aankomende donkere dagen.
Dus in wat "verloren" uurtjes wil ik weer eens een beetje aan trein spulletjes gaan prutsen.
Gewoon een klein projectje wat makkelijker achter in de auto past, in plaats van steeds een steeds een busje regelen om het huidige bakbeest baantje mee te slepen naar diverse beurzen.
Het idee is een soort kijkdoos van 100x50 met nog nader te bepalen hoogte, maar ik wil totaal onder de 60 cm blijven dat is inclusief onder bouw en fries.
De hardware wordt Dinamo en komt in het zicht, in het zicht? ja ondanks dat de kijkdoos wel scenery krijgt krijgt ook de techniek aandacht.
Vraag is alleen gebruik ik Dinamo Classic of PnP?
Heb het beide liggen en omdat ik deze mee naar beurzen wil slepen, denk ik dat het PnP gaat worden, omdat Classic niet meer verkrijgbaar is.
Het Pendelbaantje bestaat uit 9 blokken, dus dat worden 8 blokken waarvan 2 met relais schakeling.
Dus 2 TM44's
Een Lok loods met bewegende deuren
Servo gestuurde Peco wissels met gepolariseerd hartstuk
Wat seintjes
Dus met 1 OC32 kom ik waarschijnlijk een heel eind
En de meeste hoofdpijn ga ik wel krijgen van de Software want de handel gaat met i-Train aan gestuurd worden.
Er kunnen alleen maar kleine losse lokjes rijden, maar dat mag de pret niet drukken.
Nu ben ik al in de verhuis dozen aan het zoeken geweest naar spullen die ik nodig heb, maar uiteraard niet de doos gevonden waar de reeds verzamelde scenery in zou moeten liggen.
Denk dat een bezoekje aan de action voor van die doorzichtige opberg dozen geen kwaad kan, dan zie ik tenminste wat er in zit, ja de hobby kamer moet nog komen.
Pendelbakje
- Marco Berfelo
Lang geleden had ik voor de Brexit al wat materiaal in de UK aangeschaft. Nu wist ik ongeveer wat en na lang zoeken de juiste doos met scenery bouwmaterialen gevonden.
En tot mijn grote verrassing kwamen daar de wissels ook uit, nu ga ik mij toch echt zorgen maken over mijn vergeetachtigheid.
En omdat er dan toch meer wissels heb, meteen het baanplan een beetje aangepast.
Nu kom ik op 11 blokken zonder relais geschakeld blok, Dat worden dus 3 TM44's
En tot mijn grote verrassing kwamen daar de wissels ook uit, nu ga ik mij toch echt zorgen maken over mijn vergeetachtigheid.
En omdat er dan toch meer wissels heb, meteen het baanplan een beetje aangepast.
Nu kom ik op 11 blokken zonder relais geschakeld blok, Dat worden dus 3 TM44's
Hoi Marco,
Leuk idee om op zo'n klein oppervlak te spelen met h0.
Lekker langzaam heen en weer rijden met een paar loks kan ook heel ontspannend zijn
.
Ben zelf ook met een baantje bezig waar de lok alleen maar op en neer kan rijden.
Hoop dat je nog meer gaat posten.
Gr,
Marius
Leuk idee om op zo'n klein oppervlak te spelen met h0.
Lekker langzaam heen en weer rijden met een paar loks kan ook heel ontspannend zijn

Ben zelf ook met een baantje bezig waar de lok alleen maar op en neer kan rijden.
Hoop dat je nog meer gaat posten.
Gr,
Marius
- Marco Berfelo
Het oude pendelbakje, Dinamo met oude Fleischmann 1306 lokjes allemaal analoog.
Net een soort aquarium.
Hier nog zonder de seintjes, maar het is 1 TM44 (4 blokken) en relais schakeling.
Net een soort aquarium.
Hier nog zonder de seintjes, maar het is 1 TM44 (4 blokken) en relais schakeling.
- Marco Berfelo
De tijd vliegt, maar eindelijk een keer kunnen beginnen aan het pendelbakje.
Van wat rest materiaal de basis gemaakt een module van 100 x 50 cm.
En wat keuze stress extra, er zijn wat lokloodsen bij gekomen, even kijken welke het beste past.
Van wat rest materiaal de basis gemaakt een module van 100 x 50 cm.
En wat keuze stress extra, er zijn wat lokloodsen bij gekomen, even kijken welke het beste past.
Goed bezig kerel!!
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet
Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024
- Marco Berfelo
De omkasting is inmiddels ook gezaagd, maar de montage komt later, is lastig met bouwen en staat dan verder alleen maar in de weg.
Het trace even snel gepast wat waar ongeveer komt.
En voor de komende kerst vakantie liggen er voldoende bouwprojectjes klaar, die op de bak komen.
En begonnen met het wissel/seinhuis, waar uiteraard een interieur in komt.
Het trace even snel gepast wat waar ongeveer komt.
En voor de komende kerst vakantie liggen er voldoende bouwprojectjes klaar, die op de bak komen.
En begonnen met het wissel/seinhuis, waar uiteraard een interieur in komt.
- Marco Berfelo
Het bureau met de Angelpoise bureaulamp moest onderhanden genomen worden.
dus de kleine boortjes gebruikt.
En een rondslingerend ledje gebruikt.
En zo is er best een mooi lees lampje.
dus de kleine boortjes gebruikt.
En een rondslingerend ledje gebruikt.
En zo is er best een mooi lees lampje.
- Marco Berfelo
Voor de scenery had ik een seinhuis in gedachte wat niet van de bekende merken was.
Toen der tijd ook een Engels bouwpakketje gekocht, dat is weer eens wat anders.
Er moet een klein beetje verbouwd worden, de reden wordt later wel duidelijk.
Dus het methlab werd weer opgestart.
Helaas mislukte de eerste gietsels, mijn productie proces moet iets aangepast worden.
Maar drie keer is scheepsrecht.
De raampartij onder in het huis komt te vervallen.
Toen der tijd ook een Engels bouwpakketje gekocht, dat is weer eens wat anders.
Er moet een klein beetje verbouwd worden, de reden wordt later wel duidelijk.
Dus het methlab werd weer opgestart.
Helaas mislukte de eerste gietsels, mijn productie proces moet iets aangepast worden.
Maar drie keer is scheepsrecht.
De raampartij onder in het huis komt te vervallen.
- Marco Berfelo
Beetje verf en een vernieuwde voeg poging.
Al bouwende blijkt dat er niets maar dan ook niets past, het is een draak van een bouwpakket, pasvorm van lik mijn reet.
De ramen passen niet, in de frames.
de verdieping vloer valt tussen de muren door
Zelfs de deurpost is de te groot.
en de deur past niet in de deurpost.
Als je geen bedreven modelbouwer bent koop GEEN Ratio bouwdozen.
Heel even getwijfeld om het ding weg te gooien, maar probeer er toch wat van te maken, echter duurt wel erg lang zo.
Al bouwende blijkt dat er niets maar dan ook niets past, het is een draak van een bouwpakket, pasvorm van lik mijn reet.
De ramen passen niet, in de frames.
de verdieping vloer valt tussen de muren door
Zelfs de deurpost is de te groot.
en de deur past niet in de deurpost.
Als je geen bedreven modelbouwer bent koop GEEN Ratio bouwdozen.
Heel even getwijfeld om het ding weg te gooien, maar probeer er toch wat van te maken, echter duurt wel erg lang zo.