Sprog op een Raspberry

Programmer Sprog-DCC
Erik-B
Contacteer:

Sprog op een Raspberry

Bericht door Erik-B »

op aanraden hier van het forum heb ik mij ook een Sprog aangeschaft.
ik ben nu op zoek hoe ik dat op een raspberry kan installeren.

Wat ik overal lees is dat installeren van Java op een raspberry een "nachtmerrie" is. :oops:
Het is maar een vraag : Is er iemand hier op het forum die er in geslaagd is op Java op een RB-PI te installeren.?

Het gedeelte JMRI installeren ging dan wel als een fluitje van een cent, maar zonder 'java' werkt het natuurlijk niet.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85, Centr= Z21, Mac15.4, RailModeller, iTrain-plus V5.x, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik

Momfer

Bericht door Momfer »

Ik zie vaak goede berichten over de RPi image van Steve Todd.

Hij is mede-onwikkelaar van JMRI en ook de Engine Driver app.

Met deze installatie heb je in elk geval de beschikking over een werkende combi van JMRI en de correcte Java versie.

https://mstevetodd.com/rpi
Groet,
Rico (momfer)

Centrale: DCC-Ex
Besturing: EXRAIL | Traintastic | RocRail | Engine Driver | DecoderPro
Rails: Minitrix / Fleischmann Piccolo
En hier vind je de bouw van mijn kerstbaan

Erik-B
Contacteer:

Bericht door Erik-B »

voor wie het wil weten.
Ik had nog 'blueberry' op de 'rasp' staan als OS. Daar zit geen Java in, echt een nachtmerrie om het erop te krijgen.
Doch als je upgrade naar 'Bookworm-OS', daar zit Java-17 standaard in. --> nwe SD maken, bookworm installeren, en dan terug iTrain en de JMI.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85, Centr= Z21, Mac15.4, RailModeller, iTrain-plus V5.x, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik

Plaats reactie

Terug naar “Sprog Programmer”