Nu het jaar weer op zijn einde loopt, toch maar wat knelpunten op de baan aangepakt
Ten eerste staat hier op de baan al geruime tijd een Twindexx van Brawa geparkeerd, niet de IC2 variant, want die sleep rijdt rond met baureihe 146 of 147 ervoor. Maar de Twindexx DB regio 4 delig. Dit ding gaat piepend en slippend de helix naar boven, zowel 4 als 3 delig. Dus tja, te mooi model om te laten staan in de vitrine. Dus op de valreep even een 2-versie gekocht. Niet de uit Stralund, maar zo'n variant wat ook rond Nurnberg rond rijdt. Dan heb ik 2 motorwagens en dan kijken hoe die dan gaat rijden.
Dit zelfde plannetje heb ik ook voor ET426 van Kato in gedachte de komende jaar, dat ding snort nu met een ET425, alleen even voor het mooie is dat te lang. Dus wil ik 2 van de kleine Baby-boem-snor-treintjes aan elkaar vast hebben in de dienstregeling.
Tevens voor de Brawa Halberstadter wagons (5-delig) een geschikte lok gevonden, de Piko baureihe 152 reedt er al tijdelijk mee rond maar ja, dat is toch een goederenlok.
Nu is een MRCE taurus geleased voor deze combi
Verder voor 2026 staan de volgende punten op de planning:
- Opening van de elektrische nevenbaan, spoor 4 en 5 weer in gebruik nemen van Bahnhof Santpankras. (Hier rijden de Concardia en de hamstertjes rond.)
- De dieselstrecken in gebruik nemen.
Qua nieuw materiaal komt er van Piko de Baureihe 152 DB Cargo versie, een baureihe 650 DB versie en de RTI rental chemiekesselwagen.
Iedereen een fijne jaarwisseling.