: uit een ander forum : je komt met 110 km/u binnen in B12, volgens de snelheidsmeting is dat met stap 28.
Het blok is 83 cm lang, je rempositie is op 35 cm, dus blijft er 48 cm over en daar snoep je nog eens 5 cm vanaf, er blijft de 43 cm over om van stap 28 naar stap 0 te gaan met 250 ms per stap. Hoe groot acht je de kans dat dat gaat lukken, ik denk dat je 0% kans heb, dus wat iTrain doet is een noodstop uitvoeren, dus gelijk naar stap 0, en dat zie ik ook duidelijk gebeuren in simulatie. --->Oplossing rempositie op NUL, afremmen op 100 ms- © Wilempie
Daarop ben ik het probleem eens langs een ander kant gaan bekijken, na er een nachtje over slapen.
Niet in lange uitleg in woorden of lange paragrafen, maar in getallen.( voor mij toch meer begrijpbaar.)
Stel: een loc in real time van 90 km/hr max.
Op schaal N (1:160) word dan de schaalsnelheid =156,25 mm/sec
Case-a) Van 28 stappen naar 0 à 200ms/step duurt 5,6 sec. (inertia simu= 200ms)
Per waarde van CV4= 1 nog een supplement van 0,9 sec.
Totaal = 5,6. + 0.9 = 6.5 sec.
Om dus van 28 stappen naar 0 stappen te gaan heeft deze loc 6.5 sec nodig.
De afstand ervoor is dan 156 mm x 6.5 =
1015 mm.
Case-b) Van 28 stappen naar 0 à 100ms/step duurt 2,8 sec. (inertia simu= 100ms)
Per waarde van CV4= 1 nog een supplement van 0,9 sec.
Totaal = 2,8 + 0.9 = 3.7sec.
Om dus van 28 stappen naar 0 stappen te gaan heeft deze loc 3.7 sec nodig.
De afstand ervoor is dan 156 mm x 3.7 =
577.2 mm.
Dit laatste past in mijn gemiddelde lengte van mijn blokken van
+/-750 mm.
Ik moet dus mijn traagheid simulatie op 100ms zetten en CV4=1.
Daarna gaan spelen met de reactie vertraging.
Ik sta nu met alles op 120 km/hr . Later is er dan nog de snelheidsregelingen algemeen en of de beperkingen in de blokken of wissels
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Tram 8x. is niks goed aan.
Baan = 165x85, Centr= Z21, Mac16.x, RailModeller, iTrain-plus V5.x, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik