Mijn DR5000 van Digikeijs werkt geheel naar behoren en ik ben er tevreden mee. De upgrade naar een Yamorc centrale is nog niet nodig geweest......
Onlangs heb ik iTrain geïnstalleerd. Dat werkt prima met de DR5000. Nu ben ik begonnen met seinen plaatsen en gebruik daarvoor de YD8116 seindecoder van Yamorc. De juiste configuratie heeft me wel hoofdpijn bezorgd, maar het werkt goed. Het kost een hele reeks DCC adressen per sein. Toen kwam de gedachte op om met DR5000 ook met DCC Extended Accessory (of DCCext) te gaan werken. Dan kan elk sein met één DCC adres worden aangestuurd en het is simpel te configureren. iTrain kan DCCext sturen en de YD8116 kan dat verwerken. Kan de centrale hier echter mee overweg? Dat antwoord was snel gevonden. De DR5000 ondersteund dat vanaf firmware versie 1.6.2. Echter mijn DR5000 heeft versie 1.5.5.
De vraag is nu, bestaat er nog een veilige mogelijkheid om de DR5000 te upgraden met een nieuwe firmware versie 1.6.2 of hoger? Hoe doe ik dat?
De website en support van Digikeijs bestaat niet meer.
Vr. gr. Rolf
DR5000 software update
-
Ben Spoorman
Kijk hier: https://archive.traintastic.org/digikeijs/
Even naar beneden scrollen naar DR5000 en je vindt wat je zoekt.
Gr, Ben.
Even naar beneden scrollen naar DR5000 en je vindt wat je zoekt.
Gr, Ben.
-
Jannesvdijk
Software versies na 1.5.5
Zijn niet stabiel
Zijn meerdere klachten over bekend
Zijn niet stabiel
Zijn meerdere klachten over bekend
Bedankt voor de link naar de hogere firmware versies. Ik zit niet te wachten op een niet-stabiele centrale, dus toch maar wachten op een upgrade naar een Yamorc centrale.
Vr. gr. Rolf
Vr. gr. Rolf
Die upgraden is absoluut een must. Je kunt ze bestellen in onze webshop, en eventueel kunnen wij deze ook voor je uitvoeren
Verstuurd vanaf mijn SM-S938B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-S938B met Tapatalk
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet
Domburg Train Support | Digitale Infodagen 2025
Domburg Train Support | Digitale Infodagen 2025