DR5000 software update

Voor alle digitale vragen en problemen
RolfK

DR5000 software update

Bericht door RolfK »

Mijn DR5000 van Digikeijs werkt geheel naar behoren en ik ben er tevreden mee. De upgrade naar een Yamorc centrale is nog niet nodig geweest......

Onlangs heb ik iTrain geïnstalleerd. Dat werkt prima met de DR5000. Nu ben ik begonnen met seinen plaatsen en gebruik daarvoor de YD8116 seindecoder van Yamorc. De juiste configuratie heeft me wel hoofdpijn bezorgd, maar het werkt goed. Het kost een hele reeks DCC adressen per sein. Toen kwam de gedachte op om met DR5000 ook met DCC Extended Accessory (of DCCext) te gaan werken. Dan kan elk sein met één DCC adres worden aangestuurd en het is simpel te configureren. iTrain kan DCCext sturen en de YD8116 kan dat verwerken. Kan de centrale hier echter mee overweg? Dat antwoord was snel gevonden. De DR5000 ondersteund dat vanaf firmware versie 1.6.2. Echter mijn DR5000 heeft versie 1.5.5.

De vraag is nu, bestaat er nog een veilige mogelijkheid om de DR5000 te upgraden met een nieuwe firmware versie 1.6.2 of hoger? Hoe doe ik dat?

De website en support van Digikeijs bestaat niet meer.

Vr. gr. Rolf

Ben Spoorman

Bericht door Ben Spoorman »

Kijk hier: https://archive.traintastic.org/digikeijs/

Even naar beneden scrollen naar DR5000 en je vindt wat je zoekt.

Gr, Ben.

Jannesvdijk

Bericht door Jannesvdijk »

Software versies na 1.5.5
Zijn niet stabiel

Zijn meerdere klachten over bekend

RolfK

Bericht door RolfK »

Bedankt voor de link naar de hogere firmware versies. Ik zit niet te wachten op een niet-stabiele centrale, dus toch maar wachten op een upgrade naar een Yamorc centrale.

Vr. gr. Rolf

Plaats reactie

Terug naar “Digitale modelspoor”