Ik wil hem voorzien van de Digikeys DRC2400 verlichtingsrail en van automatische koppelingen van Krois.
Om dit te kunnen doen ben ik een decoder nodig met tenminste 6 uitgangen. Daarvoor heb ik de 59629 van ESU aangeschaft. Echter heeft deze decoder 21 pinnen. De aanwezige motorschild is geschikt voor een 8 pins dus moet de motorschild worden vervangen. Hiervoor heb ik de motorschild NS2400 MTC van John de Graaf (John soldeert) aangeschaft.
Goed tot zover het inleidende verhaal. Ik heb voor de loc de volgende wensen:
- seinbeeld: 2 lichten onder (dus geen omgekeerde L)
- 1 rangeerlicht voor en achter
- sluitlichten
- natuurlijk de verlichting rijrichting afhankelijk
- beide Kroiskoppelingen moeten onafhankelijk van elkaar kunnen werken
Nu het punt waar ik het niet begrijp. Uit de handleiding van de DRC2400 het volgende plaatje:

Met mijn lekenkennis haal ik uit dit plaatje, dat voor een seinbeeld met twee lampen onder of de sluitlichten ik op het rechter groene plaatje niets hoef te doen. Maar als ik het rangeerlicht ook wil kunnen voeren, dan moet ik de beide soldeervlakken van 1 en 2 met elkaar verbinden. Maar dan krijg ik- zoals ik het begrijp - het omgekeerde L lichtbeeld in plaats van mijn gewenste 2 lampen onder.
Mijn vraag over dit is dus of ik dit juist heb. Als dit inderdaad het geval is, is er een oplossing, dat ik toch mijn gewenste seinbeeld krijg?