Modelspoorbaan Stadt Schellenbach

Mr. Yellows

Bericht door Mr. Yellows »

DTS schreef:Vanavond een start gemaakt met het bedraden en aansluiten van het depot. De wissels (7 stuks) hadden al een servo gekregen, nu ook puntstukpolarisatie. De 20 blokken zijn uitgedraaid met melders en stroomvoorziening.

Als klap op de vuurpijl kon ik eindelijk de werkplaats en het depot definitief plaatsen. Dat was echt wel een mooi hoogtepunt om die twee te monteren.

Van de week de draden wegwerken en dan de overige techniek monteren!!!

Nog een paar weken en dan kan er gereden worden, dan is het na 10 jaar tijd voor scenery!!!!AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Hoe maak jij je kolenbunker en andere gebouwen vast, zodat ze niet van de baan afschuiven als je aan de bedrading aan de onderkant werkt?
Groetjes Roger

Verstuurd vanaf mijn SM-A125F met Tapatalk

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Houtlijm :)

Werkt uitstekend.

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Mr. Yellows

Bericht door Mr. Yellows »

Dank je, ik zal al m'n gebouwen vast moeten zetten omdat ik de baan voor opbergen in de logeerkamer rechtop moet zetten, (anders past ie niet door de deur) en als ik eraan ga werken verplaats ik 'm naar de woonkamer.
Groetjes Roger

Verstuurd vanaf mijn SM-A125F met Tapatalk

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Ja dan is houtlijm wel een aanrader :)

Christ

Bericht door Christ »

Zo, weer bijgelezen met de laatste vorderingen. Gaaf hoor!

Hansepansje

Bericht door Hansepansje »

DTS schreef: 04 aug 2021, 00:19 Hier het resultaat:
Afbeelding20210804_001151 by
Martin,

Het moet me van het hart: ik ben niet maar een klein beetje onder de indruk van wat je hier gerealiseerd hebt... :shock: :shock: :shock: : Kilometers spoor in de schaduwsations, twee helixen met tig lagen, enorme hoeveelheden kabels en elektronica, lichtlijsten, geweatherde gebouwen, en ga maar door. En dat alles ook nog eens keurig netjes afgewerkt. Ongelofelijk knap dat je dat zo allemaal hebt weten te realiseren!!!
Leuk dat je ons allemaal via je updates op de hoogte houdt. Als ik dit moois nog eens in het echt zou mogen aanschouwen, dat zou ik echt super vinden.

Heel veel succes en plezier met het vervolg!

Groets, Hans
Dachbodenheim - zijlijn in N-spoor, bestuurd met eigen software, via HCCM hardware (blokgestuurd)

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Hoi hans,

Dank je voor deze mooie woorden. Tuurlijk ben je van harte welkom een keer te komen kijken!

Stuur maar even een PB als je zover bent, dan plannen we een bezoekje.

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Ola vrienden,

De afgelopen weken druk bezig geweest met het bedraden en aansluiten van de baan. Alle draden moesten naar de modules gebracht worden en aangesloten. Eentonig werk en niet heel spannend om te laten zien. Nadat de blokken in iTrain ingeregeld waren konden we eindelijk gaan testrijden. Ik heb inmiddels bijna alle problemen verholpen en de enige aandachtspunt is nog de brug.

Afbeelding20210909_010937 by Martin Domburg, auf Flickr

Afbeelding20210909_010932 by Martin Domburg, auf Flickr

Omdat ik overga naar peco code 55 is het lastig om de sporen precies goed uit te lijnen zodat de langzaam rijdende locs netjes de brug op en af rijden. Ik heb het nu bijna voor elkaar, nog een paar kleine puntjes en dan is het tijd voor de leukere techniek: Servo's op de loodsdeuren, armseinen, rangeerseinen en verlichting.

Ondertussen gaan we ook vast beginnen aan alle gebouwen die er moeten komen te staan :)

Ik heb wel een filmpje kunnen maken tijdens het testrijden. Ook de analoge locs rijden mooi over de brug. Al zijn de blokken wel te kort om met analoge locs precies te positioneren. het automatisch rijden zal dus met digitale locs gebeuren. En de analoge locs handmatig rangeren, dat is ook gewoon leuk

Marksintpancras
Site Admin

Bericht door Marksintpancras »

:lol: lekker man, wat een vooruit gaan.

Mooi die draaischrijf.

Even een tip als jij aan de scenery ,(begroenen) gaat beginnen: met een pilsje erbij gaat het allemaal ff wat makkelijker :lol:
Met vriendelijke groet, Mark

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Zal wel meer als 1 pilsje nodig hebben. Maar zondag zit ik in Antwerpen. Krijgen Ellen en ik een workshop scenery bouwen van de meester Evan Deas......

Maak je borst maar nat

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”