Beginnersvragen/kom niet helemaal uit de handleidingen.

jbbrans

Beginnersvragen/kom niet helemaal uit de handleidingen.

Bericht door jbbrans »

Ik ben voor het eerst een digitale baan aan het maken en heb hiervoor een aantal yamorc producten aangeschaft. YD7010, YD6016LN-CS, 2xYD6016ES-CS, 2xYD8008, setje YD6901 es verbindingsbruggen en een YD7460-15 voeding.

Het setje heb ik eerst droog geprobeerd, met alleen de 7010 en de 6016LN op de lconet-T aansluiting.
- PC aangesloten via USB, krijg ik in de configuratie software de 6016's alle 3 te zien met 48 blauwe terugmelders. Via wifi krijg ik niets te zien, de 7010 blijft in demo modus, klopt dit?

- Kan ik de 7010 in client modus in mijn draadloos huis netwerk integreren, zodat ik niet steeds van wifi punt hoef om te schakelen?

- Ik heb als proef een netwerk kabel in de 7010 lan aansluiting gedaan en ben eenmaal in de YD9401 webserver terecht gekomen. Hier zag ik een aantal knoppen voor yamorc producten, waar ik iets zou moeten kunnen configureren. Na op een systeemgeklikt te hebben krijg ik een configuraitescherm maar na hier een keer iets aanklikken, werkt dit niet meer tot na een herstart van de 7010.
Wat kan ik doen in die webserver, behalve configuraties.

- Ik wil gaan rijden met itrain (ik wil via een linux pc aan de gang en rocrail kom ik nog niet helemaal uit), welke centrale moet ik selecteren in de interfaces? Kan ik dan ook via wifi verbonden rijden?
Laatst gewijzigd door jbbrans op 01 sep 2025, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Frits

Bericht door Frits »

Ik wil je wel welkom op het forum heten, maar daar los je die problemen zeker niet mee op.
Tot nu toe heb voor mij zelf de elektronica buiten de deur weten te houden. ;)
M.v.g. Frits.

Spoorbaan is in ontwerp, maar is nog lang niet klaar. :oops:

bellejt

Bericht door bellejt »

eenvoudig antwoord : zoek iemand of een club in je buurt die je kan op weg helpen

AlbertG

Bericht door AlbertG »

Hoi (een voornaam onder je bericht zou ik op prijs stellen),
Je kunt de YD7010 alleen bekabeld met je netwerk verbinden. In het configuratieprogramma moet je dan ook aangeven dat je niet via USB maar via het netwerk je centrale wilt besturen.
De Wifi is bedoeld voor randapparatuur zoals een Wlanmaus.

Wil je toch met Rocrail aan de slag, kijk dan eens hier: https://youtu.be/ySQ1GS6jtts?si=GXDLhUpsbIY3C9M5
Vriendelijke groeten,
Albert.

Mijn video's: https://www.youtube.com/@Albert-DenAkker

Plaats reactie

Terug naar “Algemene vragen”