Beste noorderburen.
Op mijn 82 jr bouw ik maar
één (1) baantje. Ik ga niet eerst een ovaaltje leggen of een ovaaltje met twee wissels erin. Ik bouw een trein-baantje om mijn grijze cellen te dwingen tot activiteit. Ik beschouw het als een uitdaging om met iTrain later aan het werk te gaan. Ben tenslotte ex. main-frame technieker en ex. iT’er vanaf ’65.
Scheeps-modelbouw heb ik gedaan vanaf de korte broek. Nu, de vingers kunnen niet meer mee in de fijne touwtjes.
Alternatief was model-treintjes. Kan ik ook thuis doen.
Zit ook al 28 jaar in de thuiszorg voor een gehandicapte echtgenote. Dat vraagt ook veel van mijn tijd en geduld.
Computer programma’s in Java schrijf ik nog steeds.
Andere oplossing = kan beter in de zetel gaan zitten en de krant lezen en seniel worden.
Noord-Nederlands is soms anders dan Zuid-Nederlands, soms begrijpen wij elkaar niet. Wij, zuiderlingen, verstaan het soms anders. Jullie zijn direct- soms wat betweterig en wij zijn dat niet, soms komt dat Noord Nederlands ( van boven de Moerdijk) ook als beledigend over.
Heb je geen Z21-centrale of Z21-bezetmelders of een ESU SwitchPilot of welk apparaat waarover ik een vraag heb, heb je daar geen ondervinding in.
Doe mij een plezier. Post niet.
Ik heb er niets aan hoe het werkt in Dinamo of met OC23. Of met koploper. Of met

.
Doe mij een plezier. Post niet.
Of ik het mij nu moeilijk maak of niet. Dat is mijn beslissing. Ik heb gewoon graag dat men op mijn vraag een duidelijk en klaar antwoord geeft. Een “boekwerk” is niet nodig.
Tekst op een scherm van meer dan 5 regels dat ontsnapt mij. Is totaal nutteloos.
(Heeft met ouderdom en hersenen te maken
);
Een “ja” of een “neen” of “beter zo”. Helpt wel.
Minder naast de “kwestie" maakt ook de topic meer overzichtelijk.
Minder naast de “kwestie” maakt het voor mij ook duidelijker.
Wou dit toch even kwijt..
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Tram 8x. is niks goed aan.
Baan = 165x85, Centr= Z21, Mac15.5/Raspberry-4, RailModeller, iTrain-plus V5.x, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik