hvdkooij schreef: 29 apr 2025, 11:47
Voor alle DCC loks gebruik ik DecoderPro van JRMI. Daarmee lees ik alles uit van de decder en heb dat dan vastgelegd buiten de lok. En aanpassen daarmee is ook eenvoudig. Vooral handig als je ook wil testen. Want je kan dan je uitgangs positie vastleggen en als je het verprutst dan zet je die weer terug
Eindelijk, het heeft wat geduurd, andere prioriteiten onderweg. Maar da decoderpro en de panelpro staan werkende op mijn raspberry.

Het heeft mij wel een sprog3 gekost, (toch verkeerde aansluitingen en hij kan echt niet tegen overspanning,
Dan maar een nieuwe besteld.
Kan die oude nog hersteld worden.?
ik zit er niets mee in om een smd chip los te solderen en een nieuwe te plaatsen,. maar je moet dan wel de componenten kunne kopen!
De opgebrande SMD-chip is zo op 1-2-3 niet verkrijgbaar, behalve in hoeveelheden van min. 500 stuks )
Weet iemand een. herstel adres ? Dan is er daarna een sprog3 te verkrijgen. Wat moet ik met twee werkende
Ik moet dus gaan zorgen voor een zekere, niet verwisselbare aansluiting. Waarbij ik geen verkeerde aansluitingen kan maken tussen tracks en voeding.
Vandaag mijn vraag.
Sluit ik de sprog3 enkel aan op een klein stukje spoor ( programmeerspoor) of kan ik daar een aansluiting maken naar de spoorbaan; heb ik connectie met de wisseldecoders, en ander zaken die met DCC zijn verbonden.
Jullie advies graag en of suggesties?
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85, Centr= Z21, Mac15.4, RailModeller, iTrain-plus V5.x, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik