Loc fiche ?
Bestaat er ergens iets waarmee je een fiche-data-bank kan maken om de gegevens van je verschillende loc’s bij te houden.?
Ik dacht aan fabricant, nummer, max-speed originele loc; schaal snelheid, periode, en een tabel van de belangrijkste CV waarden = fabriek instelling, gevonde waarde, welke functie zijn er.
ik kan dat natuurlijk maken in Excel, maar dan moet ik een Exceltje gaan maken voor ieder loc die ik heb.
of je kan iets maken in Word , ook weer voor ieder loc
Zodat je die gegevens zou kunnen uitdrukken en dat papiertje kleven op een stukje karton? zodat je snel alle gegevens bij de hand hebt.?
lok kaart
lok kaart
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85, Centr= Z21, Mac15.4, RailModeller, iTrain-plus V5.x, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik
Baan = 165x85, Centr= Z21, Mac15.4, RailModeller, iTrain-plus V5.x, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik
Je hoeft niet van elke loc een Excel te maken. Het kan ook in 1 Excel-document.
Met vriendelijke groet,
Cor
Cor
-
- It’s my birthday
- Contacteer:
Is https://wdevaal.nl/trainbase-pro/ niet wat je zoekt?
Persoonlijk vind ik het niet wat. Vooral omdat je een handmatige database hebt voor CV's van digitale loks .... Daar heb je DecoderPro voor.
Ik ben van mening dat je vooral een computer het domme werk voor je moet laten doen. En een CV database is daar zeker 1 aspect van.
Persoonlijk vind ik het niet wat. Vooral omdat je een handmatige database hebt voor CV's van digitale loks .... Daar heb je DecoderPro voor.
Ik ben van mening dat je vooral een computer het domme werk voor je moet laten doen. En een CV database is daar zeker 1 aspect van.
Fleischman z21 en YD7001 en DCC-EX centrales.
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088 en DCCNext.
Dit kwam ik tegen op het www.
Werkt met Microsoft Acces.
INfo staat op 3rail forum
https://wiki.3rail.nl/index.php?title=M ... r_Database
Werkt met Microsoft Acces.
INfo staat op 3rail forum
https://wiki.3rail.nl/index.php?title=M ... r_Database
-
- It’s my birthday
- Contacteer:
Als je het wil printen dan is excel wellicht niet de beste manier.Erik-B schreef: 19 apr 2025, 18:21 Loc fiche ?
Bestaat er ergens iets waarmee je een fiche-data-bank kan maken om de gegevens van je verschillende loc’s bij te houden.?
Ik dacht aan fabricant, nummer, max-speed originele loc; schaal snelheid, periode, en een tabel van de belangrijkste CV waarden = fabriek instelling, gevonde waarde, welke functie zijn er.
ik kan dat natuurlijk maken in Excel, maar dan moet ik een Exceltje gaan maken voor ieder loc die ik heb.
of je kan iets maken in Word , ook weer voor ieder loc
Zodat je die gegevens zou kunnen uitdrukken en dat papiertje kleven op een stukje karton? zodat je snel alle gegevens bij de hand hebt.?
Voor alle DCC loks gebruik ik DecoderPro van JRMI. Daarmee lees ik alles uit van de decder en heb dat dan vastgelegd buiten de lok. En aanpassen daarmee is ook eenvoudig. Vooral handig als je ook wil testen. Want je kan dan je uitgangs positie vastleggen en als je het verprutst dan zet je die weer terug
Fleischman z21 en YD7001 en DCC-EX centrales.
Je hebt mij overtuigdhvdkooij schreef: 29 apr 2025, 11:47 Voor alle DCC loks gebruik ik DecoderPro van JRMI. Daarmee lees ik alles uit van de decder en heb dat dan vastgelegd buiten de lok. En aanpassen daarmee is ook eenvoudig. Vooral handig als je ook wil testen. Want je kan dan je uitgangs positie vastleggen en als je het verprutst dan zet je die weer terug

Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Grtz Erik
Grtz Erik