Hallo,
Het is alweer ruim 6 weken geleden dat ik voor het laatst iets had gepost over de vorderingen met JCS.
Door allerlei (privé) omstandigheden gaat het wat trager, maar er zijn nog steeds vorderingen

.
Los van mijn privé omstandigheden, ben ik ook begonnen aan groot onderhoud van mijn eigen baan. Ben hier de bekabeling van de sensoren etc aan het vervangen, zodat ik fouten uit het verleden nu elimineer, maar dat de baan straks ook door meerdere centrales bestuurd kan worden (het is nu heel erg Marklin specifiek).
Daardoor kan ik naar de toekomst toe JCS verder ontwikkelen, doordat ik meer mogelijkheden heb dan op m’n testbaan.
Huidige stand van zaken
Druk bezig met het testen van de HAL.
Bij het toevoegen van de USU ECoS bleek dat ik nog (te)veel Marklin CS specifieke code in de HAL had zitten.
Bij het toevoege van de ESU ECoS heb ik die al min of meer verplaats, maar dit moet nog wel allemaal getest worden.
Dit proces is nog steeds gaande. Ook bezig met het zoveel mogelijk automatiseren en toevoegen van testcases.
Bij het testen kwam toen ook naar boven de de GUI nogal traag werd bij gebruik van meer dan 100 tegels, dit probleem lijkt nu eindelijk opgelost (zie vorige post).
De Marklin CS code ben ik, naar aanleiding van de leermomenten die ik bij het toevoegen van de ESU ECoS tegenkwam, aan het herschrijven, refactoren.
Inmiddels is en nu ook een virtuele Marklin connectie mogelijk, maar de Marklin CS heeft net iets andere mogelijkheden als de ESU ECoS.
Ook ben ik begonnen met het implementeren van het gebruik van het toetsenbord bij het editen van de layout en Automatisch gebruik.
Dit waren suggesties van testers / gebruikers en daarom voor mij waardevol.
Door het toevoegen van de toetsenbord functies ben ik ook weer gaan na denken over de layout van de schermen, zodat daar ook een aantal wijzigingen worden gerealiseerd waardoor het geheel en stuk logischer aan het worden is.
Een andere belangrijke wijziging, die toch meer code aanpassingen vraagt dan gedacht, is het reageren op wijziging in de setup.
Denk hier bijvoorbeeld aan het toevoegen van een nieuwe locomotief of Accessoire, het wijzigen of toevoegen van de layout.
Tot nu toe moest je JCS opnieuw starten voordat de wijziging van kracht werd. Dat is straks niet meer nodig.
Verder is er door de DCC-EX gemeenschap een grote update uitgebracht, zodat ik daar ook nog een aantal zaken moet aanpassen.
Ik ben ook aan het onderzoeken of ik JCS kan koppelen met Traintastic, zodat ik gebruik kan maken van de simulator
Enfin zo blijf je bezig
Wordt vervolgt…