Hi Frans,
De Traintastic simulator emuleert geen centrale, dat doet Traintastic server, dat heb ik er in den beginne direct al ingemaakt.
Het werkt in Traintastic server als volgt, het systeem bestaat grofweg uit drie soorten objecten:
1. De interface, het basis object voor een verbinding met de buiten wereld.
2. Kernel, deze wordt aangemaakt op het moment dat de interface online gaat, hierin wordt het hele protocol afgehandeld op bericht niveau.
3. IOHandler, vertaling van serieel/netwerk etc.naar protocol berichten.
Voor elk systeem: LocoNet/XpressNet/ECoS/Marklin/Z21/DCC-EX etc. is er 1 interface, 1 kernel en 1 of meer IO handlers.
Voor DCC-EX zijn er bijvoorbeeld twee: 1 voor serieel en 1 voor netwerk.
Wat ik in simulatie mode doe is een SimulationIOHandler aan de kernel koppelen, dit is een speciale IO handler die dus het gedrag van een centrale nabootst.
Met de nieuwe Traintastic simulator werkt het als volgt, ik bouw de opstelling hierboven op met zn SimulationIOHandler.
Vanuit de SimulationIOHandler maak ik verbinding (TCP) met Traintastic simulator.
Als er bij de SimulationIOHandler een lok commando binnen komt dat stuur ik een lokcommando naar Traintastic simulator.
Als in Traintastic simulator een trein een sensor triggert dan stuurt die een bericht naar de SimulationIOHandler, die zet dat vervolgens om naar bijvoorbeeld een LocoNet OPC_INPUT_REP, dat gaat naar de LocoNet kernel en dan vervolgt het zn weg door de software.
Hoe kun je hem aan JCS koppelen?
Vanuit je virtuele ECoS maak je verbinding met Traintastic Simulator, op het moment dat je op je virtuele ECoS een lok command binnen krijgt stuur je een bericht naar de simulator.
Als je van de simulator een sensor bericht krijg zet je dat om naar wat JCS wil en dan zou het moeten werken.
Beide Traintastic simulator protocol berichten zijn kleine bineare berichten, zie:
https://github.com/traintastic/traintas ... otocol.hpp
Groeten,
Reinder
p.s. hoop dat het beetje duidelijk omschreven is
p.s.2. verwacht dat de work in progess simulator ergens dit weekend in windows installer komt