Bouwupdate:
's Middags was het wat te warm, maar in de namiddag en avond even lekker archieffoto's van de aanleg van een van de losstraten te Tilburg GE kunnen kijken...
De losstraat tussen de loodssporen en de 3 opstelsporen wordt aangelegd. Het weeghuisje staat nog in de woeste grond en kan wel een mooie bestrating gebruiken...
Met behulp van een SIK met platte wagen vol stenen en een vrachtwagen van de lokale stratenmaker, werkt een ploeg zich behoorlijk in het zweet...
In de jaren '50 was alles nog gewoon handwerk! De zware stoepranden werden op hun plek gelegd door een krachtpatser. Ondertussen kijken verschillende werklieden toe. Ze puffen en steunen. Er moet nog zo'n 3km (in schaal, maar dat vertellen we ze niet) bestraat worden!
Anno 2022;
De steentjes en stoepranden komen van
HUGWA.pl...
Eerst leg ik tapijttape neer, dat is dubbelzijdig en lekker sterk. Daarna met een pincet steentje voor steentje neerleggen. Zachtjes aandrukken en door...
Detailopname van het straatwerk. De randen moet ik steentjes op maat gaan snijden. Dat gaat verrassend goed met een scherp scalpel. Het is wel echt steen, het breekt snel als je er met een mes kracht op zet...
Verder zijn de beide bogen richting Gilze-Rijen 3.0. geballast. Als dit droog is, kan ik er draden aan solderen en de boel doorslijpen op de moduleovergang...
Dan, beloofde foto's van het stootjuk wat veelvuldig was te vinden op Tilburg GE. Hier bewaakt het, het einde van het noordelijke kopspoortje naast de losweg. Alle scenery moet er nog omheen. Ook moet de rails nog geschilderd worden hier. Dus klik ik na het maken van de foto het stootjukje weer los...
Met het Sikje, wat hier jaren geleden ook al hielp bij de aanleg van de losstraat
Mocht er interesse zijn in dit juk, dan laat het even weten. Er zijn al heel veel aanbieders van mooie stootjukken in onze schaal, maar goed, wil je deze, dan kan dat wel geregeld worden
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje