Het is een simple ovaal baantje van 2 meter by 90 cm. Bijzonder is wel dat deze opklapbaar is in een murphybed konstruktie, dus als er niet gereden word kan deze netjes uit het zicht. Het komprimis dat nodig was om de ruimte te krijgen. De is een fantasiebaan met Nederlandse tintjes, bedoelt voor mijn Nederlandse jaren zeventig materieel alsmede mijn stoomloks en beeld een klein station uit aan een ongelectrificeerde lijn. Tegenover het station staat een loods (vG&L) zodat ik mijn geelbanders kan rangeren en er komt ook een stoomzuivelfabriek. Op het station zelf is er behalve het doorlopende spoor ook een doodlopend spoor voor de pendelbaan die zich afsplits. Het baanplan geeft hopelijk een goede indruk. De baan zal maar 40cm diepte in zicht hebben, de rest komt achter de achtergrond. Op die manier en dankzij een wat ruim schaduwstation hoop ik voor wat afwisseling te kunnen zorgen in het gedeelte in zicht. Uiteindelijk moet iTrain dan maar zorgen voor de leuke trein bewegingen, maar zover zijn we nog lang niet!
Op dit moment is al het rails gelegd. In het zicht is het voornamelijk Peco code 55, maar er zit ook een beetje peco code 80 (set track, voor de bochten), minitrix en fleischmann picollo (dat is het mooie aan N spoor, het past allemaal). In het schaduwstation ook peco code 55, peco code 80 (wissels en flextrack) en nog wat minitrix. Inplaats van draadjes solderen gebruik ik de peco rail-assen waar al draadjes aan zitten. Niet de goedkoopste oplossing maar mijn soldeer kwaliteiten zijn dermate slecht dat dit voor mij een uitkomst was! Vervolgens gebruik ik wacco blokjes om de draadjes verder aan te sluiten. Dus ik kan al mijn electronica doen zonder de soldeerbout

Uiteindelijk moet de boel met iTrain worden aangestuurd. Dus de baan is verdeeld in 32 blokken en een 4-tal ongedetecteerde wissels. Vooralsnog rijd ik met de Z21 App.
afgelopen weekend voor het eerst wat uitgebreid gereden, en dat ging best goed. Nog 1 minitrix ontkoppelaar die niet werkt dus daar moet ik nog naar kijken. Komend weekend zal ik de polarisatie voor de wissels trachten aan te sluiten. Dat is nog niet gedaan dus kruipen over de wissels werkt nog niet. Verder moeten nog 3 wissels worden aangesloten en moet dus wat servo's bij bestellen (had het baanplan aangepast en er extra wissels ingezet). Ook wil ik de achtergrond gaan plaatsen op de korte termijn, want dan komt de baan toch al gauw wat meer tot level. Daarna nog ballasten, iTrain gaan uitvogelen en verder gaan nadenken over scenery. Genoeg te doen dus!