Het ging al een tijdje over de werkplaats vloer, daar was gister dan de dag dat ik begon aan een nog kleinere loc om te voorzien van sound.
Waar ik normaal veel al N- schaal modellen voor me heb liggen in Ermelo, ben ik gister aan een nog kleiner model begonnen.
Ik heb natuurlijk veel te weinig beeldmateriaal gemaakt tijdens de ombouw, maar eer zijn er een paar bij deze:

- DSC_6116.JPG (41.73 KiB) 2564 keer bekeken
Hier het model welke onder handen werd genomen.

- DSC_6047.JPG (45.44 KiB) 2564 keer bekeken
De eerste "sloop" actie , de pcb's in het model moesten ruimte maken voor de decoder en de speaker, ik wou de leds op de pcb behouden voor de verlichting van de machinekamer en stroom afname door van het chassis.

- DSC_6077.JPG (39.51 KiB) 2564 keer bekeken

- DSC_6076.JPG (51.27 KiB) 2564 keer bekeken
Los passen van de speaker (en decoder, weer niet op foto... ) voor de decoder heb ik een aantal millimeter verwijderd van de plastic plaat in het model zo dat de decoder net wat beter ging passen onder de kap.

- DSC_6079.JPG (44.18 KiB) 2564 keer bekeken
]
De decoder is geplaatst en de leds voor de front verlichting heb ik weer herplaatst.

- DSC_6081.JPG (37.41 KiB) 2564 keer bekeken
Mijn conclusie: een leuk project met weer te weinig foto's op de SD kaart, ik was eerst nog wat huiverig om er aan te beginnen maar met de nieuwe kleinere decoders van tegenwoordig gaat dit heel mooi.
F0 = frontverlichting richtingsafhankelijk.
F1 = machinekamer verlichting.
F2 en hoger diverse sound functies.
Gr Arnaud
Foto's: mogen niet verspreid worden zonder toestemming! ©Arnaud Vaartjes Fotografie

- DSC_6081.JPG (37.41 KiB) 2564 keer bekeken