In 2007 ben ik begonnen met een leuke baan( DCC en Traincontroller) in mijn garage maar ik was begin dit jaar toe aan wat anders.
1. Ik word ouder en merk dat onderhoud onder en achter de baan mij steeds meer moeite ging kosten.
2. Ik had best aardig wat rij lengte maar toch was door het baanplan en de blokindeling dynamisch rijden niet goed mogelijk...zeg maar saai. Een nieuwe blokindeling en aanpassing vergde heel veel sloopwerk.
3. De baan kon niet echt meeverhuizen als ik op termijn ga verhuizen (pensioen over een paar jaar en wellicht een appartement)
Mijn plan voor mijn nieuwe baan was:
1. maat 285x85 cm , verrijdbaar.
2. geen hellingen en spiralen
3. een schaduwstation voor ca 6 treinen van 80cm op level nul afgescheiden door een steunmuur en straat en huizen er boven.
4. veel beweging mogelijk op de voorgrond , doorgaande treinen, goederen bij een haven en boemeltjes.
5. haven en rangeer locatie.
6. hergebruik van al mijn materiaal, melders, keerlusmodules etc.
7. Alle bekabeling goed bereikbaar en baan in delen omhoog te klappen.
8. Geen bergen meer maar een druk stadscentrum als decor.
Dus de stoute schoenen aangetrokken en met pijn in het hart de oude baan gesloopt......dat is toch een dingetje hoor. Maar al snel begonnen met plannen en bouw van Zugeheim2. Vandaag zijn de laatste testrondjes gereden met Traincontroller en kan ik eindelijk met liefste ding bezig gaan...de scenery.
Achterin zie je vier schaduwsporen, voorop een haven ( rechts.....moet nog wel uitgegraven worden

De laatste testrondjes:
Wordt vervolgd...........