T-stukje / Sniffer DCC

Voor alle digitale vragen en problemen
captainc

T-stukje / Sniffer DCC

Bericht door captainc »

Net zoals Hugo met ArCoMora sein aansturing worstelde met wel of niet RCN-213, heb ik daar ook mee gestoeid. Sommige van mijn seinen hangen aan de DCC spanning die een Z21 op de rails zet, maar de meeste seinen hangen aan de DCC die vanuit een SPROG wordt gestuurd naar alle wissels. Het default gedrag mbt RCN-213 is verschillend.

In iTrain kun je een logging tonen van een Interface, maar je moet behoorlijk de weg weten in Loconet wil je begrijpen naar welk adres iets wordt gestuurd.

Bestaat er een softwarematig T-stukje of sniffer waar je DCC adressen uit commando's naar een centrale kunt zien?
Bijlagen
InterfaceZ21Adresoffset.png
InterfaceZ21Adresoffset.png (73.16 KiB) 97 keer bekeken
LEDstripsWisselDagAvond.png
LEDstripsWisselDagAvond.png (82.22 KiB) 99 keer bekeken
Met vriendelijke groet, Clemens
Mac OS X, iTrain Plus, Roco Z21, Uhlenbrock Power 4
H0: 3-rail met Digikeijs DR4088LN-OPTO, 2-rail met DR4088LN-CS, wissels met servo's en DR4024 via SPROG IIv4
H0e: Busch met Busch lichtsluizen
KPF-Zeller rollenbank

hvdkooij
Contacteer:

Bericht door hvdkooij »

Ik weet dat de JRMI software ook een monitor functie heeft.

Nu heb ik niet getest of die ook werkt als je vanuit andere software naar je centrale communiceert. Maar het is een optie om eens te testen. Vanuit de DecoderPro software kun je dan de z21 monitor starten.
Fleischman z21 en YD7001 en DCC-EX centrales.
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088 en DCCNext.
https://hugo.vanderkooij.org/modelspoor/

hvdkooij
Contacteer:

Bericht door hvdkooij »

Wil je weten wat er op de rails gebeurd dan kun een DCCNEXT laden met de DCC monitor software en dan via USB zien wat er aan accesoire commando's wordt verstuurd.
Fleischman z21 en YD7001 en DCC-EX centrales.
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088 en DCCNext.
https://hugo.vanderkooij.org/modelspoor/

captainc

Bericht door captainc »

Dank,

Mbt dat DCCNext: ik neem aan dat je dan via dat printje gaat monitoren, maw er is niet een T-stukje software of sniffer die ik op USB niveau op de computer monitort en DCC adressen laat zien?

Voor SPROG verkeer kun je in DecoderPro met een SPROG Console of Monitor al zien wat er gebeurt of - als je een sein of wissel wilt aansturen zelf commando's erheen stuurt. Voor de Z21 moet je dan RCN-213 aanzetten in het Z21 Maintenance tool of iTrain Interface. Dit gebruik ik nu als workaround als ik twijfel of een sein, of wissel (in dit geval tbv een RGBW LEDstrip) wel wordt aangestuurd.
Met vriendelijke groet, Clemens
Mac OS X, iTrain Plus, Roco Z21, Uhlenbrock Power 4
H0: 3-rail met Digikeijs DR4088LN-OPTO, 2-rail met DR4088LN-CS, wissels met servo's en DR4024 via SPROG IIv4
H0e: Busch met Busch lichtsluizen
KPF-Zeller rollenbank

Plaats reactie

Terug naar “Digitale modelspoor”