JMRI gebruikers

Vragen over de besturingsoftware JMRI
treinenwaal
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 aug 2021, 09:34
Locatie: Winterswijk-Huppel

JMRI gebruikers

Bericht door treinenwaal »

zijn er eigenlijk wel JMRI gebruikers ?

denobis
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:06
Locatie: Maarssen

Bericht door denobis »

jazeker
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

Online
Gebruikersavatar
Ipharra
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 aug 2021, 16:33
Locatie: West Friesland

Bericht door Ipharra »

Zekers al mijn decoders gaan door decoderpro van JMRI
Groeten,
Guus

3 keer linksaf is ook rechtsaf, 800 keer linksaf is Indy 500

Baan: Spoor-N "station Franeker" periode 1957-1984, dieseltractie, Z21, iTrain

Momfer
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 sep 2021, 21:36
Locatie: Zwolle

Bericht door Momfer »

Ik denk dat velen gebruik maken van DecoderPro, een fijn onderdeel van JMRI. Ik vermoed dat er in NL vrij weinig gebruikers zijn die het volledige JMRI pakket gebruiken om de treinbaan te automatiseren, maar ik laat me graag corrigeren op dat punt.

De app Engine Driver hoort officieel ook bij de JMRI familie. Deze app is zeer fraai en uitgebreid en biedt de meeste ondersteuning voor de DCC-EX centrale.
Groet,
Rico (momfer)

Centrale: DCC-Ex
Besturing: EXRAIL | Traintastic | RocRail | Engine Driver | DecoderPro
Rails: Minitrix / Fleischmann Piccolo
En hier vind je de bouw van mijn kerstbaan

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Ik maak al jaren gebruik van DecoderPro icm Sprog om mijn decoders te programmeren. Dat werkt goed en overzichtelijk.
Met vriendelijke groet, Mark

rthuinte
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:47

Bericht door rthuinte »

Ik heb ook een Sprog thuis en maak gebruik van de JMRI software om de treinen te programmeren. Hierbij moet ik zeggen dat ik vooralsnog alleen de adressen van de locs heb aangepast en daarbij is het gebleven.

Ik heb wel het idee mij aan te melden voor een workshop van Martin, zodat ik het programma en zijn mogelijkheden (incl. het 'praktijkgetrouw' programmeren van een loc) leer kennen.

Verstuurd vanaf mijn INE-LX1 met Tapatalk


Jeroen
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2023, 16:58

Bericht door Jeroen »

Graag sluit ik me aan als ook een gebruiker van JMRI software en een Sprog IIV4.
Ik lees dat er hier genoeg gebruikers zijn aangaande het onderdeel van JMRI namelijk Decoder Pro. En daar gaat mijn vraag over.
Onlangs een 2e hands lok gekocht, op mijn prog-spoor gezet en als eerste alleen CV#8 en CV#7 uitgelezen. Cv#8=99 =Lenz en CV#7=76, bij Lenz is dat een Silver mini met draadjes ( NEM 651) en geen "plus" versie.
Decoder pro geeft zelf al aan dat het om een Lenz dekoder gaat en ik krijg een lijstje van dekoders om zelf uit te kiezen, echter dit zijn allemaal "plus" versies.
Wat adviseren jullie als mede gebruikers, kan ik gewoon de "silver mini plus" kiezen of pak ik het verkeerd aan??
Eigenwijs die ik ben, heb ik de allereerste silver mini + gekozen en decoder pro alles laten uitlezen. De enige fout die ik tegen kwam was CV#127, kreeg daar de melding "geen loc aanwezig".
CV#127 heeft als ik me niet vergis met SUSI te maken.

Lees graag jullie reactie(s)

gr Jeroen

denobis
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:06
Locatie: Maarssen

Bericht door denobis »

Ik vind het verdraaid jammer dat jmri niet met dinamo werkt.
Dus gebruik ik jmri alleen met mij sprogg.
Gr
Hans
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

rthuinte
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:47

Bericht door rthuinte »

Hallo Jeroen,

Ik heb je bericht wel gelezen, maar ik ben wat dat betreft een leek met het programmeren. Ik hoop dat iemand anders je vraag kan beantwoorden.

Verstuurd vanaf mijn INE-LX1 met Tapatalk


Willem J
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2023, 15:17

Bericht door Willem J »

Goedemiddag modelspoorders,

Vandaag aangemeld als lid op jullie forum.
Sinds een aantaL jaren weer actief met de modelspoorbaan. (H0 3 rail, DCC). Ben fanatiek gebruiker van JMRI software, (decoderpro, panelpro, soundpro). Ben nu bezig met de eerste aanzet met DISPATCHER. Misschien zijn er op dit forum meerder leden die hiermee verder willen en hun erveraringen en oplossingen willen delen. Ben benieuwd naar jullie reactie.

Met groet Willem,
regio Flevoland.

Plaats reactie

Terug naar “JMRI”