Ola,
Mijn IB basic van jaren oud vertoont kuren en het afgelopen jaar ben ik over vervanging gaan nadenken. Ik wil geen dure centrale zoals een IB Neo2 of Z21 of Ecos. Dus ik heb gekeken naar een DR5000 maar gezien de ervaringen met dat apparaat/support laten liggen. Mijn IB gebruik ik volledig via Loconet en TrainController 7.0
Heeft YaMoRC al een eigen centrale ( in de maak)? Of is de goedkoopste oplossing een ( tweedehands) DR5000 met YaMoRC firmaware update?
Ik hoor het graag.
gr. Edwin
Vervangen Intellibox Basic voor YaMoRC
Je laatste optie is zeker de goedkoopste. Maar als je nog even geduld hebt dan komt YaMoRC in Q2 van 2023 hopelijk met de YD7100. Een stuk krachtiger en sterker dan de DR5000 met upgrade naar YD7001.
Maar je optie van een 2e hands DR5000 upgraden naar YD7001 is zeker geen gek idee.
Maar je optie van een 2e hands DR5000 upgraden naar YD7001 is zeker geen gek idee.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet
Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Thx! Heel mooi. Ik kan nog even wachten.....
gr. Edwin

gr. Edwin
Ik bezit een van de eerste DR5000 centrales. Vraag me gezien bovenstaande af of het geen weg gegooid geld is die een upgrade te geven van €60 als de YD7100 straks een stuk beter van kwaliteit is op elk gebied. Of de nieuwe centrale moet €300 gaan kosten, dan is het wellicht de gok waard.DTS schreef: 25 dec 2022, 18:55 Maar als je nog even geduld hebt dan komt YaMoRC in Q2 van 2023 hopelijk met de YD7100. Een stuk krachtiger en sterker dan de DR5000 met upgrade naar YD7001.
Met vriendelijke groet,
Henk de Gans
Henk de Gans
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. Heb zelf ook een DR5000. Op de duitse Yamorc website zijn al wel prijzen te vinden. Gelukkig geen gekke prijzen, maar ja. Wat is wijs?Goose schreef: 27 dec 2022, 13:04Ik bezit een van de eerste DR5000 centrales. Vraag me gezien bovenstaande af of het geen weg gegooid geld is die een upgrade te geven van €60 als de YD7100 straks een stuk beter van kwaliteit is op elk gebied. Of de nieuwe centrale moet €300 gaan kosten, dan is het wellicht de gok waard.DTS schreef: 25 dec 2022, 18:55 Maar als je nog even geduld hebt dan komt YaMoRC in Q2 van 2023 hopelijk met de YD7100. Een stuk krachtiger en sterker dan de DR5000 met upgrade naar YD7001.
Wat zijn de verschillen tussen de DR5000 met upgrade en de YD7100? Is er ergens al een vergelijk te vinden?

Duidelijk uitleg in dat topic. Misschien toch maar even wachten totdat deze leverbaar is ipv ombouwen 

Ola,
Ik ga wachten op de YD7100 command station. Ik gebruik op mijn Intellibox de loconet T aansluiting voor bezetmelding en aansluiting op PC (via interface van rosoft).
De YD7100 heeft als ik het goed zie een loconet B aansluiting kan ik daar straks gewoon mijn Rosoft loconet melder op aansluiten? Of heb ik dan nog een uitbreiding nodig?
In neem aan de aansluiting naar PC via usb, lan of wifi gaat op de YD7100.
Dus korte vraag: Heb ik in mijn configuratie voldoende aan de YD7100 om mijn Intellibox te vervangen?
gr. Edwin
Ik ga wachten op de YD7100 command station. Ik gebruik op mijn Intellibox de loconet T aansluiting voor bezetmelding en aansluiting op PC (via interface van rosoft).
De YD7100 heeft als ik het goed zie een loconet B aansluiting kan ik daar straks gewoon mijn Rosoft loconet melder op aansluiten? Of heb ik dan nog een uitbreiding nodig?
In neem aan de aansluiting naar PC via usb, lan of wifi gaat op de YD7100.
Dus korte vraag: Heb ik in mijn configuratie voldoende aan de YD7100 om mijn Intellibox te vervangen?
gr. Edwin
YD7100 + YD7101

Welke bezetmelders zijn dat ? Ook Uhlenbrock ?EdwinB schreef: 01 mar 2023, 08:54 Ik ga wachten op de YD7100 command station. Ik gebruik op mijn Intellibox de loconet T aansluiting voor bezetmelding en aansluiting op PC (via interface van rosoft).
Jawel, werkt gewoon.EdwinB schreef: 01 mar 2023, 08:54 De YD7100 heeft als ik het goed zie een loconet B aansluiting kan ik daar straks gewoon mijn Rosoft loconet melder op aansluiten? Of heb ik dan nog een uitbreiding nodig?
Jawel, adviseer voor TrainCOntroller USB-LocoNet. TC heeft geen LocoNet over LAN mogelijkheid.EdwinB schreef: 01 mar 2023, 08:54 In neem aan de aansluiting naar PC via usb, lan of wifi gaat op de YD7100.
Lijkt er wel opEdwinB schreef: 01 mar 2023, 08:54 Dus korte vraag: Heb ik in mijn configuratie voldoende aan de YD7100 om mijn Intellibox te vervangen?

Grtzz,
Karst
Yet another Model Railroad Company