Beste mensen,
ik werk met Dinamo, met TM44's voor de voeding van de railsecties.
Nu is bij de nieuwe iTrain-update de mogelijkheid van railcom-detectie mogelijk. Ik zou het leuk vinden om in één iTrain-blok railcomdetectie in te bouwen, om de treinen te identificeren. Het blok heeft 3 secties.
Ik vraag me af of dat samengaat met het Dinamo-systeen. Op de Tams-railcomdetector kan een booster, ook van een andere fabrikant worden aangesloten. De vraag is kan de TM44 als booster functioneren?
Zie https://tams-online.de/epages/642f1858- ... s/45-0102x
Ik weet eigenlijk niet precies wat een booster hier is. Het woord betekent gewoon stroom-versterker, maar volgens mij levert een booster in de modelbouwwereld ook een DCC-signaal. In die zin zou de TM44 een zogenaamde booster kunnen zijn, maar in de Dinamo-handleidingen wordt het woord 'booster' niet gebruikt. Is de TM44 toch wel een (modeltrein)booster, of ddc-generator met ingebouwde booster? Een dcc-generator en railcom-detector zou je toch gewoon in serie kunnen zetten?
Railcom-detectie met Dinamo en Tams Railcom-detector?
Railcom-detectie met Dinamo en Tams Railcom-detector?
Laatst gewijzigd door Bram op 08 aug 2022, 22:15, 3 keer totaal gewijzigd.
met vriendelijke groet,
Bram
Ik gebruik : iTrain, Dinamo, Arduino voor licht en geluiden, Peco rails.
Bram
-
Hallo Bram,
wellicht is dit (ook) een vraag voor het DinamoUsers- en/of iTrain forum.
wellicht is dit (ook) een vraag voor het DinamoUsers- en/of iTrain forum.
Groet,
Joop
Joop
Dank je Joop,
ik heb de vraag ook op DinamoUsers gezet.
Als iemand geïnteresseerd is zie daar de discussie met Leon. Ik zie nu van mijn plan af. Voorlopig lijkt RailCom-detectie niet samen te gaan met Dinamo.
ik heb de vraag ook op DinamoUsers gezet.
Als iemand geïnteresseerd is zie daar de discussie met Leon. Ik zie nu van mijn plan af. Voorlopig lijkt RailCom-detectie niet samen te gaan met Dinamo.
met vriendelijke groet,
Bram
Bram