Ik heb de nieuwe Piko 2200 en daarvoor nu de decoder binnen. In principe zou het moeten zijn dat ik de kap verwijder en een nieuwe decoder erin steek en dan klaar.
Maar om de een of andere reden krijg ik die kap er niet af. Durf ook niet te veel kracht te gebruiken. Is er een trukje / foefje dat ik moet toepassen of is het gewoon een kwestie van meer kracht gebruiken? De gebruiksaanwijzing geeft ook niet echt een aanwijzing. Ik heb weliswaar 4 andere van dit model maar die nog nooit uit elkaar hoeven halen.....
Alvast bedankt!
Piko 2200 kap verwijderen
- Sibbesuisje
Piko 2200 kap verwijderen
Sander
N-spoor / NS diesel (Begin jaren 80) & historisch stoom (CIWL, Rheingold, met BR01 / 17 / 18 stoomloks) / DCC met Z21
N-spoor / NS diesel (Begin jaren 80) & historisch stoom (CIWL, Rheingold, met BR01 / 17 / 18 stoomloks) / DCC met Z21
Belangrijk is het loshalen van de luchtslangen uit de kap, deze houden tegen de verwachting in het loshalen van de kap behoorlijk tegen. Verder opletten dat de handgrepen voor uit de kap zijn anders ben je ze gegarandeerd kwijt. Kap voor en an dan achter enz voorzichtig recht omhoog trekken zodat de prints met de LED's loskomen uit de kap.
Groeten,
Guus
3 keer linksaf is ook rechtsaf, 800 keer linksaf is Indy 500
Baan: Spoor-N "station Franeker" periode 1957-1984, dieseltractie, Z21, iTrain
Guus
3 keer linksaf is ook rechtsaf, 800 keer linksaf is Indy 500
Baan: Spoor-N "station Franeker" periode 1957-1984, dieseltractie, Z21, iTrain
- Sibbesuisje
dank je Guus. echter, zelf met alle slangen eruit krijg ik er totaal geen beweging in....
Misschien is het de temperatuur (dat iets uitzet)? Het is hier nogal warm, dus kan kijken of koudere temperaturen het makkelijker gaat....
Misschien is het de temperatuur (dat iets uitzet)? Het is hier nogal warm, dus kan kijken of koudere temperaturen het makkelijker gaat....
Sander
- Sibbesuisje
Dank je Edwin!
Ik had die schroefjes niet gezien, die waren netjes verstopt onder de koppeling!
De link die je gaf was dus de gouden tip

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik had die schroefjes niet gezien, die waren netjes verstopt onder de koppeling!
De link die je gaf was dus de gouden tip

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sander