Loc wil niet sneller
- MarcelVries
Loc wil niet sneller
Hallo allemaal. Wie kan me helpen. Ik heb een loc uit een startset. Met een minitrix decoder. Hij reed altijd goed maar nu opeens rijd hij erg langzaam. Als ik CV 5 uitlees dan geeft hij 7 aan hoger zetten lukt niet ook de decoder al terug gezet met cv8 wat kan ik doen?

-
- Site Admin
Marcel,
Zo achter dit toetsenbord kan ik van alles typen, echter ik heb de lok met de decoder hier niet.
Even een stappenplan:
1) rijdt de lok wel goed met een analoge decoder stekker?? Dus analoog. Zo ja, dan is de decoder het probleem. Zo nee, dan is het verstandig om de motor te reviseren.
2) decoder ff in een goed rijdende lok stoppen en kijken of je hem wel kan resetten. Zo nee, dan is de decoder decoder defect. Zo ja, dan ligt het dus aan de motor van de lok.
Hopend dat je hier wat aan hebt.
Zo achter dit toetsenbord kan ik van alles typen, echter ik heb de lok met de decoder hier niet.
Even een stappenplan:
1) rijdt de lok wel goed met een analoge decoder stekker?? Dus analoog. Zo ja, dan is de decoder het probleem. Zo nee, dan is het verstandig om de motor te reviseren.
2) decoder ff in een goed rijdende lok stoppen en kijken of je hem wel kan resetten. Zo nee, dan is de decoder decoder defect. Zo ja, dan ligt het dus aan de motor van de lok.
Hopend dat je hier wat aan hebt.
Met vriendelijke groet, Mark
Het kan maar zo zijn dat de instellingen van de decoder beperkt zijn..... welke decoder is het precies en zit deze standaard in deze loc? Dan is een nummer van de loc wel handig.
Be yourself!
-
- Site Admin
Ik heb hier de lok ook in mijn bezit, standaard zat er een Minitrix 66838 decoder in. Ik heb er een doehler en haasse DH10C in zitten op dit moment.Ronald57 schreef: 08 okt 2021, 17:36 Het kan maar zo zijn dat de instellingen van de decoder beperkt zijn..... welke decoder is het precies en zit deze standaard in deze loc? Dan is een nummer van de loc wel handig.
Dan verwacht ik niet een waarde van 7 bij cv5 naar een reset. Minitrix decoders cv5 is al jaren instelbaar tussen 0 - 127, en na reset zal hier dan 92 moeten staan.
Met vriendelijke groet, Mark