hoeveel sectie's

Voor alle digitale vragen en problemen
hutjohan

hoeveel sectie's

Bericht door hutjohan »

Hallo

In mijn vorige baan had ik alle blokken in drie melders verdeeld.
Begin, midden en eind.
Dit om te weten is het blok bezet.

Nu is mijn vraag in het centraal station ga ik rijden op posities, wat is dan het beste het stationspoor verdelen in twee secties, begin en eind of verdelen in drie secties begin, midden en eind deze allen op een bezetmelder aangesloten.
Hoe kan ik dit het beste doen in de vrije baan en de schaduwstations.

Johan

Marksintpancras
Site Admin

Bericht door Marksintpancras »

Rijden op posities is van belang de ijksnelheid en hoe nauwkeurig je de rail lengtes inmeet.

Hoe meer secties in een blok hoe nauwkeuriger gereden wordt, omdat de rail lengte eigenlijk een vaste waarde is en de rijsnelheid van de lok kan variëren. Als de lok van begin melder naar midden melder rijdt corrigeert de midden melder de positie van de lok in het blok als de snelheid van lok afwijkt van de ijksnelheid.
Ik rij met Dinamo, en rij ook op posities en verdeel mijn stationsblokken waar de positie van belang is soms wel 4 melders. En de vrije baan blokken gewoon in 2 melders.
Met vriendelijke groet, Mark

hutjohan

Bericht door hutjohan »

Ik rijd geen dynamo.
Dus op de vrije baan twee secties begin en eind die elkaar opvlogen?

johan

Marksintpancras
Site Admin

De vrije baan 2 melders, begin en eind, die elkaar opvolgen.

hutjohan

Bericht door hutjohan »

Hallo

Wat kan je het beste doen in het schaduwstation met posities of zoals in de vrije baan.

Johan

Marksintpancras
Site Admin

Dat is om het even in iTrain.

Op positie is van belang dat jouw blok lengtes goed opgemeten zijn en die van de trein en de ijksnelheid goed overeenkomt.

En met de melders, stopt te trein als de stopmelder wordt aangesproken, voorste wiel en dan is de lengte van minder belang.

Ik rij op de melders in schaduwstation, omdat mijn stop melders op 30 cm aan het eind van blok zit en regel ik het zo af dat de treinen 15 cm voor de wissel stil staan.

Maar in de stations in de scenery rij ik op posities voor het mooi neerzetten en variabel langs perron stoppen van de treinen.

hutjohan

Bericht door hutjohan »

dus in het schaduwstation twee melders, begin en eind, en zijn deze dan ook aaneengesloten of zit hier een gedetecteerd stuk tussen.

johan

Marksintpancras
Site Admin

Melders op basis van stroomdetectie behoeven geen gedetecteerde stukken tussen de melders.

Voorbeeld:
Blok = 150 cm lang, melder 1 = 120 cm, melder 2 = 30 cm.

Melder 1 is in iTrain de binnenkomst en rem melder, en de stopmelder is melder 2.

Plaats reactie

Terug naar “Digitale modelspoor”