Voor de oude Fleischmann schildjes zijn niet altijd meer geïsoleerde vervanging schildjes leverbaar.
Zelf heb ik daarvoor het volgende alternatief.
Eerst gebruikte ik, de maak van twee schildjes één methode.
Maar ik ga nu overstappen op deze methode als ik een oude Fleischmann loc moet gaan digitaliseren.
Aangezien ik met Dinamo mijn hoofd baan (ga) besturen hoeft niet alles digitaal te zijn.
Ik ben begonnen met een willekeurig rondslingerend motor schildje.

verwijder dat gekke staafje (condensator dacht ik)

Met boortje 4.5 "breek" ik het felsrandje van de koolborstel houder.

En druk dan voorzichtig de bus er uit (met boor 3 mm lukt prima)

daarna boor ik het gat op met boor 4 mm
draai de koolborstelhouder om, één kant is namelijk iets korter geworden.
Doe daar een stukje krimpkous omheen en druk die dan terug in het gat, verlijm de nieuwe stukken met seconde lijm.

Tip: tussendoor even passen of alles wel lekker past.
Boor 3 mm zorgt er voor dat de messing busje niet vervormd, en je ziet meteen de af geboorde kant, die eerst aan de binnenkant van het schildje zat.

Het te veel aan krimp kous even weg snijden, een scherper mesje was iets netter geweest.

Voor de zekerheid een klein drupje tin op de soldeerring enkoolborstel houder, er kan lijm tussen gekropen zijn en dat geleid niet zo lekker.

En zo heb je in kwartiertje hobbyen een geïsoleerd motorschildje, voor je oude Fleischmann lok.