YD7001 met Windigipet

Topic voor de YD7000 varianten zoals, YD7001, YD7100 en YD7101
Wikky

YD7001 met Windigipet

Bericht door Wikky »

Hallo leden,

Mag ik een vraag stellen over de omgebouwde DR5000 naar Yamorc YD7001, het is me gelukt om de fysieke ombouw voor elkaar te krijgen, vervolgens om te updaten van DR5000 software naar Yamorc YD7001.

Vervolgens met de Smartphone gezocht naar de Centrale, en inderdaad die is op Wifi te zien als 7001, dus gelukt, kan er contact mee maken maar krijg dan de melding dat er geen verbinding is met internet. Of ik begrijp het niet helemaal of er wordt lokaal een netwerk aangemaakt?

Mijn H0 baan bedien ik met Windigipet 2025, via de loconet poort, dat werkt goed, nu zou het handig zijn om met de smartphone eventueel een wissel of loc te kunnen bedienen.

Nou Wifi contact leggen tussen YD7001 en Windigipet wil niet.

Is er iemand die daar ervaring mee heeft en me tips kan geven?

Volgens mij zitten de smartphone en modelbaan beide op verschillende netwerken?

Hoop op wat hulp

Groet,

Wikky

Ben Spoorman

Bericht door Ben Spoorman »

Ja lokaal wifi netwerk dus geen verbinding met het internet.

De 7001 fungeert als WiFi Access Point waarmee je 7001 verbinding kan maken met smartphone, tablet of handregelaar.

Wikky

Bericht door Wikky »

Mijnheer Spoorman,
Allereerst dank voor uw reactie, voor mijn begrip, die 7001 maakt dus een netwerk ter plaatse zonder toegang tot internet. Op de PC staat Windigipet, die PC is met Wifi verbonden met internet via ons thuisnetwerk.
Met de smartphone zie ik dat acces point, daar maak ik contact mee, dan heb ik geen toegang meer tot internet, dit is dus een ander netwerk als waar windigipet op zit.
via de antennemast die boven in de balk van windigipet zit, krijg ik een adres en code te zien voor toegang.
Heb geprobeerd met pc + smartphone beide dus op thuisnetwerk, steeds een foutmelding op de telefoon.
beide op het Acces point netwerk, wederom foutmelding, geen toegang.
Een kennis heeft me uitgelegd dat de firewall de boel tegen kan houden, dus gisteravond daar mee aan het stoeien, zelfde verhaal ondanks toestemming om windigipet verbinding te mogen maken helaas foutmelding.
Met de smartphone is het acces point zichtbaar, dus dat werkt, met de smartphone kan ik overschakelen tot dat 7001 acces point, ik kan niet achterhalen of die verbinding lukt, dus zit het probleem daar of zit het probleem in Windigipet.
blijft voor mij een moeilijk iets, daarom die hulpvraag.

groet,
Wikky

Wikky

Bericht door Wikky »

Nou,

Vandaag verhaal vervolgd, de WiFi module uit de pc gesloopt, blijft alleen de YD7001 Wifi over en die is zonder internet. De Smartphone ook op YD7001 WiFi gezet, geprobeerd verbinding te krijgen met Windigipet, helaas geen contact; foutmeldingen.

Dapper als ik ben Firewall uitgeschakeld, pc op YD7001 WiFi, en Smartphone op YD7001 WiFi, proberen verbinding te maken met Windigipet, en zie daar HET WERKT, dus daar zit toch het probleem.

Voor mij is het opgelost, ik kan nu dus met de smartphone de Windigipet baan bedienen, en dat was de doelstelling.

Bij deze dank voor een ieder die me de helpende hand heeft geboden.

Groet,

Wikky

Plaats reactie

Terug naar “YD7xxx Digitale centrale”