Nu even de volgende stap: een wisselstraat met twee engelse wissels.
Bij de eerste benadering, na het lezen van de bijsluiter van Peco is één en ander toch nog niet duidelijk.
Ben ik te oud, of ben ik te dom? In ieder geval, ik begrijp in eerste instantie, nog niet hoe de vork in de steel zit.
Peco tekent wel één wissel en geeft aan dat de vier uiteinden moeten geïsoleerd worden. Doch hoe zit dat als er nog een engelse wissel bijkomt en nog eens een gewone wissel om samen een wisselstraat te maken. Ik dacht

dat in een wisselstraat alle wissel vast aan elkaar zijn, zonder scheiding !
Rest me dus eerst even één en ander zichtbaar te maken op papier en een soort schema te maken, zoals ik het zie en denk, van de wissels en de aansluitdraden. Tevens heb ik de aanliggende blokken getekend en ook waar ik al weet dat er scheidingen moeten komen met “Trackswell”
De puntstukken zijn verbonden met de tegenoverliggende relais verbonden aan de tegenoverliggende servo ( puntstuk aan Servo S1 kant naar contact S2 en omgekeerd. Puntstuk aan servo S2 kant naar contact van S1)
De middelste draden die aan de wissel zijn vastgemaakt is niet meer dan een verbinding naar de twee buitenste rail’s. Doch volgens mij, heb ik hier een knoert van een kortsluiting. Als ik de middenstukken van de twee engels wissels voed en dan wissel W5 omleg krijg ik een knoert van een kortsluiting. Ben ik mis ?
Moet ik tussen de twee engelse wissels ook een scheiding aanbrengen?
Wat is jullie ondervinding?
Misschien zit er ook nog ergens een addertje onder het gras en zie ik niet waar er nog iets verkeerd is of ontbreekt. Dan hoor ik het ook graag.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85, Centr= Z21, Mac15.4, RailModeller, iTrain-plus V5.x, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik