Ik mis bij de MS2 een optie om bij de loc eigenschappen in te stellen dat deze met het DCC protocol op 14 rijstappen moet werken.
Bij 'loc wijzigen - rijstappen wijzigen' kun je wel 14 rijstappen in de decoder programmeren (CV29) maar wat doet de MS2 daar vervolgens mee?
Ter vergelijk: voer ik dezelfde loc in, in de Roco Wlanmaus dan kies ik per loc het aantal rijstappen (14/28/128) bij het invoeren of wijzigen.
De vraag is dus: hoe zorg ik er voor dat de MS2 14 rijstappen gebruikt bij DCC.
(achtergrond: de decoder van de Roco 40106 Figeekraan werkt alleen met DCC 14 rijstappen)
Märklin MS2 en DCC 14 rijstappen
Goedendag Albert,
De MS2 is puur een controller en kent geen echte programmeer functiesn. Dan ben je een CS3/CS3+ nodig.
De MS2 is puur een controller en kent geen echte programmeer functiesn. Dan ben je een CS3/CS3+ nodig.
Met vriendelijke groet,
Cor
Cor
Hoi Cor,
Ik wil ook niets programmeren, ik wil alleen bij de loc eigenschappen van de MS2 instellen dat deze met 14 rijstappen moet werken. Die instelling is er niet dus ik vraag me af hoe de MS2 dat regelt.
Ik wil ook niets programmeren, ik wil alleen bij de loc eigenschappen van de MS2 instellen dat deze met 14 rijstappen moet werken. Die instelling is er niet dus ik vraag me af hoe de MS2 dat regelt.
-
Hoi Ben,
Ook dat heb ik gelezen maar dan wordt CV29 op 14 rijstappen geprogrammeerd. Zie mijn eerste bericht.
Daarmee staat de MS2 nog steeds niet op 14 rijstappen ingesteld, tenminste niet zichtbaar.
Ook dat heb ik gelezen maar dan wordt CV29 op 14 rijstappen geprogrammeerd. Zie mijn eerste bericht.
Daarmee staat de MS2 nog steeds niet op 14 rijstappen ingesteld, tenminste niet zichtbaar.
-
Is dat zo? Ik meen dat er een verschil is tussen menu lok wijzigen en menu lok programmeren.
Bij alle opties onder 'loc wijzigen' wordt de wijziging geprogrammeerd in de decoder. Dus ook de 14 rijstappen.
Hoi Cor,
Graag even teruglezen naar eerdere antwoorden.
De link naar de handleiding werkt niet maar die was hierboven ook al gegeven. Dat lost het probleem niet op.
Waar het om draait is dat je bij (voor zover ik weet) alle gangbare centrales per loc in kunt stellen dat deze moet werken met het DCC-protocol en dan 14/28/128 rijstappen, mits ze het DCC protocol ondersteunen natuurlijk.
Bij de MS2 ontbreekt deze mogelijkheid.
Graag even teruglezen naar eerdere antwoorden.
De link naar de handleiding werkt niet maar die was hierboven ook al gegeven. Dat lost het probleem niet op.
Waar het om draait is dat je bij (voor zover ik weet) alle gangbare centrales per loc in kunt stellen dat deze moet werken met het DCC-protocol en dan 14/28/128 rijstappen, mits ze het DCC protocol ondersteunen natuurlijk.
Bij de MS2 ontbreekt deze mogelijkheid.
Beste Albert,
Als je de lok op zijn kop legt, kraaiebekjes aansluit op sleper en massa, kun je dan zien/horen of de wielen op 14 of op 28 stappen draaien?
Groet, Anne W
Als je de lok op zijn kop legt, kraaiebekjes aansluit op sleper en massa, kun je dan zien/horen of de wielen op 14 of op 28 stappen draaien?
Groet, Anne W