Digitale binnenverlichting Train Modules niet adresseerbaar

Voor alle digitale vragen en problemen
Rien
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 aug 2021, 05:10

Digitale binnenverlichting Train Modules niet adresseerbaar

Bericht door Rien »

Hallo,

Ik heb een aantal digitale binnenverlichtingstrips van Train Modules de TM-22753.
Zodra ik deze aansluit op het programmeerspoor dan schakel ik met F4 op adres 3 het licht aan en uit, dat werkt dus.
Maar op het moment dat ik het adres met de Z21 wil lezen dan kan dat niet en een adres schrijven lukt ook niet.
Krijg de melding "Cannot read CV.x. Result+NACK! "
Nu geeft de handleiding aan dat deze strips zowel digitaal als analoog bruikbaar zijn.
Kan het zijn dat de strip standaard analoog is en daarom wel het licht aan en uit kan schakelen maar dat er voor het digitale gebruik nog iets veranderd moet worden.

Heeft iemand enig idee of er op de lichtstrip nog iets doorverbonden moet worden?
M.v.g.
Rien

denobis
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:06
Locatie: Maarssen

Bericht door denobis »

Volgens de handleiding zijn ze digitaal.
Als het op het programmeer spoor werkt gaat er echt iets met de Z21 fout.
Misschien een verkeerd adres gebruikt (wat gereserveerd is voor iets anders b.v.)?
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

Rien
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 aug 2021, 05:10

Bericht door Rien »

Volgens de handleiding is hij zowel digitaal als analoog.
Het gaat al mis met het uitlezen van cv waarden.
Bijv. read cv1 geeft geen reactie op de decoder van de strip je kunt ook geen waarde naar welke willekeurige cv dan ook schrijven.
Kort door de bocht, de Z21 ziet de strip niet, alleen het vreemde is, als ik de lococontroller van de Z21 op adres 3 zet kan ik met F4 wel de verlichting aan en uit schakelen.
ra,ra, wat is dit?
M.v.g.
Rien

denobis
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:06
Locatie: Maarssen

Bericht door denobis »

Zit er toevallig een elko op?
Zo ja haal hem er even af grote kans dat het wel werkt.
En wanneer je hem geprogrammeerd hebt soldeer je de elko er weer op.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

Plaats reactie

Terug naar “Digitale modelspoor”