Mijn H0-modelbaan is opgebouwd uit diverse blokken. De sporen op de wissels krijgen de voeding (+ geïsoleerd van de baan en - doorlopend in de baan ) rechtstreeks van de centrale. De blokken hun voeding (+) via twee bezetmelders per blok. Is er een regel of goed advies hoeveel min-aansluitingen er gemaakt moeten worden naast de doorlopende - op de wissels. De afstand tussen wissels wil wel meer bedragen dan 10 meter( dit zijn 4 blokken in mijn baan).
Centrale YaMoRC 7001, bezetmelders YaMoRC YD 6016LN-CS, DCC.
Ik hoor het graag,
Voeding digitale modelbaan
Voeding digitale modelbaan
Spoorse Groeten,
Luud.
Luud.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet
Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Dank Martin, in het verleden wel eens doorgelezen, nu iets aandachtiger, en eruit gehaald wat ik thuis ga toepassen. Naast de doorlopende spoorstaaf, waarbij alleen bij de wissels een - aansluiting is, ga ik nu om de max 3 mtr een - aansluiting maken. De aderdikte heb ik al uit het verleden uit je info gehaald, dus die kloppen. Mooi Weekend,
Laatst gewijzigd door Luud op 17 dec 2023, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Spoorse Groeten,
Luud.
Luud.
Veel succes 

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet

Zo, dit was dus een beginnersfoutje......te weinig - (min) aansluitingen op de baan geeft (gaf) bij mij zeer onregelmatig de melding: ,,could not send the packet". Nu om de max 2 mtr een - aansluiting gesoldeerd en de baan loopt uitstekend....Probleem opgelost en een ervaring rijker.....
Spoorse Groeten,
Luud.
Luud.