Pagina 1 van 1

YD9401 Firmware Update failed

Geplaatst: 25 nov 2023, 22:57
door Roby65
Hallo, ik ben nieuw in de groep en ik gebruik de vertaler om in het Nederlands te schrijven.
Ik zal mijn probleem uitleggen. Ik heb de YD9401-module in mijn DR5000-bedieningspaneel geïnstalleerd. De YD7001 firmware-update is goed verlopen, ik zit nu op versie 8.2.2 en alles lijkt goed te werken.
Wanneer ik de firmware van de YD9401-module probeer bij te werken, krijg ik deze foutmelding:

Firmware Update failed (2) !

[FWU] A fatal error occurred: Failed to connect to ESP32: Timed out waiting for packet header.

De lampjes op het bedieningspaneel (CLIENT, LAN en WiFi) zijn altijd uit.
In het bijgevoegde bestand enkele screenshots en de fout.
Foto Errore.pdf
(319.72 KiB) 113 keer gedownload
Kan iemand mij helpen? Groeten aan iedereen, Roberto.

Re: YD9401 Firmware Update failed

Geplaatst: 26 nov 2023, 10:33
door jabesse
Hallo,

Probeer een andere USB kabel. Ik had een vergelijkbaar probleem. Ik wisselde de USB kabel voor een andere. Daarna werkte de upgrade wel.

Groet,
Jeroen

Geplaatst: 26 nov 2023, 11:10
door Roby65
Goedemorgen, ik heb het geprobeerd met een andere USB-kabel. Precies hetzelfde probleem.

Geplaatst: 26 nov 2023, 14:01
door Gerard.H
nog een keer open maken, en kijken of de chip er goed in zit, pin 1 op pin 1
al 2 keer gezien dat de chip niet goed zat
vriendelijke groet
Gerard

Geplaatst: 26 nov 2023, 17:36
door Roby65
Bedankt Gerard, ik heb het nog eens gecontroleerd en de pin-to-pin verbinding klopt.

Ik merkte iets op aan de deuren.
COM3 = YD.Control
Tijdens de Firmware-update is het eerste dat wordt gedaan het sluiten van de COM3-poort (ik kan dit zien aan de hand van het logbestand dat ik bijvoeg).
Als ik me niet vergis, zou de COM3-poort de poort moeten zijn die wordt gebruikt om te communiceren met het YD7001-controlepaneel.
Is het normaal dat deze tijdens de update sluit?
Zou dit de anomalie kunnen zijn?
Porte COM e logfile.pdf
(242.5 KiB) 96 keer gedownload

Geplaatst: 27 nov 2023, 10:50
door Roby65
Hallo iedereen. Vanochtend heb ik een drastische poging gedaan. Ik heb de YD9401-module uit het YD7001-bedieningspaneel verwijderd en de connector leeg gelaten. Ik had precies hetzelfde gedrag en dezelfde fout:
Firmware Update failed!

[FWU] A fatal error occurred: Failed to connect to ESP32: Timed out waiting for packet header.
Op dit moment is de enige verklaring dat de YD9401-module die naar mij is gestuurd kapot is. Ik stuur hem terug en zal proberen om een ​​nieuwe te vragen, ervan uitgaande dat deze beschikbaar is. Ik zie online dat ze niet meer gevonden worden. Laten we hopen.

Geplaatst: 27 nov 2023, 15:29
door Ikke
Karst schreef: 21 sep 2023, 10:52 Wat je ook nog zo kunnen proberen, is hem in de Update Mode ( GO + STOP beide aan ) laten staan en opnieuw direct te updaten.
Dit deed het voor mij. Als de update faalt, gewoon nog eens proberen (misschien even USB uittrekken en terug insteken).

Geplaatst: 27 nov 2023, 23:15
door Roby65
Ik heb het geprobeerd, maar het werkte niet. Evengoed bedankt. Ik opende een ticket bij Yamorc. Ik laat je weten hoe het gaat.

Geplaatst: 08 dec 2023, 15:34
door F16.rabbit@gmail.com
Hallo, Ik heb exact de zelfde fout :A fatal error occurred: Failed to connect to ESP32: Timed out waiting for packet header.
Ik heb een melding gedaan bij Yamork.
Bij mij gebeurde het nadat de Internet verbinding verbroken werd.
Ik heb er zelfs een nieuwe router voor gekocht.
Vervolgens heb ik vanalles geprobeert zonder succes.
Ik heb ook aangegeven dat ik denk dat de module defect is, ben benieuwd.
Ik wacht al 4 dgn op antwoord ????????

Hallo IKKE: Waar zit dat Go+Stop???
Vreemde zaak dit

Gr Wil

Geplaatst: 08 dec 2023, 18:05
door Roby65
Hallo F16.rabbit.com, ik heb de "Go+Stop"-procedure gevonden in de handleiding van het DR5000-bedieningspaneel, pagina's P19 (3.8 Firmware-herstelmodus) die ik bijvoeg.
Waar heeft u de YD9401-module gekocht en wanneer?
Ciao, Roberto
Screan shot P19.pdf
(288.49 KiB) 137 keer gedownload

Geplaatst: 09 dec 2023, 09:46
Dank je wil voor de Tip
Gr Wil

Geplaatst: 18 dec 2023, 12:58
Rectificatie,

Ik wil toch even een rectificatie plaatsen op mijn laatste bericht.
In het laatste bericht had ik aan gegeven dat Ik al 4 dgn op antwoord wacht???????? mbt de berichten die ik aan Karst Drent had gestuurd.
Dit was van mijn kant mijn ongeduld, geen rekening houdend met het feit dat ik niet de enige ben die vragen neerlegt bij Karst en zijn Team.
Deze opmerking werd door Karst terecht als ongepast gezien, m.n. omdat ik dit op het dit forum heb geplaatst.
Ondanks alles heeft Karst mij een toch gepaste oplossing geboden, waarvoor ik hem zeer erkentelijk ben.

Ik bied dan ook via dit forum nogmaals mijn excusses aan Karst aan. het was nl nimmer de bedoeling ongepast te zijn.
Echter als iemand dat zo ervaart door mijn toedoen, dan vind ik dat ik dit moet rectificeren.

Bij Deze !!!

Met Vriendelijk Groet Wil (Rabbit)

Geplaatst: 18 dec 2023, 14:33
door Karst
Dank je Wil,

Als je nu ook nog een "T" aan mijn naam toevoegt, is het helemaal goed ;) :D :D :D

Je oplossing gaat morgen op de post.

Groet,
Karst

Geplaatst: 18 dec 2023, 14:39
Hoi KarsT

Oeps Foutje, :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Super, dank je Wel

Gr Wil

Geplaatst: 11 jan 2024, 17:57
door Roby65
Update gerelateerd aan dit onderwerp (YD9401 Firmware-update failed). Er is een nieuw YD9401-formulier bij mij afgeleverd en alle problemen die aan het begin van de discussie zijn beschreven, zijn verdwenen. De nieuwe werkte direct uit de doos perfect en nu kan ik WiFi gebruiken om de modeltreinen te verplaatsen.
Eén vraag: ik gebruik de Multimasus WLAN om treinen draadloos te besturen. Door het WiFi-venster van het YD7001-controlepaneel te openen, is op het tabblad "Basis" het veld "Hostnaam" altijd leeg. Ik heb geprobeerd iets te veranderen in de WLAN Multimus-instellingen (de apparaatnaam) maar er gebeurt niets, dat veld is altijd <geen hostnaam>. In plaats daarvan zijn de velden "MAC_Address" en "IPAddress" correct ingevuld. Hoe zorg je ervoor dat jouw naam verschijnt? Ik voeg een afbeelding toe.
WiFi Properties.JPG
WiFi Properties.JPG (74.65 KiB) 839 keer bekeken