Hallo,
Ik ben sinds kort in het bezit van een Ecos centrale, (de eerste serie met monochroom scherm).
Het is een oudje, maar voor mij voorlopig genoeg om de digitale modelspoorwereld verder te ontdekken.
Er rijden inmiddels meerdere treinen op m’n baan en nu komt de vervolgstap door terugmelders in te zetten op de baan.
ESU heeft daar een (dure) terugmelder voor, ik zoek daarvoor een goedkoper alternatief.
1 Is er een Yamorc terugmelder YD6016** geschikt voor gebruik in combinatie met de Ecos centrale en zoja,
2 Welk type heb ik dan nodig en
3 Hoe sluit ik die aan?
4 Klopt het dat Yamorc (nog) geen terugmelders met RailCom in het assortiment heeft?
Dank alvast voor de reacties,
Groeten, André
YD6016 terugmelders aansluiten op ESU Ecos?
Ja dat kan, met de ES serie.
Gebruik daar wel even dit kabeltje voor: https://www.dtswebshop.nl/nl/60884-s88- ... kabel.html
Daarmee sluit je hem simpel aan op de EcoS.
Aansluitschema vind je op de website van YaMoRC Bij de YD6016ES-CS module.
Welke versie je nodig hebt is afhankelijk of je met stroomdetectie (CS) werkt of massagetechnieken (GND)
De RC (RailCom) versie is voorlopig nog uitgesteld helaas.
Groetjes
Gebruik daar wel even dit kabeltje voor: https://www.dtswebshop.nl/nl/60884-s88- ... kabel.html
Daarmee sluit je hem simpel aan op de EcoS.
Aansluitschema vind je op de website van YaMoRC Bij de YD6016ES-CS module.
Welke versie je nodig hebt is afhankelijk of je met stroomdetectie (CS) werkt of massagetechnieken (GND)
De RC (RailCom) versie is voorlopig nog uitgesteld helaas.
Groetjes
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet
Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Dat is een snel en duidelijk antwoord, thx!
Ik dacht zelf dat ik iets op die ronde ecoslink stekkers moest aansluiten….
Nu lees ik in de gebruiksaanwijzing dat de S88 bus van centrales soms een 12V voedingsspanning hebben en daarmee niet geschikt voor Yamorc modules.
- Weet je hoe dat zit met de (oude) Ecos? Ecos en CS van Marklin worden vaak samen genoemd dus ik vermoed dat Ecos ook 12V voeding op de S88bus heeft.
- Op welke pinnen zou ik dat eventueel kunnen meten met een voltmeter.
Ik ga overigens met stroomdetectie werken dus dan zou ik de YD6016ES-CS moeten hebben.
- enig idee wanneer de RailCom versie op de markt komt?
Groet, André
Ik dacht zelf dat ik iets op die ronde ecoslink stekkers moest aansluiten….
Nu lees ik in de gebruiksaanwijzing dat de S88 bus van centrales soms een 12V voedingsspanning hebben en daarmee niet geschikt voor Yamorc modules.
- Weet je hoe dat zit met de (oude) Ecos? Ecos en CS van Marklin worden vaak samen genoemd dus ik vermoed dat Ecos ook 12V voeding op de S88bus heeft.
- Op welke pinnen zou ik dat eventueel kunnen meten met een voltmeter.
Ik ga overigens met stroomdetectie werken dus dan zou ik de YD6016ES-CS moeten hebben.
- enig idee wanneer de RailCom versie op de markt komt?
Groet, André
Alleen de CS geeft 12V uit, de EcoS geeft net als alle andere centrales gewoon 5V op de S88 bus 
EcoSLink is alleen voor de eigen ESU producten.

EcoSLink is alleen voor de eigen ESU producten.

Beste DTS,
Ik heb dit weekend op basis van jouw antwoord nog wat zitten Google-en.
Kan ik in plaats van de Marklin verloopkabel ook het S88n adapterprintje van (bijvoorbeeld) Huib Maaskant gebruiken?
Bovendien is gevoelsmatig de kans op storingen/interferentie dan nog kleiner omdat de ‘kabel’/print heel kort is t.o.v. De Marklin kabel.
Je hebt wel verschillende versies van die printjes, maar volgens mij zou deze voor op m’n centrale de juiste zijn.
Of hebben jullie ook zoiets.
Ik neem de ECoS nogal eens mee naar andere modelspoorder (de Yamorc modules komen op een iets minder makkelijk toegankelijk plek, dus ik moet losmaken aan ECoS zijde) en dan is het makkelijker om een RJ45stekker eruit te trekken en het adapterprintje te laten zitten in plaats van elke keer de S88 stekker uit de ECoS plug te halen. Dat komt een goede verbinding (in de toekomst) ook niet ten goede denk ik.
Ik hoop dat we elkaar weer zien/spreken op Houten Digitaal, ik kom sowieso de modules ophalen.
Groeten, André
Ik heb dit weekend op basis van jouw antwoord nog wat zitten Google-en.
Kan ik in plaats van de Marklin verloopkabel ook het S88n adapterprintje van (bijvoorbeeld) Huib Maaskant gebruiken?
Bovendien is gevoelsmatig de kans op storingen/interferentie dan nog kleiner omdat de ‘kabel’/print heel kort is t.o.v. De Marklin kabel.
Je hebt wel verschillende versies van die printjes, maar volgens mij zou deze voor op m’n centrale de juiste zijn.
Of hebben jullie ook zoiets.
Ik neem de ECoS nogal eens mee naar andere modelspoorder (de Yamorc modules komen op een iets minder makkelijk toegankelijk plek, dus ik moet losmaken aan ECoS zijde) en dan is het makkelijker om een RJ45stekker eruit te trekken en het adapterprintje te laten zitten in plaats van elke keer de S88 stekker uit de ECoS plug te halen. Dat komt een goede verbinding (in de toekomst) ook niet ten goede denk ik.
Ik hoop dat we elkaar weer zien/spreken op Houten Digitaal, ik kom sowieso de modules ophalen.
Groeten, André
Ja dat adaptertje kan natuurlijk, echter heeft die een mechanische zwakte van gewicht.
Hier waren in het verleden veel problemen mee.
Hier waren in het verleden veel problemen mee.