ombouw liliput 124 41 (ns 6401)
Geplaatst: 18 aug 2023, 20:30
Begonnen met de ombouw van de jubileum uitvoering van de ns 6400.
Ik kwam er achter dat de aansluitingen op de koolborstelhouders spontaan los laten ( lok had nog nooit gereden) deze maar vast gesoldeerd.
Motoren alvorens de print los te solderen getest en in orde bevonden.
Om decoder te kunnen plaatsen heb ik het gewicht (was ijzer) vervangen door een gewicht gemaakt van bladlood.
Oude gewicht was 53 gr nieuwe gewicht ook 53 gram.
Nu heb ik net de ruimte om de decoder te plaatsen deze komt boven op het gewicht.
Aangezien er 2 motoren in zitten wil ik om de ongelijkheid van de motoren op te vangen iedere motor voorzien van een 0,1 ohm weerstand in de +.
Nu nog een geschikte decoder vinden.
In middels besloten dat het een DOEHLER & HAASS DH10C 2e generatie word.
Aangezien er 2 motoren in zitten die samen 800 ma trekken heb ik gekozen voor een decoder die een motorstroom van 1,5 ampère (1500 ma.) kan leveren.
Ook het formaat was een punt aangezien er erg weinig ruimte voor is in de lok.
Ik kwam er achter dat de aansluitingen op de koolborstelhouders spontaan los laten ( lok had nog nooit gereden) deze maar vast gesoldeerd.
Motoren alvorens de print los te solderen getest en in orde bevonden.
Om decoder te kunnen plaatsen heb ik het gewicht (was ijzer) vervangen door een gewicht gemaakt van bladlood.
Oude gewicht was 53 gr nieuwe gewicht ook 53 gram.
Nu heb ik net de ruimte om de decoder te plaatsen deze komt boven op het gewicht.
Aangezien er 2 motoren in zitten wil ik om de ongelijkheid van de motoren op te vangen iedere motor voorzien van een 0,1 ohm weerstand in de +.
Nu nog een geschikte decoder vinden.
In middels besloten dat het een DOEHLER & HAASS DH10C 2e generatie word.
Aangezien er 2 motoren in zitten die samen 800 ma trekken heb ik gekozen voor een decoder die een motorstroom van 1,5 ampère (1500 ma.) kan leveren.
Ook het formaat was een punt aangezien er erg weinig ruimte voor is in de lok.