Pagina 2 van 2
Re: Keerlusmodule en aansluiting
Geplaatst: 12 nov 2024, 11:49
door WesleyMiguel1984
Ben Spoorman schreef: 12 nov 2024, 10:53
Hoofdspoor is dubbelspoor, wat bedoel je daar mee? Het is enkelspoor.
Ik zie 3 secties, hoe kom je er bij dat het er maar 2 zijn? Doe wat er staat zou ik zeggen.
Gr, Ben.
De sporen die bovenaan liggen van rechts naar links gaan naar de keerlus, dat is dubbelspoor het zgn hoofdspoor
Re: Keerlusmodule en aansluiting
Geplaatst: 12 nov 2024, 13:51
door Ben Spoorman
Ik snap je vraag. Ik denk dat het zo is:
3 secties dus maar als je van onder naar linksaf gaat wordt feitelijk niet omgepoold dus tussen de blauwe strepen is het allebei "1". Het rode deel (moet trouwens een hele trein in passen) is sectie "2" en het stukje rechtsboven in de rechterboog is sectie "3".
Gr, Ben.
Re: Keerlusmodule en aansluiting
Geplaatst: 12 nov 2024, 14:00
door WesleyMiguel1984
Top Dankje, zo'n vermoeden had ik al een beetje, maar dacht vraag het toch nog even na.
Re: Keerlusmodule en aansluiting
Geplaatst: 18 nov 2024, 22:56
door DTS
Ik zou hiervoor kortsluitdetectie gebruiken ipv stroomdetectie door middel van de YD743 of de LK200
Met stroomdetectie gaat dit niet werken. Je mag een loop namelijk niet onderbreken in de voortgang van sectie 1 tot aan sectie 3. Je met erin en er ook weer uit rijden.
Re: Keerlusmodule en aansluiting
Geplaatst: 19 nov 2024, 06:29
door Ben Spoorman
Plaatje van LDT, dit is het principe:

Re: Keerlusmodule en aansluiting
Geplaatst: 19 nov 2024, 08:25
door DTS
Mmmm bijzonder, hoe werkt deze dan?
Ik snap deze niet helemaal. Maar kan de drukte in mijn hoofd zijn momenteel.
Re: Keerlusmodule en aansluiting
Geplaatst: 19 nov 2024, 14:06
door Ben Spoorman
Het werkt als alle keerlusmodulen: komende van links wordt in de 1e sectie het achterliggend spoor zodanig gepoold zodat er doorgereden kan worden naar rechtsonder A1 B1. Of naar rechtsboven maar dan wordt er bij A2 B2 weer omgepoold om er uit te kunnen.