YD8116 - een probleem met weergeven van aspecten
Geplaatst: 18 dec 2023, 11:28
Ook ik ben begonnen met een YD8116 na het einde van Digikeijs.
Ik dacht dat ik het snapte, maar zie een andere aansturing van mijn seinpalen dan ik verwacht.
Geconfigureerd: 2 lampen, 7 seinen op de YD8116..
Seinen gemaakt als "eigen definitie", type 200 met 2 uitgangen: "Rood" en "Groen".
Aspect 0 - Rood (R)
Aspect 16 - Groen (G)
Aspect 6 - Groen knipper (hierna K(nipper))
Aspect 65 - Groen knipper (K)
Aspect 66 - R en G beide uit
Aspect 69 - G-R blink/blonk (hierna W(issel))
Ik stuur dat aan vanuit iTrain 5.1.9 en een Z21 FW v1.43
Handmatig stuur ik voor het testen de adressen aan vanuit iTrain:
110 - lamp OK
111 - lamp OK
R G K W
------------
112 - R G K x W (aspect 69) doet het niet ("x")
113 - R G K x W (aspect 69) doet het niet
114 - R G K x W (aspect 69) doet het niet
115 - R G K x W (aspect 69) doet het niet
116 - x R R x W (aspect 69) doet het niet, R wordt getoond ipv G (aspect 16) en aansturing R (aspect 0)
117 - x R x W W DOET HET! R wordt getoond ipv G (aspect 16) en geen aansturing R (aspect 0) en geen Knipper
118 - x R K W. W DOET HET! R wordt getoond ipv G (aspect 16)
Alle bedrading getest.
Daar alle in iTraiin aanwezige aspecten wel op een of meer uitgangen gemaakt zijn, denk ik dat noch iTrain noch de Z21 de problemen veroorzaakt (handmatige keuze per accessoire).
Bij de x gevallen in de tabel meet ik ook geen spanning op de specifieke uitgang.
Omdat de seinen allemaal hetzelfde gedefinieerd zijn, verdenk ik de conversie van de aspecten in de XML configuratie naar de schakelmatrix maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
Suggesties?
Ik dacht dat ik het snapte, maar zie een andere aansturing van mijn seinpalen dan ik verwacht.
Geconfigureerd: 2 lampen, 7 seinen op de YD8116..
Seinen gemaakt als "eigen definitie", type 200 met 2 uitgangen: "Rood" en "Groen".
Aspect 0 - Rood (R)
Aspect 16 - Groen (G)
Aspect 6 - Groen knipper (hierna K(nipper))
Aspect 65 - Groen knipper (K)
Aspect 66 - R en G beide uit
Aspect 69 - G-R blink/blonk (hierna W(issel))
Ik stuur dat aan vanuit iTrain 5.1.9 en een Z21 FW v1.43
Handmatig stuur ik voor het testen de adressen aan vanuit iTrain:
110 - lamp OK
111 - lamp OK
R G K W
------------
112 - R G K x W (aspect 69) doet het niet ("x")
113 - R G K x W (aspect 69) doet het niet
114 - R G K x W (aspect 69) doet het niet
115 - R G K x W (aspect 69) doet het niet
116 - x R R x W (aspect 69) doet het niet, R wordt getoond ipv G (aspect 16) en aansturing R (aspect 0)
117 - x R x W W DOET HET! R wordt getoond ipv G (aspect 16) en geen aansturing R (aspect 0) en geen Knipper
118 - x R K W. W DOET HET! R wordt getoond ipv G (aspect 16)
Alle bedrading getest.
Daar alle in iTraiin aanwezige aspecten wel op een of meer uitgangen gemaakt zijn, denk ik dat noch iTrain noch de Z21 de problemen veroorzaakt (handmatige keuze per accessoire).
Bij de x gevallen in de tabel meet ik ook geen spanning op de specifieke uitgang.
Omdat de seinen allemaal hetzelfde gedefinieerd zijn, verdenk ik de conversie van de aspecten in de XML configuratie naar de schakelmatrix maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
Suggesties?