Beste mensen.
Ik ben een beetje aan het rondkijken geweest op o.a YT en diverse modelspoor fora.
Maar ik kom er niet echt uit.
Mijn vraag is,ik heb een FLM 7452 ICE Analoog en wil deze van verlichting gaan voorzien.
Formaat N spoor 1:160.
Nu wil ik de ICE gaan koppelen met PEHO KKK ,kan dit.?
Het zijn NEM schachten uiteraard maar hoe zit het met de maatvoering,gaat dat een beetje passen.
En er moeten ook slepers onder geplaatst gaan worden.
Welke slepers zouden kunnen passen.
De standaard FLM passen er niet onder.
Nu zat ik te denken aan slepers die aan de zijkant van de wielen geplaatst kunnen worden.( zie foto)
Graag advies.
Fleischmann ICE
Fleischmann ICE
- Bijlagen
-
- 3B1D4F18-1EBF-4061-BF23-2D0C3F48AC42.jpeg (5.71 KiB) 1794 keer bekeken
Koppelen met de peho 330 koppelingen is geen probleem. Dat past gewoon 
Als je het in twee delen doet, en aan beide zijden begint met een VVP en eventueel extra condensatoren dan heb je geen extra slepers nodig
Spanning uit de beide kopwagens halen, in de eerste bak een VVP en dan de verlichting doorkoppelen.
Groetjes

Als je het in twee delen doet, en aan beide zijden begint met een VVP en eventueel extra condensatoren dan heb je geen extra slepers nodig

Spanning uit de beide kopwagens halen, in de eerste bak een VVP en dan de verlichting doorkoppelen.
Groetjes
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet
Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024
Ik heb maar een kapwagen.
Waar de motor inzit
Kan je dan zonder meer spanning vanaf de motor halen?
Word dan de rijeigenschap niet beïnvloed?
Ik zal eens op uw site kijken naar de VVP.
Waar de motor inzit
Kan je dan zonder meer spanning vanaf de motor halen?
Word dan de rijeigenschap niet beïnvloed?
Ik zal eens op uw site kijken naar de VVP.
Je hebt zo te lezen een ICE 2. Deze heeft 1 motorwagen en 1 stuurstand.
Ik zou in dit geval de stroomafname van de motorwagen gewoon doorverbinden met de Peho stroomvoerende koppeling (2 polig) naar de tussenwagens en dan gewoon direct aan de ledstrip zonder extra slepers in de tussenwagens te plaatsen. Uiteindelijk kom je dan uit in de stuurstand, deze heeft al stroomafname en dus verbind je die met de stroomvoerende koppeling. Hierdoor heb je dus de stroomafname van de motorwagen en stuurstand met elkaar verbonden en analoge verlichting ingebouwd. (ik ga er vanuit dat je analoog rijdt)
Voordeel: je hebt geen extra slepers nodig, want motorwagen en stuurstand is voldoende.
Nadeel, om stroomvoerende koppelingen te plaatsen moet je een gaatjes boren en wat uit de bodem veilen om ruimte te maken voor de koppeling.
Dit is vrij simpel te doen allemaal.
zie dit stukje op t buurforum voor foto's: https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/view ... 21&t=15764
Ik zou in dit geval de stroomafname van de motorwagen gewoon doorverbinden met de Peho stroomvoerende koppeling (2 polig) naar de tussenwagens en dan gewoon direct aan de ledstrip zonder extra slepers in de tussenwagens te plaatsen. Uiteindelijk kom je dan uit in de stuurstand, deze heeft al stroomafname en dus verbind je die met de stroomvoerende koppeling. Hierdoor heb je dus de stroomafname van de motorwagen en stuurstand met elkaar verbonden en analoge verlichting ingebouwd. (ik ga er vanuit dat je analoog rijdt)
Voordeel: je hebt geen extra slepers nodig, want motorwagen en stuurstand is voldoende.
Nadeel, om stroomvoerende koppelingen te plaatsen moet je een gaatjes boren en wat uit de bodem veilen om ruimte te maken voor de koppeling.
Dit is vrij simpel te doen allemaal.
zie dit stukje op t buurforum voor foto's: https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/view ... 21&t=15764
met vriendelijke groet, Joost.
Beste Fido.
Ik heb het artikel even bekeken,en las dat er dus problemen zijn met de stroomvoerende koppeling bij de bochten.
Bij mij rijd de ICE op R4.
En dit zal denk ik minder problemen opleveren?
Alleen ik snap nog steeds niet waar ik de spanning voor de magneten van Daan haal.
Vanaf de motor?
En ja ik rijd Analoog.
Ik heb het artikel even bekeken,en las dat er dus problemen zijn met de stroomvoerende koppeling bij de bochten.
Bij mij rijd de ICE op R4.
En dit zal denk ik minder problemen opleveren?
Alleen ik snap nog steeds niet waar ik de spanning voor de magneten van Daan haal.
Vanaf de motor?
En ja ik rijd Analoog.
De beide spoorstaven, die worden met draadjes naar de printplaat gehaald vanuit de motorwagen.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet
Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024
Nee niet vanaf de motor maar vanaf je stroomafname van de rails. En r4 is geen enkel issue. Ook krapper niet. Pas vanaf r2 en kleiner kun je wat contactproblemen krijgen.
met vriendelijke groet, Joost.
Beste Fido.
Er zitten volgens mij al stroomafnemers onder,omdat de sluitlichten branden tijdens het rijden.
Dus als ik daar de spanning vanaf haal is dat dan goed ?
Gr Hans
Er zitten volgens mij al stroomafnemers onder,omdat de sluitlichten branden tijdens het rijden.
Dus als ik daar de spanning vanaf haal is dat dan goed ?
Gr Hans
Ook van mijn kant de suggestie om Peho stroomvoerende koppelingen te gebruiken.
Ik heb een ICE met 8 wagens. Stroomafname van de rails alleen in de loc en in de stuurstand. Van voor tot achter wordt de railspanning doorgegeven via de Peho stroomvoerende koppelingen. De wagons in het midden hebben geen stroomafnemers, dat scheelt weer weerstand.
Op één punt in een schaduwstation heb ik een R1 bochtje (één railstuk). Daar laat één van de twee magneetjes tijdelijk los maar de andere magneet trekt de trein gewoon verder. Als de koppeling door de bocht is maakt hij weer verbinding. R3 en R4 zijn geen enkel probleem.
Voordeel is dat de loc ook spanning krijgt vanaf de stuurstand. Dat is heel prettig bij een minder goed railcontact, bijvoorbeeld op wissels.
Ik heb een ICE met 8 wagens. Stroomafname van de rails alleen in de loc en in de stuurstand. Van voor tot achter wordt de railspanning doorgegeven via de Peho stroomvoerende koppelingen. De wagons in het midden hebben geen stroomafnemers, dat scheelt weer weerstand.
Op één punt in een schaduwstation heb ik een R1 bochtje (één railstuk). Daar laat één van de twee magneetjes tijdelijk los maar de andere magneet trekt de trein gewoon verder. Als de koppeling door de bocht is maakt hij weer verbinding. R3 en R4 zijn geen enkel probleem.
Voordeel is dat de loc ook spanning krijgt vanaf de stuurstand. Dat is heel prettig bij een minder goed railcontact, bijvoorbeeld op wissels.