hoi hans, ik heb je bericht gekregen. Echter kan ik deze niet beantwoorden om een of andere manier.
Waar het om gaat is, ik heb een oudere versie van iemand overgenomen, speed-cat plus maar daar schijnen issues mee te zijn.
Zodra je bv een lok in stap 1 laat rijden geeft ie al een snelheid aan van 200 km. En er komt ook totaal geen mooie curve uit.
In de software is niks in te stellen, heb jij mss andere software er bij gekregen ?
Anders overweeg ik om toch een nieuwere versie aan te schaffen.
MArio
Testbank met rollen bank en programmers
Een speedcat is eigenlijk niet meer dan een wieltje dat een kruisje aandrijft die in een lichtsluis draait.
De lichtsluis geeft de pulsen door via de usb naar je pc .
Het programma voor het ijken telt gewoon het aantal pulsen per seconde en zet dat om in km per uur.
Er kan dus niet heel veel verkeerd gaan.
Dus of hij is defect (wat ik me niet kan voorstellen) of er gaat wat fout in de software die je gebruikt (bv verkeerd ingesteld).
De lichtsluis geeft de pulsen door via de usb naar je pc .
Het programma voor het ijken telt gewoon het aantal pulsen per seconde en zet dat om in km per uur.
Er kan dus niet heel veel verkeerd gaan.
Dus of hij is defect (wat ik me niet kan voorstellen) of er gaat wat fout in de software die je gebruikt (bv verkeerd ingesteld).
Laatst gewijzigd door denobis op 10 nov 2025, 11:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.
Groeten Hans
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.
Groeten Hans
Hoi hans. Ik kom uit limburg. Plaats het maar hier. Kan nog geen pb versturen
heb je pb met tel nr gestuurd
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Groeten Hans
Groeten Hans