Binnen onze railclub is er begonnen met een digitale N-baan. Er willen steeds meer leden mee gaan doen. Dit is erg fijn want breiden we sneller uit. Maar nu komt mijn vraag,
Laten we zeggen dan de ene railstaaf rood is en de andere groen. Op de eerste modules is de bezetmelding opgenomen in de rode railstaaf. Er komen nu leden bij die de bezetmelding hebben opgenomen in de groene railstaaf. Kan dit zonder problemen door elkaar gebruikt worden? De bezetmelders zullen in eerste instantie gekoppeld worden middels S88. En mogelijk later via loconet. Elke groep modules heeft zijn eigen bezetmelders.
Zelfs schat ik zo in dat dit geen probleem zou moeten opleveren. Maar zeker weten is altijd beter.
Richard
modules aansluiten
-
Ben Spoorman
Bij het rijden van de ene naar de andere module heb je dan kortsluiting want de polariteit is verschillend.
Je kunt het oplossen door de S88 bezetmelder per module ook wisselend te voeden maar of dat handig is......?
Gr, Ben.
Je kunt het oplossen door de S88 bezetmelder per module ook wisselend te voeden maar of dat handig is......?
Gr, Ben.
-
Richard van Dijk
Ben wat bedoel jij met de S88 wisselend te voeden? Op de modules waar de bezetmelder aan de groene railstaaf zit te voeden vanuit de groene draad uit de centrale en waar de bezetmelding aan de rode railstaaf hangt te voeden vanuit de rode draad vanuit de centrale?
Richard
Richard
-
Ben Spoorman
Ja dat. Volgens mij trek je het dan weer gelijk.
-
Richard van Dijk
Oké. Zo was het ook mijn bedoeling. zodat je inderdaad geen kortsluiting krijgt. Dank voor je antwoorden.
Richard
Richard