Geen stroom op wissel

mvbeetje

Geen stroom op wissel

Bericht door mvbeetje »

Ik heb een aantal wissels gepolariseerd middels de MTB MP1 motor. Deze motor heb ik aangesloten op een YD8116 (zie bijgevoegd schema). De wissels worden niet gevoed vanuit aanliggende rails aangezien dit blokken zijn. Wanneer ik een trein vanuit een blok over een wissel laat rijden valt deze stil. Klopt het dan dat er geen voeding vanuit de YD8116 doorgelust wordt via de motor naar de polarisatie van het hartstuk en dus de + en - rails?

Dien ik dan alsnog vanuit de centrale voedingsdraden naar elke wissel te trekken of ligt het ergens anders aan? Ik heb in ieder geval geen detectie op de wissels zitten. Ligt het er dan mogelijk aan dat ik geen diodeschakeling heb?
Bijlagen
schema YD8116 MTB MP1.pdf
(61.94 KiB) 43 keer gedownload

Cor H

Bericht door Cor H »

Een YD8116 is geen voedingsapparaat. Je zal de wissel moeten voorzien van zijn eigen 'baanspanning'. De polarisatie is alleen een voorziening die een railstuk, al dan niet voorziet van de 'baanspanning' bij de gekozen wisselstand.
Met vriendelijke groet,
Cor

mvbeetje

Bericht door mvbeetje »

Dank Cor. Ik ga er naar kijken.

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Voed deze niet vanuit de ruwe baanspanning als je met bezetmelding rijd. Je hebt dan een spanningsverschil van 1,4V tussen een gedetecteerd sectie en een ongedetecteerde sectie. Dit kan schade aanrichten aan je decoder.

Het beste is om de wissel te voeden vanuit een ongebruikte bezetmelder. Dan heb je de wissel ook meteen gedetecteerd. Een diodebrug kan ook per wissel.

Verstuurd vanaf mijn SM-S936B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | Digitale Infodagen 2025

Plaats reactie

Terug naar “YD8116 Signal decoder”